Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-08@23:40:37 GMT

بدهکارترین کشورهای جهان را بشناسید

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۱۷۹۱

رویداد۲۴-منطقه یورو شامل 19 کشور اتریش، بلژیک، قبرس، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لکزامبورگ، مالت، هلند، پرتقال، اسلواکی، اسلوانی و اسپانیاست.
بر اساس گزارش «برآورد رقابت پذیری جهان» مجمع جهانی اقتصاد، نام آمریکا، ژاپن و بسیاری از کشورهای منطقه یورو در صدر فهرست کشورهایی است که بیشترین بدهی نسبت به تولید ناخالص داخلی را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
بیزینس اینسایدر امروز (دوشنبه) نوشت: ژاپن با نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی 239.2 درصد بدهکارترین کشور جهان است و پس از آن به ترتیب یونان و لبنان با نسبت بدهی 181.3 و 143.4 درصد در مکان های بعدی قرار دارند.
 
آمریکا با نسبت بدهی 107.4 درصد، سیزدهمین کشور بدهکار جهان است.
 
به نوشته این پایگاه خبری، نوامبر (آبان-آذر) گذشته «جانت یلن» رییس بانک مرکزی آمریکا، در مورد قابلیت تداوم پذیر بودن مسیر بدهی این کشور ابراز نگرانی کرد.
 
با این همه، شنبه گذشته سنای آمریکا لایحه معافیت های مالیاتی در این کشور را به تصویب رسید که پیش بینی می شود با کاهش مالیات برای شرکت ها و ثروتمندان، درآمد این کشور در 10 سال آینده یک هزار و 100 میلیارد دلار کاهش یابد.
 
کشور آفریقایی کیپ ورد با نسبت بدهی 133.8 درصد، ایتالیا با 132.6 درصد، پرتقال با 130.3 درصد، گامبیا با 116.1 درصد، موزامبیک با 115.2 درصد، جاماییکا با 115.2 درصد، سنگاپور با 112 درصد، بوتان با 110.2 درصد و قبرس با 108 درصد به ترتیب در جایگاه چهارم تا دوازدهم قرار دارند.
 
بلژیک با نسبت بدهی 105.5 درصد، موریتانی با 99.6 درصد، اسپانیا با 99.3 درصد و مصر با 97.1 درصد نیز به ترتیب در مکان های چهاردهم تا هفدهم ایستاده اند.
 
 نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی ایران تقریبا 11 درصد است و در ردیف کشورهایی با بدهی کم قرار دارد.
 
نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی جهان در سال های اخیر افزایش یافته است، زیرا با کاهش نرخ های بهره به کمترین سطح، کشورها سعی می کنند با ایجاد بدهی از این فرصت برای تقویت رشد اقتصادی خود استفاده کنند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد

میلیارد مشهور آمریکایی و مالک شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا، طی اظهاراتی هشدار داد که تا زمانی که مشکل بدهی ملی دولت آمریکا حل نشود، دلار ارزشی نخواهد داشت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، ایلان ماسک، میلیارد مشهور آمریکایی و مالک شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا، طی اظهاراتی هشدار داد که تا زمانی که مشکل بدهی ملی دولت آمریکا حل نشود، دلار ارزشی نخواهد داشت.

ماسک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما باید در مورد بدهی ملی خود کاری انجام دهیم وگرنه دلار ارزشی نخواهد داشت.

پیش از این، صندوق بین المللی پول بر خلاف روال معمول به طور مستقیم از دولت آمریکا انتقاد کرده و هشدار داده بود که عملکرد این کشور در میان اقتصادهای پیشرفته تا حدی ناشی از یک سیاست مالی ناپایدار بوده است.

هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکانرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد

این صندوق در گزارش سالانه خود موسوم به "چشم انداز اقتصاد جهانی" اعلام کرد که هزینه‌کردهای بیش از حد واشنگتن، خطر افزایش تورم و تضعیف ثبات بلندمدت مالی در سراسر جهان را به همراه دارد.

بر اساس گزارش دفتر بودجه کنگره، انتظار می‌رود بدهی دولت آمریکا تا سال 2033 به 45.7 تریلیون دلار یا 114 درصد تولید ناخالص داخلی برسد که این رقم در پایان سال 2023، 97 درصد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • کشورهای اروپایی با بیشترین تولید ناخالص داخلی
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور؛ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور/ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • ۵ نیروی هوایی برتر جهان در سال ۲۰۲۴؛ از تفنگداران دریایی آمریکا تا نیروی هوایی روسیه (+عکس)
  • تنها ۳۵ درصد سدهای کشور خالی است + جزئیات
  • تدوین نقشه راه معدنی برای تحقق حکمرانی اقتصادی در مازندران
  • ۱۰ استان کشور از تنش آبی خارج شد
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید