Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و فضایی ایران به همت اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با حضور نمایندگانی از کشورهای روسیه، چین، ترکیه، کرواسی، اتریش، آلمان، تونس، هند و مالزی سه شنبه ۷ آذر کار خود را آغاز کرد.

در گفت و گوی خبرگزاری علم و فناوری با دکتر مسعود قاسمی رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران ، وی اذعان داشت : این نمایشگاه با هدف نمایش توانمندی های شرکتهای خصوصی و فعال در حوزه صنایع هوایی و فضایی کشور، معرفی محصولات و خدمات صنایع هوافضا، بازاریابی برای محصولات تولید داخلی، مشارکت و همدلی حداکثری اعضای اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران در محل دائمی نمایشگاه صنایع هوایی مقابل پارک ارم تهران در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران بیان داشت : در این نمایشگاه اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی و سازمان صنایع هوایی به عنوان نماینده وزارت دفاع همراه  با 150 شرکت مختلف که عمدتا دانش بنیان هستند شرکت دارند.

وی گفت : این نمایشگاه که در 4 روز کاری برگزار می گردد از جذابیت های خاصی برخوردار بوده و بازدید برای عموم آزاد است .

در ارتباط با برنامه های جانبی  مهم این نمایشگاه قاسمی اذعان داشت :از برنامه های جانبی  نمایش‌های پروازی هواپیماهای مدل است که طبیعتا این نمایشگاه بیانگر قدرت فناورانه و قطعه سازی صنعت هوایی و هوافضای ایران خواهد بود.از طرفی نمایشگاه جنبه علمی آموزشی بسیار مناسبی به خصوص برای قشر جوان و نوجوان و حتی کودکان خواهد داشت. که بازدیدکنندگان می‌توانند از موزه هوایی جنب نمایشگاه نیز بطور رایگان بازدید کنند.

وی در ادامه از برگزاری کارگاه های آموزشی متعدد در نمایشگاه خبر داد و گفت: کارگاه آموزشی مهندسی معکوس در صنایع هوایی و فضایی، کارگاه آشنایی با فرآیند ممیزی سازمان های نگهداری وتعمیرات در صنایع هوایی بر اساس الزامات بخش 145 مقررات هواپیمایی کشوری و کارگاه آینده پژوهی در صنایع هوایی و فضاییمقدمه ای بر مبانی ، کارکرها و روش ها نیز برگزار می شود.

رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران  در معرفی حامیان هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و فضایی ایران بیان داشت : ازجمله حامیان اصلی برگزاری این نمایشگاه می‌توان به سازمان صنایع هوایی، سازمان صنایع هوافضا، سازمان هواپیمایی کشوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری اشاره کرد.

قاسمی در پاسخ به  سوال در ارتباط با تاریخچه اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران اذعات داشت : اتحادیه صنایع هوایی و فضایی اتحادیه ای است صنفی، تخصصی، غیر سیاسی ، غیر دولتی  و غیر انتفاعی که در سال 1386 با حمایت و پشتیبانی معاونت پژوهش و بررسی مقام معظم رهبری و دفتر فناوری های ریاست جمهوری با حضور 27 شرکت تاسیس شد.

وی در ادامه افزود:این اتحادیه در سال  1388 با اخذ مجوزه های لازم ملی به عضویت رسمی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی جمهوری اسلامی ایران درآمده و بعنوان تنها تشکل رسمی صنایع هوایی و فضایی کشور ثبت گردید.

 رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با اشره به سوابق برگزاری نمایشگاه های پیشین گفت : این اتحادیه تا کنون با بیش از 240 عضو دانش بنیان و بالغ بر 9 هزار متخصص در گرایشهای مختلف اقدام به برگزاری بیش از 7 نمایشگاه بزرگ ملی داخلی و حضور قدرتمند در بیش از 6 نمایشگاه معتبر خارجی نموده است و همچنین  بیش از 15 طرح کلان ملی را به پیش برده است .

قاسمی به دیگربرنامه های اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران اشاره کرد و گفت برنامه ریزی های صورت گرفته است که توسعه مشارکت بخش خصوصی در فعالیت های هوایی و فضایی کشور  افزایش پیدا کند .       

وی به ایجاد بانک اطلاعات و مرکز اطلاع رسانی و ارتباط بین صنعتگران، متخصصان، محققان و دانشگاهیان اشاره کرد و گفت : برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی ،پیشنهاد و ارایه راهکارهای کارشناسی، علمی، تخصصی برای تأثیر گذاری بر سیاست گذاری های کلان صنعت و فناوری هوایی و فضایی کشور و برقراری ارتباط مستمر با نهادهای عالی ذیربط،تلاش و فعالیت در جهت ارتقاء و توسعه بازار محصولات هوایی و فضایی از دیگر فعالیت هایی است که این اتحادیه دنبال می کند.

 فعال صنعت هوا فضای کشور  برقراری و ایجاد ارتباط بین جویندگان با مراکز متقاضی را امری ضروری دانست و بیان داشت : این موضوع تا حدودی از طریق برگزاری سمینارها و کنفرانس ها، نمایشگاه ها، مسابقات و فن بازارهای تخصصی داخلی و بین المللی میسر میگردد.

وی به مشاوره های اتحادیه اشاره کرد و گفت: مشاوره های صنعتی به صنعتگران و سرمایه گذاران در صورت نیاز با رعایت مقررات ،حمایت حقوقی از اعضاء و ارایه مشاوره های تخصصی قضایی و اداری ،ترغیب و تشویق کارآفرینان موفق و مبتکران صنعتی ،تلاش در جهت تاسیس و تقویت ساختارهای حمایتی از قبیل: نظام مهندسی هوافضا، نظام رتبه بندی شرکت ها و مؤسسات هوافضایی، پارک های فناوری هوافضایی و نهادهای حمایتی مالی و سرمایه گذاری با هماهنگی نهادهای مربوطه و رعایت ضوابط قانونی از دیگر اهدافی است که به دنبال آن هستیم

 قاسمی ایجاد بسترهای لازم جهت ارتباطات بین المللی را ضروری دانست و بیان داشت: بسترسازی جهت ایجاد شرکت های مادر تخصصی، کنسرسیوم ها و مؤسسات لیزینگ،تلاش در جهت تدوین و بومی سازی استانداردهای تخصصی و اخذ مجوزهای موردنیاز صنعت هوا فضای کشور را ارتقا می دهد.

وی هوا فضا را دارای ماهیت راهبردی به عنوان لبه فناوری برای کشور دانست وگفت: این صنعت دارای ،ارزش افزوده بسیار زیادو صرفه­جویی ارزی زیاد است که با بکارگیری نیروهای نخبه و توانمند در  انواع رشته­های مهندسی در عالی ترین سطح باعث افزایش ضریب امنیت کشور و کاهش وابستگی کشور می شود .

قاسمی در ارتباط با فعالیت شرکت های عضو اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران بیان داشت : برخی از شرکت ها در زمینه طراحی و ساخت مشغول هستند که زمینه های تخصصی فعالیت این گونه شرکت های عضو اتحادیه عبارت است از :طراحی ، ساخت و تولید انواع هواپیما ، کایت و جایروپلان آموزشی، عمودپروازهای بدون سرنشین است.

وی فعالیت برخی دیگر از این شرکت ها را در زمبنه زیر ساخت ها دانست و گفت : در زمینه زیر ساخت ها فعالیت هایی همچون: طراحی و ساخت سامانه های تله متری داده ، تصویر ، ایستگاه زمینی و سامانه های رادیویی و راداری هوایی و دریایی،طراحی و خدمات انواع شبیه  سازهای ثابت و متحرک دارای استانداردهای هوایی ، طراحی ، خدمات فروش ، نگهداری و تعمیر انواع سامانه های پیشرانش انجام می گیرد.

فعال صنعت هوا ، فضای کشور افزود : ارائه انواع خدمات خرید ، اجاره و تعمیر و نگهداری هواپیماهای پهن پیکر ،طراحی ، ساخت و آزمایش انواع سامانه های خلبان خودکار ، تله متری اطلاعات و تصویر و ایستگاه های زمینی ، کنترل و مانیتورینگ هواپیماهای بدون سرنشین برد کوتاه و بلند،ارائه انواع خدمات تصویربرداری ، فیلم برداری و نقشه برداری هوایی با انواع وسایل پرنده،طراحی و ساخت انواع قالبها و قطعات دقیق و حساس فلزی، کامپوزیتی و پلی آمید از دیگر فعالیت هایی است که صورت می گیرد

قاسمی ارائه انواع خدمات آبکاری، پوشش دهی، سخت­کاری و آنودایزینگ قطعات هوافضایی ،آموزش خلبانی و سایر رشته­های فنی وابسته به صنعت هوانوردی در دوره­های عمومی و تخصصی،ایجاد دفاتر و سازمان طراحی با استانداردهای ایکائو و تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوریی را از دیگر خدمات برشمرد.

قاسمی با اشاره به فعالیت برخی از شرکت های عضو اتحادیه در زمینه آموزش بیان داشت: در بخش آموزش ارائه انواع خدمات نرم­افزاری، مستندسازی، استانداردسازی و مشاوره مهندسی در حوزه هوافضا،چاپ انواع مجله، فصلنامه، کتاب و دایره­المعارف مرتبط با هوافضا،بسترسازی فرهنگی و توسعه دانش پایه فضایی در قالب بسته­های آموزشی،تدوین نظام جامع مدیریت پروژه­های تحقیقاتی هوافضایی،تاسیس وراه ­اندازی مراکز رشد و پارک­های فناوری صنایع هوایی و فضایی از دیگر فعالیت های شرکت های فعال در صنعت هوا و فضای کشور است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۰۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت برابر با ۲۷ آوریل تا ۱ می ۲۰۲۴ در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.   نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سه هزار تاجر و بازرگان خارجی از کشور‌های مختلف دنیا در هفت گروه کالایی، صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات؛ صنعت؛ فرش دستباف؛ صنایع‌دستی و گردشگری؛ دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات شیمیایی؛ صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی و گروه پتروشیمی برگزار می‌شود و موسسه رازی نیز به عنوان بزرگترین مرکز تحقیق و تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک در ایران و منطقه در این رویداد حضور خواهد داشت.   گفتنی است: اولین بار نمایشگاه ایران اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صادرات جمهوری اسلامی ایران) سال ۱۳۹۲ در ایران برگزار شد.   این نمایشگاه بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود. نقش این نمایشگاه در صادرات تولیدات ایران حائز اهمیت است. این رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا با هزینه‌ای معقول، محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند. همچنین، این نمایشگاه به عنوان یک پل ارتباطی بین تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی عمل می‌کند و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • حضور رئیس‌جمهور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان