Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تعداد کل افراد مبتلا به بیماری HIV در خوزستان ٢ هزار و ۶۸۶ نفر هستند که ۱۶ درصد افراد آلوده زن و ۸۴ درصد مرد می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، دکتر شکرالله سلمان ‌زاده رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان، امروز ( 13 آذر) در نشست خبری هفته ملی اطلاع ‌رسانی ایدز  اظهار کرد: از راهکارهای موثر برای کاهش موارد ابتلا به بیماری عفونتی ایدز افزایش آگاهی مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه کشور ما در کنار سایر کشورها پایان بیماری ایدز را تا سال 2030 هدفگذاری کرده، افزود:سازمان جهانی بهداشت برای رسیدن به این هدف استراتژی 909090 را برای کنترل بیماری ایدز تا سال 2030 قرار داده است.

 

سلمان زاده توضیح داد: این سه 90 به معنی این است که باید 90 درصد بیماران مبتلا به ایدز شناسایی شوند، 90 درصد تحت درمان قرار گیرند و بار ویروسی در 90 درصد بیماران تحت درمان سرکوب شود.

 

وی با تاکید بر اینکه شناسایی به موقع افراد مبتلا و درمان منظم آنها می تواند از چرخه انتقال بیماری جلوگیری کند، ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات کنترل این بیماری عدم تشخیص ابتلای افراد به این بیماری است، زیرا افرادی که رفتار پرخطر داشته ‌اند، جهت انجام آزمایش به مراکز بهداشتی مراجعه نمی ‌کنند.

 

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان خاطر نشان کرد: برای کنترل ویروس HIV شعار درمان برای پیشگیری مطرح شده ، زیرا با درمان ‌هایی که در اختیار ما است می‌توان بار ویروسی را به صفر رساند و فرد مبتلا می‌تواند یک زندگی عادی داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای جهان با اقدامات خوبی که انجام داده‌اند موارد ابتلا را بیش از 50 درصد کاهش داده اند، تصریح کرد: بیمارانی که مبتلا به این ویروس هستند با درمان به موقع و منظم می توانند زندگی باکیفیت و سالمی داشته باشند و صاحب فرزند نیز شوند.

 

سلمان‌زاده با اشاره به آمار بیماری ایدز در کشورمان اذعان داشت: تا پایان شهریور ماه امسال تعداد افراد مبتلا به ویروس HIV در 36 هزار و 571 نفر بوده که 83 درصد از این تعداد مرد و 17 درصد زن هستند.

 

وی همچنین به آمار بیماران ایدز در خوزستان اشاره کرد و گفت: تعداد کل افراد مبتلا به این بیماری در خوزستان دو هزار و 686 نفر هستند که 16 درصد افراد آلوده زن و 84 درصد مرد می باشند.

 

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان با تاکید بر اینکه تقریبا نیمی از مبتلایان به این بیماری شناسایی نشده و از ابتلای خود آگاهی ندارند، بیان کرد:  عمده‌ترین راه انتقال این بیماری از سال 1365 تاکنون 65.4 درصد تزریق مشترک، 20.1 درصد رابطه جنسی ناسالم، 1.5 درصد مادر به کودک و 12.5 درصد نامشخص بوده است.

 

وی یادآور شد: از کل موارد شناسایی و گزارش شده در شش ماهه اول امسال در کشور 33 درصد زنان و 67 درصد مردان بوده‌اند و راه انتقال در موارد جدید 32 درصد تزریقی و 47.1 درصد جنسی تشخیص داده شده است که این آمار در خوزستان راه انتقال در موارد جدید 33 درصد تزریق، 47 درصد روابط جنسی، 2 درصد مادر به کودک و 18 درصد نامشخص است.

 

سلمان زاده با اشاره به راه اندازی اتوبوس سیار در اهواز برای انجام تست HIV خاطر نشان کرد: درمان بیماران مبتلا به ویروس HIV به صورت رایگان انجام می ‌شود و افراد با درمان به موقع و منظم می‌توانند بار ویروسی را سرکوب کنند.

 

 

پایان پیام/472

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۲۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: جانباز ۷۰ درصد  عبدالزهرا سیلاوی  پس از سال‌ها جراحت‌های ناشی از جنگ تحمیلی دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهدا پیوست.

حسن نورانی افزود: جانباز  سرفراز عبدالزهرا سیلاوی در یکم فروردین سال ۱۳۴۳ متولد شد و  در ۲۵  آذر ماه ۱۳۶۱ بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن بعثی در منطقه عملیاتی جنوب  به درجه جانبازی نائل آمد و در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ به همرزمان شهیدش پیوست.

وی ادامه داد: پیکر مطهر این جانباز شهید روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مسئولان و فرماندهان نظامی از مقابل منزل شهید واقع در اهواز کمپلوی جنوبی خیابان باهنر بین انقلاب و بنی هاشم  پلاک ۷۵ تشییع و در قطعه یک گلزار شهدای اهواز، به خاک سپرده خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • زالو درمان می‌کند؟
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز