Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از جماران، آیت الله سید حسن خمینی در دیدار با شرکت کنندگان در سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با اشاره به آیه «قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَىٰ أَن یَبْعَثَ عَلَیْکُمْ عَذَابًا مِّن فَوْقِکُمْ أَوْ مِن تَحْتِ أَرْجُلِکُمْ أَوْ یَلْبِسَکُمْ شِیَعًا وَیُذِیقَ بَعْضَکُم بَأْسَ بَعْضٍ ۗ انظُرْ کَیْفَ نُصَرِّفُ الْآیَاتِ لَعَلَّهُمْ یَفْقَهُونَ»(بگو: «او تواناست که از بالاى سرتان یا از زیر پاهایتان عذابى بر شما بفرستد یا شما را گروه گروه به هم اندازد [و دچار تفرقه سازد] و عذاب بعضى از شما را به بعضى [دیگر] بچشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» بنگر، چگونه آیات [خود] را گوناگون بیان مى‌کنیم باشد که آنان بفهمند)، گفت: این آیه تأکید دارد که خداوند تواناست بر اینکه شما را پاره پاره کند و بر شما از آسمان ها و زیر پا عذاب وارد کند و ترس شما را در دل هم  بیندازد.

یادگار امام تصریح کرد: طبری در تفسیر خودش می فرماید که ابن عباس از پیامبر (ص) نقل می کند که فرمودند در این آیه منظور از «من فوقکم»، حاکمان ظالم است و «من تحتکم» یعنی (خدا) شما را  گرفتار مردمان پست می کند. همچنین روایات متعددی نقل شده که پیامبر (ص) می فرماید عذابی که از همه سخت تر است پراکندگی و چندگانگی است.

وی با بیان اینکه ما همیشه در کنف رحمت الهی زندگی می کنیم و خودمان را به رحمت الهی دلخوش کرده ایم، افزود: باید بترسیم که مبادا گرفتار این سه عذاب بزرگ شویم. جامعه اسلامی ممکن است گرفتار یک حاکم ظالم و بی خرد شود؛ کسانی که حاضرند به خاطر حفظ یک جریان تروریستی میلیاردها دلار به دشمنان مسلمانان کمک کنند. این عذابی است که به تعبیری ممکن است از آسمان ها بر ما نازل شود؛ چرا که پیامبر (ص) فرمود منظور از تعبیر «من فوقکم» حاکمانی است که باعث مصیبت ما می شوند.

سید حسن خمینی ادامه داد: خدا نکند گرفتار اندیشه پستی شویم که کشتار مسلمانان را عین «نزدیکی به خدا» تصور کند و خدا نکند پراکندگی بر جان و روح ما سیطره پیدا کند و خودمان را بیش از دیگران از اهمیت برخوردار بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال بحمدلله جشن میلاد پیامبر (ص) با پیروزی هایی در عرصه زمینی مصادف است. شاید توانمندی جریان پَستی که باعث تشتت شدند و نقش آنها کمرنگ تر شده ولی فراموش نکنیم که اگرچه ممکن است بساط حکومتیِ جهالت برچیده شود اما می تواند همچنان در اعماق روح و جان ملت ها ریشه داشته باشد. وظیفه بزرگ عالمان دین مقابله با این جهالتِ اندیشه ای است که برادرکشی و مسلمان کشی را وظیفه خود می داند.

یادگار امام با بیان اینکه سالهاست چشمان پیامبر (ص) خونبار است، تصریح کرد: جامعه اسلامی همانگونه که در کشورهای مختلف از جمله عراق، سوریه، بحرین و یمن شاهد هستیم، دچار یکی از دوره های تلخ برادرکشی است؛ در حالی که پیش از این موضوع اصلی ما فلسطین و مقابله با صهیونیست بود اما سالهاست بزرگترین دوره آرامش را به صهیونیست ها عرضه داشته ایم؛ زیرا ما مسلمانان با خودمان درگیر شدیم. روزی قرار بود بیت المقدس را آزاد کنیم اما آدرس منازل همدیگر را به ما دادند؛ سامرا را منهدم کردند و باران گلوله بر سر مسلمانان کشورهای مختلف ریختند و هرچه اندیشمندان جهان اسلام گفتند که اندیشه تکفیر حدّ یقف و پایان ندارد گوش هایی توجه نکردند.

وی تأکید کرد: بزرگترین تلاش را جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب به خرج دادند و مردم ایران هزینه دادند تا همگان را متوجه کنند که مسیر ستیز با هم همان وعده ای است که در قرآن مورد اشاره قرار گرفته است. تفرقه ما در خارج جهان اسلام بزرگترین لطف را به کسانی عطا کرد که می خواستند از گسترش اسلام در قلب های جامعه جهانی جلوگیری کنند؛ در نتیجه خودمان را گرفتار خودمان کردیم و دشمنان واقعی را در آرامش بردیم، مسلمانان را در خوف قرار دادیم و به تریبون های صهیونیستی اجازه دادیم به اسلام هراسی دامن بزنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز بحمدالله رگه هایی از بازگشت عقلانیت را در میان مسلمانان را می بینیم، گفت: پیروزی های برادران ما بر تکفیری ها در عراق و سوریه مژده یک بازگشت به اندیشه عقلانیت را به ما می دهد؛ اما شرط توفیق آن این است که اول کینه را از دلها ببریم. همه با هم برادر و همراهیم؛ البته این به معنای کنار گذاشتن عقاید افراد نیست. شیعه قرار نیست سنی شود و سنی قرار نیست شیعه شود. اما قرار است توجه کنیم که دشمن بزرگتری برای ما وجود دارد.

یادگار امام با بیان اینکه رمز عبور از بحران وحدت است، گفت: تعبیر زیبای رهبر انقلاب که اهل سنت آمریکایی و تشیع انگلیسی هر دو مانند دو لبه قیچی اندیشه متعالی پیامبر (ص) را هدف گرفته اند، یک واقعیت است. رخ در نقاب نکشیم و واقعیت را ببینیم؛ از جمود جاهلانه دست برداریم. به مقدسات هم توهین نکنیم و دست هایمان را در دست هم قرار دهیم و دلهایمان را به هم گره بزنیم.

وی افزود: وقتی یک هدف، یک خدا، یک پیامبر، یک کتاب و یک قبله داریم و یک آینده پیش روی همه ماست راهی نداریم جز اینکه واحد باشیم، کینه را کنار بگذاریم و تدبیر کنیم. نمونه ای از این تدبیر را در رفتار چند روز پیش گروه های مختلف در لبنان شاهد بودیم که عنصر عقل توانست بحرانی را از یکی از کشورهای اسلامی خارج کند.

سید حسن خمینی ادامه داد: روند عاقلانه ای که در لبنان طی شد می توانست توأم با جهالتی احساساتی آتشی را در منطقه ای فروزان کند و جان هایی را بسوزاند. این عقل می تواند در تمام رفتارها و تمام نقاط زندگی ما همراه شود.

وی اظهار کرد: خدا را بر نعمت پیامبر (ص) و اهل بیت و اصحاب پیامبر سپاسگزاریم و خدا را بر الطاف بی کرانی که بر ما نازل کرده شاکریم و خدا می خواهیم ما را از عذابی که می تواند از ناحیه تفرق نازل شود در امان بدارد. اگر خدا را نصرت دهیم خداوند ما را نصرت می دهد ولی اگر با دستور خدا مقابله کنیم قانون الهی این است که به عذاب گرفتار شویم.

یادگار امام تأکید کرد: اگر دستور الهی بر وحدت را رعایت نکنیم، خداوند ما را به عذاب گرفتار می کند. خداوند جامعه ما را از انواع تشتت مصون بدارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۲۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است

امام جمعه اصفهان گفت: در شهرداری مدارا با مردم بسیار مهم است و روایتی از پیامبر اسلام است که می‌فرماید «بعثت علی المدارات کما بعثت علی الرساله» یعنی یکی از کارهای عظیم پیامبر (ص) که مساوی با رسالت بیان می‌فرماید مدارای با مردم است و این مدارا را باید با مردم داشته باشند تا آن معنویت اثر کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مدیر و معاونین منطقه یک شهرداری اصفهان با اشاره به عملیات پیروزمندانه وعده صادق آن را جهشی برای ایران در دنیا مطرح کرد و اظهار داشت: قرآن کریم نیز می‌فرماید " لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا "یعنی خداوند خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید در آینده درمی یابید که شدیدترین دشمن نسبت به اسلام یهود است.

وی افزود: عملیات طوفان الاقصی به رژیم صهیونیستی ضربه زد و این در حالی بود که سال‌ها تلقین می‌کردند که دارای سازمان اطلاعاتی قوی هستند، اما درعملیات طوفان الاقصی هزار نفر از نیروهای حماس بدون اطلاع سرویس‌های جاسوسی مدت یک سال تمرین کرده و در این عملیات توانستند نظامیان صهیونیستی را اسیر کنند.

امام جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت مدارای با مردم عنوان کرد: در شهرداری مدارا با مردم بسیار مهم است و روایتی از پیامبر اسلام است که می‌فرماید "بعثت علی المدارات کما بعثت علی الرساله" یعنی یکی از کارهای عظیم پیامبر (ص) که مساوی با رسالت بیان می‌فرماید مدارای با مردم است و این مدارا را باید با مردم داشته باشند تا آن معنویت اثر کند.

وی با بیان برخی از مشکلات و معضلات منازل میراثی و بلاتکلیفی برای مدیریت شهری، صدور پروانه ساخت و ساز را مهم دانست و افزود: یکی از کارهایی که می‌تواند برای شهرداری ایجاد درآمد کرده و به شهر رونق دهد این است که به زمین‌های موجود پروانه داده شود و ساخته شود و افراد را به ساخت و ساز تشویق کنیم، چرا که مشاغل فراوانی نیز بر اساس این ساخت و سازها ایجاد می‌شود و علاوه بر آن باید در اخذ هزینه پروانه‌ها با مردم مدارا شود.

آیت الله طباطبایی نژاد هم چنین به ضرورت رعایت شرایط استخدام تا پایان دوره خدمت برای کارمندان دوائر دولتی اشاره کرد و گفت: فردی که در ابتدا شرایط استخدام را قبول نموده و استخدام شده است باید تا انتها این شرایط را حفظ کند، یعنی اگر کارمند زن در اداره حجاب دارد، اما بیرون از اداره حجاب خود را بر می‌دارد باید برکنار شود زیرا قرار بوده است ملتزم به اسلام عملی و قوانین باشد.
وی هم چنین یکی از کارهای خوب شهرداری‌ها برای شهر و شهروندان را مسئله فضاسازی و زیباسازی شهر بیان کرد و ادامه داد: شهروندان به فضاسازی و زیباسازی نیاز دارند و کار مهم شهرداری اصفهان این بوده است.

برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید منطقه یک شهردرای در ماه جاری

در ابتدای این دیدار مهندس علی رضی زاده، مدیریت منطقه یک شهرداری اصفهان به گزارشی از اقدامات انجام یافته در این شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: منطقه یک شهرداری اصفهان در حدود ۸۱۰ هکتار بوده و ۷۹ هزار نفر جمعیت دارد و جز محله‌های قدیمی و در مرکز شهر و یک منطقه ترانزیتی است.

وی از اجرا و در دست بودن حدود ۷۶ پروژه در محدوده منطقه یک شهرداری اصفهان خبر داد و افزود: از جمله پروژه‌های شاخص پروژه مترو و پروژه اتوبان شهید خرازی بوده که اقدامات انجام شده در این اتوبان سبب کاهش حدود ۲۵ درصد ترافیک شده است.

وی اضافه کرد: پروژه بعدی پروژه بی آر تی از میدان جمهوری اسلامی به سمت پل فلزی بوده است و هم چنین حذف گلوگاه‌های داخل کوچه‌ها که ۱۸۰ گلوگاه بر همین اساس شناسایی شده و اقدام به خرید برخی پلاک‌ها شد.

وی به حضور هفتگی مدیر و معاونین شهرداری منطقه یک در محلات و مساجد برای رسیدگی به شرایط محله‌ها اشاره کرد و گفت: بازخورد این کار افزایش ۳ برابر صدور پروانه‌ها نسبت به سال گذشته بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در بحث فرهنگی یکی از اقداماتی که در دست انجام است تهیه تاریخ شفاهی محلات و ثبت خاطرات و عکس‌های محله‌ها و تبدیل آن به کتاب بوده است.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که شهرداری منطقه یک در مباحث فرهنگی در حال پیگیری است شهدای منطقه یک هستند با توجه به اینکه منطقه یک ۴۰۰ شهید دارد و همه آنها شهدای شاخص هستند کنگره این شهدا در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و هم چنین امسال پیرامون شهید بهشتی ۷ جلد کتاب آماده شده است.

کد خبر 748905

دیگر خبرها

  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • مطهری امام
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • شکست جادوگر بریتانیایی پس از توهین به وفایی
  • انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد می‌دهند؟
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام