Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو سابق هیأت رئیسه فوتبال گفت: برای حضور قدرتمندانه تیم ملی در جام جهانی روسیه به بودجه ۵۰ میلیارد تومانی نیاز داریم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

اختلاف بین کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال آن هم درست چند روز بعد از آنکه فدراسیون فوتبال مهدی تاج توانست جایزه بهترین فدراسیون الهام‌بخش را از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کند باعث تعجب و شگفتی و همچنین انتقاد برخی از کارشناسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها می‌گویند در فاصله کمتر از شش ماه به جام جهانی نباید فدراسیون و سرمربی تیم ملی دچار اختلاف و تنش شوند. در مورد این مسائل و همچنین گروه‌بندی ایران در جام جهانی با غلامرضا بهروان عضو سابق هیأت رئیسه فوتبال و مشاور عالی سازمان لیگ خبرگزاری فارس گفت‌وگویی انجام داده که صحبت‌های بهروان را در زیر می‌خوانید:

* دولت و وزارت ورزش باید به تیم ملی کمک کنند

غلامرضا بهروان :

گروه‌بندی ایران در جام جهانی یک گروه خوب است. شاید برخی با دیدن این گروه دچار یأس و ناامیدی شوند و بگویند ایران شانسی برای صعود ندارد اما اینطور نیست. در جام جهانی قبل بهترین بازی‌مان را مقابل برترین تیم گروه انجام دادیم. ما مقابل آرژانتین که فینالیست شد بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم. جام جهانی روسیه نیز یک فرصت ایده‌آل برای تیم ملی و فوتبال ایران است که بتوانیم توانایی‌هایمان را به نمایش بگذاریم. در این زمان باقی مانده تا جام جهانی باید به خودباوری برسیم. وزارت ورزش و دولت باید به تیم ملی کمک کنند تا تیم ملی تدارک خوبی برای جام جهانی ببیند. هرچه هزینه در تیم ملی انجام شود نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده فوتبال کشور است که در بحث اجتماعی در کشور ما هم نقش به‌سزایی دارد.

* بازی‌های تیم ملی مورد توجه رسانه‌های بزرگ بین‌المللی قرار می‌گیرد

غلامرضا بهروان :

تیم ملی ما باید برای حضور در جام جهانی تدارک خوبی ببیند مطمئن باشید مقابل تیم‌های بزرگ ملی‌پوشان ما با انگیزه‌ای که دارند بسیار خوب بازی خواهند کرد و تیم ملی مقابل اسپانیا و پرتغال بهترین بازی‌اش را ارائه خواهد داد. در فوتبال هم هیچ چیز بعید و غیرممکن نیست. گروهی که ایران در جام جهانی در آن قرار دارد مورد توجه رسانه‌های بزرگ دنیا است و بازی‌های تیم ملی ایران هم مورد توجه رسانه‌های بزرگ دنیا قرار می‌گیرد. تیم ملی فوتبال ایران یک تیم در حال رشد و توسعه تلقی می‌شود و اهالی فوتبال در دنیا از تیم ملی ایران انتظار دارند. چرا خودمان از این فرصت‌ها استفاده نکنیم هم‌گروهی با دو تیم قدرتمند جهان بهترین فرصت برای ایران ضمن اینکه باید قبول کنیم در جام جهانی هیچ تیم ضعیفی وجود ندارد.

* صعود ایران فوتبال دنیا را سورپرایز خواهد کرد

غلامرضا بهروان :

همه تیم‌ها در جام جهانی برای ارائه بهترین نمایش خود وارد می‌شوند تا آرمان‌های ملی کشورشان را به نمایش بگذارند. در جام جهانی فقط بحث فوتبال مطرح نیست بحث خیلی از توانمندی‌های یک ملت و کشور در میان است. فکر می‌کنم حضور در جام جهانی روسیه و هم‌گروهی با تیم‌هایی مثل پرتغال و اسپانیا یک فرصت برای تیم ملی و فوتبال ایران است که باید از آن استفاده کنیم. نتیجه بازی‌های ما با تیم‌های اسپانیا و پرتغال در درجه چندم اهمیت قرار می‌گیرد مهم این است بتوانیم نمایش خوبی در جام جهانی مقابل این تیم‌ها ارائه کنیم. البته اگر بتوانیم از گروه‌مان صعود کنیم یک سورپرایز برای فوتبال دنیا خواهیم بود. تیم ملی و ملی‌پوشان جوان ایران همه می‌خواهند برای کشورمان به میدان بروند. برای هموطنان برای خانواده‌هایشان و برای خودشان بازی خواهند کرد. اکنون باید بهترین تدارکات را در حد توان‌مان برای تیم ملی فراهم کنیم.

* تمامی دولت‌ها به تیم‌های ملی کمک می‌کنند

غلامرضا بهروان :

ما خیلی از توانمندی‌هایمان در فوتبال استفاده نکرده‌ایم. با کمک دولت و وزارت ورزش می‌توانیم شرایط بهتری برای تیم ملی رقم بزنیم. در تمام دنیا دولت‌ها به تیم‌های ملی کمک می‌کنند. در انگلستان اتحادیه باشگاه‌ها متعلق به باشگاه‌ها است ولی تیم ملی متعلق به همه مردم است و دولت هم نماینده همه مردم است. اینها باعث می‌شود که از این فرصت به خوبی استفاده کنیم. برنامه‌ریزی خوبی هم انجام شده است.

* وقت آن است که فوتبال ایران خودش را به دنیا نشان بدهد

غلامرضا بهروان :

همکاری خوبی از سوی تمامی باشگاه‌ها، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با تیم ملی در زمینه برنامه‌ریزی و آماده‌سازی تیم ملی انجام شده است. در شرایط فعلی باشگاه‌ها بهترین همکاری را با تیم ملی انجام می‌دهند. اکنون بحث تهیه امکانات و سخت‌افزارهای ممکن برای تیم ملی است. تیم ملی فوتبال ایران باید اردوی مناسبی در کشور روسیه برگزار کند. به خصوص بعد از پایان مسابقات لیگ. تیم ملی نیازمند حمایت همه جانبه است. اکنون شما در جامعه می‌بینید که چقدر مردم درگیر مسئله گروه‌بندی ایران در جام جهانی شده‌اند. اکنون در جامعه بحث‌های زیادی در مورد گروه‌بندی ایران در جام جهانی مطرح شده و هر روز در همه اقشار جامعه در مورد تیم ملی و حضورش در جام جهانی بحث و گفت‌وگو می‌شود. تیم ملی ایران در بهترین گروه ممکن قرار گرفته است بازی‌های تیم ملی می‌تواند پربیننده‌ترین بازی‌های جام جهانی در مرحله گروهی شود. رسانه‌های بزرگ به آن توجه دارند. اکنون تنه به تنه بزرگان می‌زنیم و وقت آن است که فوتبال ایران خودش را به دنیا نشان بدهد.

* در دوره قبل هم می‌گفتند آرژانتین ایران را دو رقمی می‌کند

غلامرضا بهروان :

در جام جهانی قبلی هم وقتی با آرژانتین هم‌گروه شدیم برخی می‌گفتند ۶-۷ گل از آرژانتین می‌خوریم یا تعداد گل‌های خورده‌‌مان مقابل این تیم دو رقمی خواهد شد اما در نهایت دیدید که آرژانتین با هنر فوق‌ ستاره‌اش لیونل مسی توانست یک گل به ما بزند اکنون در فوتبال دنیا به ما احترام می‌گذارند در جام جهانی روسیه احترام به تیم فوتبال ایران عمیق‌تر خواهد شد. اگر برنامه‌ریزی و تدارک برای تیم ملی درست انجام شود و بهای لازم را به تیم ملی بدهیم تیم ملی اکنون آدم‌های بزرگی دارد این یک واقعیت است. فدراسیون فوتبال بیشترین توجه را به تیم ملی دارد. باید به فوتبال ما کمک شود.

* شوخی با تیم ملی بد نیست اما باید با ادبیات درست به ملی‌پوشان روحیه بدهیم

غلامرضا بهروان :

در فضای مجازی و جامعه شوخی‌هایی هم با گروه‌بندی ایران با جام جهانی شده است اما این دلیلش آن است که برخی می‌خواهند همواره با مسائل شوخی کنند ولی فکر می‌کنم حضور ما در جام جهانی و عملکردمان می‌تواند بازتاب‌های خوبی داشته باشد.درخشش تیم ملی در جام جهانی می‌تواند در آینده فوتبال ایران نقش به‌سزایی داشته باشد. جامعه‌شناسان در مورد تأثیر ورزش و به خصوص فوتبال در اجتماع حرف‌های زیادی بیان می‌کنند. روزی ما استرالیا را حذف کردیم و شاهد یک جشن ملی در سراسر کشور بودیم. مردم از هر قشری و با هر سن و سالی در جشن صعود تیم ملی به جام جهانی حاضر شدند. جامعه‌شناسان می‌گویند فوتبال پدیده‌ای است که می‌تواند پدیده ملت‌سازی را در جهان اجرا کند. جوک ساختن هم برای خندیدن و نشاط جامعه فی‌النفسه بد نیست. اما جوانان ما برای خودنمایی باید بیشترین انرژی را در جام جهانی بگذارند. باید زحمت بکشند تا مقابل اسپانیا و پرتغال نتایج خوبی بگیرند به زحمات ملی‌پوشان و کادر تیم ملی با یک ادبیات مثبت باید احترام گذاشت.

* خواسته‌های کی‌روش برای تیم ملی است نه برای خودش

غلامرضا بهروان :

کی‌روش اعلام کرده ۴۰ سال است که در فوتبال کار می‌کنم دیگر نمی‌خواهم در فوتبال حضور داشته باشم. واقعیت آن است که کی‌روش اثرات مثبتی در فوتبال ایران داشته است با نتایجی که گرفته. رسم‌های خوبی مانند نظم و برنامه را در فوتبال ما جا انداخته است. او به ما نشان داده که با نظم و برنامه‌ریزی می‌توان در فوتبال موفق بود. در حال حاضر از کی‌روش انتظارهایی وجود دارد از سویی دیگر او هم خواسته‌هایی دارد. کی‌روش هر وقت با خواسته‌هایش مقابله شود واکنش و عکس‌العمل نشان می‌دهد. اما باید اینگونه فکر کنیم که کی‌روش هرچه می‌خواهد برای تیم ملی می‌خواهد نه برای خودش. شاید در جواب به کی‌روش بگوییم امکانات ما همین است اما اکنون که در جام جهانی حضور داریم و می‌خواهیم با قدرتمندترین تیم‌های دنیا بازی کنیم طبیعی است که برای تدارکات تیم ملی باید خودمان را به سطح اول دنیا برسانیم. صرف حضور در جام جهانی اتفاق خاصی برای فوتبال ما رقم نمی‌زند مطمئن باشید کی‌روش برنامه‌هایی دارد که برای آینده فوتبال ما مفید خواهد بود.

* کی‌روش می‌خواهد ثمره کار ۷ ساله‌اش را در ایران ببیند

غلامرضا بهروان :

کی‌روش از مربیان بزرگی است که خواهان زیاد دارد و پیشنهادهای زیادی به او می‌شود. اکنون کی‌روش در شرایط روحی، ذهنی و سنی‌ایی قرار دارد که می‌خواهد ثمره تلاش ۷ ساله‌اش در فوتبال ایران را ببیند خودش هم به این مسئله علاقه دارد باید با او بنشینیم و یک گفت‌وگوی مثبت و سازنده داشته باشیم تا به تفاهم ختم شود. کی‌روش تا پایان جام جهانی با ایران قرارداد دارد اما او برای بعد از جام جهانی هم برنامه دارد مردم انتظار دارند ما در جام ملت‌های آسیا هم موفق شویم.

* کی‌روش را عصبانی نکنیم/ می‌توان او را در مذاکراتی دوستانه برای جام‌ ملت‌ها حفظ کرد

غلامرضا بهروان :

مسئولان فکر می‌کنند با کی‌روش می‌توانیم در جام ملت‌های آسیا هم موفق شویم. هرچه هست باید در مورد این مسائل به صورت شفاف با کی‌روش صحبت کنیم. زیرا مذاکره با کی‌روش برای جام ملت‌های آسیا و مسابقات بعد از جام جهانی به فوتبال ما تمرکز می‌دهد و همچنین خود کی‌روش هم در آرامش قرار می‌گیرد. مسئولان هم به دنبال این هستند که تکلیف قرارداد کی‌روش بعد از جام جهانی را هم مشخص کنند. اکنون زمانی است که می‌توان در فضای آرام مذاکره کرد نباید فضایی به وجود بیاوریم که کی‌روش را در موضع عصبانیت قرار بدهیم او خودش به اندازه کافی عصبانی هست نباید به این مسئله دامن بزنیم. هرچه کی‌روش آرام باشد بهتر کار می‌کند و آرامش به تیم ملی ایران کمک خواهد کرد.

* کی‌روش انتظار هزینه ۱۲ میلیون دلاری برای تیم ملی فوتبال ایران دارد

غلامرضا بهروان :

فیفا به تیم‌های صعودکننده به جام جهانی کمک مالی می‌کند در دوره قبلی ۱۰ میلیون دلار به تیم ملی ایران کمک شد و فکر می‌کنم در این دوره ۱۲ میلیون دلار به فدراسیون فوتبال پول داده شود. البته اگر اشتباه نکنم. این پول برای آماده‌سازی تیم‌های ملی در نظر گرفته می‌شود. البته فوتبال ما در مسائل مالی مشکلات زیادی دارد. حقوق حقه فوتبال در جاهای دیگر تضییع می‌شود باشگاه‌های ما در تنگنای مالی قرار دارند. با این حال باشگاه‌ها و فدراسیون و سازمان لیگ به تیم ملی کمک می‌‌کنند. باشگاه‌ها در تنگنای مالی هستند و همین مسائل بر روی بازیکنان و به خصوص ملی‌پوشان آنها تأثیر می‌گذارد. بهترین بازیکنان باشگاه ها به تیم ملی می‌آیند بنابراین همه چیز یک زنجیره است. کی‌روش انتظار دارد پولی که از طریق فیفا به فوتبال کشور داده می‌شود اکثر آن در راستای آماده‌سازی تیم ملی هزینه شود اما یادمان نرود که حتی در کشورهای توسعه یافته دولت ها به تیم‌های ملی کمک می‌کنند.

* ۵۰ میلیارد تومان برای آماده‌سازی تیم ملی بودجه نیاز داریم

تیم ملی مال شخص یا یک فدراسیون یا سازمان لیگ یا باشگاه‌ها نیستند تیم ملی متعلق به همه مردم است. پس دولت باید به تیم ملی کمک کند. قطعاً بازی‌های خوب تیم ملی در جام جهانی در زندگی اجتماعی ایران و ایجاد نشاط اجتماعی بسیار بسیار تأثیرگذار است و این ثابت شده. آقای تاج در یکی از صحبت‌هایش گفت تیم ملی برای تدارک مناسب در جام جهانی به ۵۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد. اکنون برای اجاره یک کمپ در روسیه ۲ میلیون دلار باید هزینه کنیم تیم ملی بهترین کمپ را در روسیه گرفته است. در مسکو تیم ملی کمپ مناسبی در اختیار گرفته است. بنابراین باید همه امکانات را فراهم کنیم تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی برگزیده شده امکانات و شرایط تیم ملی هم برای حضور در این مسابقات باید برگزیده باشد قبل از استقرار در کمپ روسیه باید برنامه‌های تیم ملی و بازی‌های تدارکاتی مناسب برای تیم ملی در نظر گرفت. برای بازی با تیم‌های بزرگ باید هزینه کرد. ما وارد یک رقابت شده‌ایم. درست است که بحث تعصب و غیرت بازیکنان ما مطرح است و شاید برخی از کشورها به این مسائل توجه زیادی نکنند اما با غیرت و تعصب ایرانی و بدون بودجه نمی‌توان انتظاری از تیم ملی داشت.

* هر ۳۲ تیم جام جهانی به صعود امیدوارند

هر ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی به صعود و موفقیت امیدوارند. در جام جهانی بازی ضعیف و تیم ضعیف وجود ندارد فوتبال ورزش شگفتی‌ها است و به خاطر همین هم جاذبه زیادی دارد چرا خودمان را از پیشبازنده بدانیم بهترین مثال همان تیم آرژانتین است که در ابتدای صحبت‌هایم گفتم در کشور خودمان گفتند مقابل آرژانتین دو رقمی می‌شویم اتفاقات در فوتبال وجود دارد ممکن است روی خوب فوتبال را در جام جهانی ببینیم این برای ما یک فرصت است. اگر خوب برنامه‌ریزی کنیم می‌توانیم از این فرصت هم‌گروهی با تیم‌های قدرتمند استفاده کنیم و در غیر این صورت ممکن است این فرصت تبدیل به یک تهدید شود.

منبع: پارس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۲۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود

دبیر شورای عالی امنیت ملی در نشست سن‌پترزبورگ به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند، هشدار داد که با گشودن مرزهای خود برای این رژیم، زیرساخت بزرگی برای تهدید امنیتی خود ایجاد کرده‌اند که جاسوسی از مردم و مقام‌هایشان بخش بسیار کوچکی از این خطر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست امنیتی سنت پترزبورگ طی سخنانی ضمن قدردانی از دولت روسیه برای برگزاری این نشست، عملیات تروریستی مسکو را محکوم کرد.

وی گفت: ما در حال گذار از نوعی حکمرانی پیچیده مبتنی بر اطلاعات هستیم که روز به روز در حال توسعه است و با تکیه بر فناوری اطلاعات، نه تنها دولت‌ها بلکه نظام سلطه با شناختی که از افراد و جوامع پیدا کرده، به سمت کنترل‌های روانکاوانه‌ای گام بر می‌دارد که کمتر رنگ و بوی مداخله سنتی دارد. اما امکانی به مراتب بیش از گذشته برای اعمال سیاست و کنترل را در اختیار حاکمان و البته متأسفانه، دیگرانی قرار می‌دهد که می‌توانند اطلاعات را در اختیار گیرند.

احمدیان افزود: همین امر سبب شده، اکنون، اطلاعات نقش و اهمیتی به مراتب بیش از گذشته پیدا کند و یکی از مهمترین چالش‌های امنیتی در عرصه بین‌المللی، امنیت اطلاعات خصوصاً در فضای سایبری است که حل آن نیازمند همکاری و مشارکت جمعی کشورهاست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: سایر همکاران من از امنیت اطلاعات به مفهوم رایج آن سخن گفتند که مورد موافقت ما نیز هستT اما من با یک «نظریه محوری» و متفاوت به این نشست آمده‌ام تا توجه شما را به دو تهدید بزرگ جلب کنم که از آن به «تهدید نرم» و «تهدید نیمه سخت» تعبیر می‌کنم.

آسیب‌ها، چالش‌ها و تهدیدات امنیت اطلاعات

احمدیان یادآور شد: امنیت اطلاعات آنگونه که در نگاه ساده‌انگارانه تصور می‌شود صرفاً به معنای حفاظت از اطلاعات، داده‌ها و ارتباطات نیست، بلکه در نگاهی فراگیر ایجاد سپر دفاعی و امنیتی در برابر «برده‌سازی مدرن» از انسان‌ها و جوامع با حذف هویت انسانی و ملی آنان از طریق ترویج فردگرایی افراطی و ایجاد شکاف بین نسلی و گسستن پیوندهای اجتماعی است.

وی آسیب‌ها، چالش‌ها و تهدیدات امنیت اطلاعات را شامل موارد زیر خواند: انحصار اینترنت به آمریکا، انحصار سیستم‌های عامل رایانه‌ها و تلفن‌های هوشمند (مانند ویندوز و اندروید به آمریکا) و انحصار دیتاسنترهای جهانی و بزرگ و سکوها (مانند گوگل و NSA به آمریکا)

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: در نتیجه این انحصارات تهدیدات زیر رخ داده است: سوءاستفاده از اطلاعات و توانمند شدن صاحبان اطلاعات به نفوذ تا عمق زندگی افراد، جوامع و کشورها؛ شکل دهی به خواسته‌ها، زندگی و حتی آرزوهای افراد و جوامع بشری، مطابق با اهداف و امیال صاحبان مکنت و قدرت و نظام سلطه بین‌المللی؛ ایجاد امکان برای برخی کشورهای خاص به منظور در اختیار گرفتن زیرساخت‌های حیاتی کشورها که به‌عنوان مثال زیرساخت اینترنت در انحصار آمریکاست و از این طریق زیرساخت‌های همه کشورها را در تصرف، کنترل و اختیار خود گرفته است. دخالت حکومت‌ها فراتر از مرزهای سیاسی و حاکمیتی خود و حذف تدریجی حاکمیت ملی کشورها؛ ایجاد امکانی جدی برای تغییر در هویت انسان‌ها و جوامع و شکل دهی به آن به دلخواه غرب و ایجاد فاصله بین افراد و جوامع با ریشه‌های خود و گسست و شکاف نسلی و پیوندهای اجتماعی، خانوادگی از طریق فردگرایی افراطی آن هم از نوع انحرافی و فروکاست انسان‌ها به لذت جویی و کسب سود فردی.

اعمال نفوذ آمریکا در حوزه امنیت ملی کشورها

وی گفت: در نتیجه این موارد، توانایی کنترل بی سابقه و به شدت افراطی، روانکاوانه و مداخله در خصوصی‌ترین لایه‌های زندگی افراد و جوامع و حتی کنترل ذهن و رفتار آنان با مقاصد تجاری و سیاسی به نوعی که آزادی، استقلال و قدرت انتخاب را از آنان سلب کرده و حاکمیت فردی و ملی را حذف و برده‌داری مدرن را شکل می‌دهد.

احمدیان با طرح این سوال که کدام یک از شما با تغییر شگفت انگیز افکار و امیال نسل جوان خود حتی فرزندان خویش مواجه نشده‌اید؟ افزود: سارق اصلی و عامل ناامنی همان کسی است که امین شمرده شده است، اوست که شبکه و اطلاعات را در دست دارد.

وی ادامه داد: همان گونه که ملاحظه می‌شود از این منظر، امنیت فردی، اجتماعی و حاکمیت ملی کشورها به سرعت در معرض دو تهدید نیمه سخت به معنای تصرف سکوها، سیستم‌ها و سازوکارهای جهانی و همچنین، در معرض تهدید نرم به معنای تصرف افکار و علایق و اقناع انسان‌ها برابر امیال نظام سلطه جهانی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: فقدان قوانین عادلانه بین‌المللی در این حوزه موجب شده تا دولت آمریکا با در اختیار داشتن مدیریت جهانی اینترنت و توسعه سکوهای اینترنتی، فضای سایبر بین‌المللی را قلمرو حاکمیتی خود بداند و بر حکمرانی کشورهای مختلف به ویژه در حوزه امنیت ملی آنها اعمال نفوذ کند.

به گزارش فارس، احمدیان یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که سال‌ها قربانی حملات سایبری متعدد از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است.

هشدار به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم اسرائیل داده‌اند

وی خطاب به حاضران با بیان اینکه شما ماجرای حمله خطرناک به سایت اتمی جمهوری اسلامی ایران با بدافزار استاکس نت را به خاطر دارید، گفت: با توجه به اینکه اکثر سامانه‌های سخت افزاری و نرم افزاری، به ویژه سیستم عامل‌های رایانه‌ها و گوشی تلفن‌های هوشمند متعلق به شرکت‌های آمریکایی است، این کشور از این ابزار سوء‌استفاده می‌کند.

احمدیان ادامه داد: متأسفانه در عملیات‌های خرابکارانه، جاسوسی و تروریستی از قبیل حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و یا ترور فلسطینی‌ها از بسترهای مذکور استفاده شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی به برخی از کشورها که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری و یا خرید و نصب سخت افزارها و نرم افزارهای رژیم صهیونیستی را داده‌اند، هشدار داد که رژیمی که با نسل کشی فلسطینی‌ها و کودک کشی و زن کشی و جنایات متعدد علیه بشریت در غزه ماهیت خود را بر همگان آشکار ساخت صلاحیت ورود به این عرصه مهم را ندارد و افزود: کشورها باید مطمئن باشند که با گشودن مرزهای خود برای این رژیم، زیرساخت بزرگی برای تهدید امنیتی خود ایجاد کرده‌اند که جاسوسی از مردم و مقام‌های کشورهایشان بخش بسیار کوچکی از این خطر است.

به گفته احمدیان، مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود.

پنج پیشنهاد احمدیان به نشست سن‌پترزبورگ

وی ادامه داد: در مقابل یکجانبه گرایی آمریکا و غرب، سازمان‌های منطقه‌ای همچون شانگهای و بریکس باید تلاش کنند تا در عرصه امنیت اطلاعات همکاری‌های خود را گسترش داده و ابزارها، نهادها و ساختارهای جدید را خلق کنند تا در برابر این دو نوع تهدید بی دفاع نباشند.

احمدیان افزود: جمهوری اسلامی یک بسته پیشنهادی مشخص شامل این موارد به این نشست ارائه می‌کند:

۱- همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه بین‌المللی با موضوع امنیت اطلاعات بر مبنای نظریه و رویکرد جمهوری اسلامی ایران به امنیت اطلاعات
۲- چندجانبه کردن نهادها و ساختارهای بین المللی در حوزه امنیت اطلاعات و سایبر و خارج کردن آن از انحصار یک کشور و یک قطب
۳- همکاری برای تدوین قوانین و مقررا ت مرتبط با امنیت اطلاعات و امنیت سایبری جهانی (دیپلماسی سایبری) در ابعاد مختلف و دفاع هماهنگ از آنها در مجامع بین المللی از قبیل ITU و مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا در فضای سایبر
۴- تشکیل ائتلاف‌های ضد تحریمی و استفاده از سامانه‌ها و سکوهای غیرآمریکایی تحریم ناپذیر برای تبادلات مالی و اقتصادی و اداری بین اعضا با یکدیگر
۵- تقسیم کار بین کشورهای مستقل برای تولید سخت افزارها، نرم افزارها، دیتاسنترها و سکوهای مستقل.

آمادگی ایران برای همکاری در زمینه مقابله با تهدیدات تروریستی

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان گفت: ایران، امروز، برخوردار از ظرفیت‌های غیرقابل انکار علمی و فناوری است که می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای همکاری در سطح بین‌المللی فراهم کند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آمادگی دارد در عرصه تأمین صلح و امنیت پایدار بین‌المللی خصوصاً در عرصه مقابله با تهدیدات تروریستی و افراط گرایی با دیگر کشورها در سطح جهان و منطقه همکاری کند.

کد خبر 747594

دیگر خبرها

  • بزرگ‌ترین برد فوتبال: کامبک پشت کامبک!
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • واکنش هیئت فوتبال تهران به ماجرای مرگ یک فوتبالیست پیشکسوت
  • پرسپولیس به راحتی آلومینیوم و سپاهان را شکست می دهد
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • حسن زاده: برای هدف بزرگ‌تری از صعود به جام جهانی بازی می کنیم
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • حسن زاده: هدف‌ بزرگ‌تری از صعود به جام جهانی داریم
  • برای هدفی بزرگ‌تر از صعود به جام جهانی بازی می کنیم
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است