Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی بارش‌ها در لرستان نسبت به سال گذشته گفت: طی امسال ۱۰۸ میلی متر باران در لرستان باریده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا آریایی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مقدار بارندگی در لرستان از ابتدای سال آبی جاری تا امروز  ۱۳ آذر ماه اظهار داشت: در شهرستان رومشکان طی امسال ۱۲۷ میلی متر بارش داشته ایم که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۵۴ میل متر و در مدت مشابه بلند مدت ۴۰ ساله ۵۵ میلی متر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شهرستان کوهدشت طی امسال ۹۶ میلی متر بارش داشته ایم که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۱۳ میل متر و در مدت مشابه بلند مدت ۴۰ ساله ۵۰ میلی متر بوده است؛ در شهرستان دلفان مقدار بارش باران طی امسال ۱۲۴ میلی متر و در مدت مشابه سال قبل و مدت مشابه بلند مدت ۴۰ ساله به ترتیب ۳۵ و ۴۰ میلی متر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان با بیان اینکه میزان بارش ها در شهرستان خرم آباد طی امسال ۹۷ میلی متر بوده که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۶۲ و در مدت مشابه بلند مدت ۴۰ ساله ۳۴ میلی متر بوده است، تصریح کرد: میزان بارش ها در شهرستان سلسله ۱۱۴ میلی متر بوده که این میزان در مدت مشابه سال قبل و در مدت مشابه بلند مدت ۴۰ ساله به ترتیب ۴۴ و ۳۲ میلی متر بوده است.

آریایی یادآور شد: در شهرستان پلدختر طی امسال ۹۳ میلی متر باران باریده که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۷۶ و در مدت مشابه بلندمدت ۴۰ ساله، ۲۹ میلی متر بوده است، همچنین در شهرستان دورود طی امسال ۱۴۷ میلی متر بارش داشته ایم که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۵ و در مدت مشابه بلندمدت ۴۰ ساله ۲۱ میلی متر بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین میزان بارش ها در شهرستان بروجرد طی امسال ۱۰۵ میلی متر بوده که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۹۹ میلی متر و در مدت مشابه بلندمدت ۴۰ ساله، ۱۷ میلی متر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان با بیان اینکه در شهرستان ازنا طی امسال ۹۰ میلی متر باران باریده است که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۶۹ و در مدت مشابه بلندمدت ۴۰ ساله ۱۳ میلی متر بوده است، افزود: در شهرستان الیگودرز نیز ۸۵ میلی متر باران باریده است که این میزان در مدت مشابه سال قبل و در مدت مشابه بلندمدت ۴۰ سال به ترتیب ۵۴ و ۱۰ میلی متر بوده است.

آریایی خاطرنشان کرد: در مجموع در لرستان طی امسال ۱۰۸ میلی متر بارش داشته ایم که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۶۱ میلی متر و در مدت مشابه بلندمدت ۴۰ ساله، ۳۰ میلی متر بوده است.

وی افزود: میزان بارش ها در لرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد و نسبت به مدت مشابه بلندمدت، ۷۲ درصد کاهش یافته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر

میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال‌وبختیاری تا ساعت ۱۸:۳۰ چهارشنبه اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط‌عمومی اداره هواشناسی این استان، میزان بارندگی سامانه اخیر در استان تا ساعت ۱۸:۳۰ امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ به شرح زیر است:

شهرکرد: ۲۱/۵ میلی‌متر


بروجن :۹/۵ میلی‌متر


لردگان: ۲ میلی‌متر


کوهرنگ: ۹/۳ میلی‌متر


اردل: ۳/۳ میلی‌متر


فارسان: ۱۱/۷ میلی‌متر


سامان: ۸/۸ میلی‌متر


بن: ۲/۶ میلی‌متر


شلمزار: ۶ میلی‌متر


فرخ شهر: ۲۷/۴ میلی‌متر


مال خلیفه: ۷/۲ میلی‌متر


بلداجی: ۶/۳ میلی‌متر


ایلبگی: ۸ میلی‌متر


دوآب صمصامی: ۳/۸ میلی‌متر


لیرابی: ۶/۸ میلی‌متر

کد خبر 747708

دیگر خبرها

  • ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی
  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت