Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از بارش باران و برف در ۲۰ استان کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه خبرداد و گفت: دمای هوای نیمه غربی کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌‌یابد.

به گزارش تسنیم؛ سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از ورود سامانه بارشی به همراه کاهش دما در روزهای پایانی هفته خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی از روز سه‌شنبه تا اواسط وقت چهارشنبه در استانهای ساحلی دریای خزر دمای هوا 4 تا 8 درجه افزایش می‌یابد که به‌طور نسبی موجب افزایش نسبی سرعت باد در گیلان و اردبیل خواهد شد و در برخی نقاط با وزش باد شدید جنوبی همراه خواهد بود.

روز چهارشنبه وزش باد در روی عراق شدت می‌گیرد که احتمالاً موجب گرد و خاک در این مناطق شده و در این صورت استان‌های ایلام و خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از شامگاه چهارشنبه نیز یک سامانه بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور شده و بارش باران و برف همراه با وزش باد روز پنج شنبه نیمه غربی کشور را فرا می‌گیرد.

روز جمعه با نفوذ جریان‌های شمالی و هوای سرد در نیمه غربی کشور کاهش 5 تا 10 درجه دما پیش‌بینی می‌شود و بعد از ظهر پنجشنبه بارش در سواحل غربی گیلان تشدید خواهد شد؛ روز جمعه بارش در استانهای ساحلی دریای خزر به‌ویژه در مازندران تشدید می‌شود.

پنج شنبه مورخ 16 آذر 96: بارش باران و برف در آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان ،همدان، کرمانشاه، ایلام ، لرستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات زاگرس در غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و شمال خوزستان که بارش در غرب و شمال غرب ابتدا به شکل باران و سپس به‌تدریج با سرمایش هوا تبدیل به برف می‌شود و همچنین بارش قابل ملاحظه باران در گیلان، غرب مازندران از پنجشنبه شب.

جمعه مورخ 17 آذر 96 : بارش باران در مناطق جلگه‌ای گیلان، مازندران و گلستان و بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی دامنه‌های شمالی البرز و بارش برف در خراسان شمالی، ارتفاعات البرز در شمال استانهای تهران، البرز و سمنان.

مهمترین تاثیر این سامانه بارش برف و کاهش قابل توجه دما از پنجشنبه تا شنبه است که انتظار می‌رود کمینه دما در مناطق شمال غرب و غرب کشور در روز شنبه بین 5 تا 10 درجه زیر صفر باشد.

وزش باد همراه با بارش برف ضمن ایجاد لغزندگی در جاده موجب کولاک برف به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی خواهد کرد، بنابراین رعایت ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای تردد در روزهای ذکر شده در جاده‌های کوهستانی شمال غرب، غرب و شمال کشور توصیه می‌شود.

منبع: تسنیم

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی سه روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و از روز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) افزایش سرعت وزش باد و در ارتفاعات در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری (۱۲ تا ۱۴ اردیبهشت) افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق در پاره‌ای نقاط به ویژه در ارتفاعات مورد انتظار است.

طی پنج روز آینده روند تدریجی افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۰ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • پایان هفته بارانی برای کرمان
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • افزایش دمای هوا تا روز سه‌شنبه/ پایان هفته بارانی در قم
  • آسمان این مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود
  • آسمان کدام مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود؟