Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@13:53:55 GMT

آماري عجيب از مرگ و مير در تصادفات ايران

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۳۶۴۴

آماري عجيب از مرگ و مير در تصادفات ايران

خبرگزاري آريا - رئيس کنگره روان‌شناسي ترافيک با اشاره به اينکه هر 12 روز يکبار به اندازه متوفيان زلزله کرمانشاه مرگ و مير ناشي از تصادفات داريم، گفت: بررسي ابعاد روانشناختي کاربران ترافيک بسيار ضرورت دارد.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، پور شهريار، رئيس کنگره روان‌شناسي ترافيک در نشست خبري نخستين کنگره روانشناسي ترافيک به موضوع تأثير اختلالات خواب در بروز حوادث و سوانح رانندگي اشاره کرد و گفت: براي هر فعاليتي افراد نيازمند توانايي‌هايي هستند که درجه هوشياري شامل توجه و تمرکز در حوزه پيشگيري حوادث ترافيکي حائز اهميت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: استفاده از فضاي مجازي حين رانندگي و مصرف برخي داروها و سو مصرف مواد مخدر هوشياري افراد را تحت‌ تأثير قرار داده و مي‌تواند سبب بروز حوادث رانندگي شود.
رئيس کنگره روان‌شناسي ترافيک با اشاره به اينکه الگو و چرخه خواب در افراد مختلف با شرايط سني متفاوت مختلف است، گفت: مطالعات نشان مي‌دهد که نقش خواب و توجه به آن در کاهش کنترل حوادث رانندگي بسيار حائز اهميت است و بر همين اساس پانلي را در نخستين کنگره روانشناسي ترافيک در نظر گرفته‌ايم.
پور شهريار بابيان اينکه هر 12 روز يک‌بار به تعداد متوفيان زلزله کرمانشاه، افراد در تصادفات جان خود را از دست مي‌دهند، گفت: بررسي ابعاد روانشناختي رانندگان بسيار ضرورت دارد و اين مسئله حين صدور گواهينامه بايد موردتوجه قرار گيرد.
وي ادامه داد: همچنين افرادي که دچار تصادفات پرخطر شده‌اند بايد اين مسئله را برايشان در نظر گرفت و ابعاد فردي و روانشناختي آنها را تحت نظر قرار دهيم.
رئيس کنگره روان‌شناسي ترافيک خاطرنشان کرد: تجربه کشورهاي مختلف نشان داده که توجه به موضوع روان‌شناختي ترافيک در کنار مسائل فرهنگي در کاهش تصادفات نقش مؤثري دارد.
فارس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۳۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات حوادث ترافیکی هفته گذشته گفت: در هفته‌ای که گذشت، ۱۵۸ حادثه ترافیکی به سازمان اورژانس کشور اعلام شد که به مصدومیت ۸۳۶ نفر و کشته شدن ۵۴ نفر، انجامیده است. در این بازه زمانی، ۶۹۳ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۱۴۳ نفر در محل درمان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره استان‌هایی که در هفته گذشته دارای بیشترین حوادث ترافیکی بودند نیز گفت:‌ در استان خراسان رضوی ۱۶ حادثه با ۹۲ مصدوم و یک فوتی، استان تهران ۱۴ حادثه با ۴۷ مصدوم هفت فوتی و کرمان ۱۴ حادثه با ۸۵ مصدوم و دو فوتی رخ داده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، پنج حادثه در حوزه حمل و نقل عمومی داشتیم که سه کشته و دو کشته برجای گذاشت. همچنین در حوزه حوادث تریلی و کامیون ها نیز ۶۸ زخمی و ۱۴ کشته اعلام شده است. در حوزه تصادفات وانت بارها نیز در این هفته، ۹۸ زخمی و چهار کشته داشتیم.

یکتاپرست گفت: ۱۰ حادثه در مورد تصادفات موتورسیکلت ها به ثبت رسید که ۲۷ نفر زخمی داشت و شش نفر نیز کشته شدند.

وی با اشاره به مهم‌ترین حادثه ترافیکی هفته گذشته افزود: پنجم اردیبهشت ماه، یک اتوبوس در اصفهان واژگون شد که ۱۱ زخمی برجای گذاشت. همچنین در هفتم اردیهشت ماه نیز سه خودرو با یکدیگر تصادف کردند که ۱۱ مجروح داشت.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در هفته گذشته، ۴۲۰ حادثه غیرترافیکی به ثبت رسید که باعث مصدومیت ۵۲۳ نفر وکشته شدن ۱۱۹ نفر شده است.

دیگر خبرها

  • مقصر جریمه شدن اشتباهی رانندگان کیست؟
  • ترافیک سنگین و پرحجم در آزادراه‌های البرز
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی
  • علت صدور «برگ جریمه رانندگی اشتباهی» چیست؟
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی 
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته