Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه - امام جمعه سرپلذهاب گفت: بنده به عنوان امام جمعه بخشی عظیمی از توانم را برای مناطق اهل سنت گذاشته ام.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب امام جمعه سرپلذهاب در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص فضای وحدت میان شیعه و سنی پس از زلزله شهرستان سرپلذهاب اظهار داشت: همه در ابتدا مسلمان هستیم و چه شیعه و چه سنی و چه دیگر فرقه ها زیر چتر نظام قرارداریم و وقتی مشکل و گرفتاری برای ما پیش بیاید نگاه یکسان مقام معظم رهبری نسبت به فرقه ها و نگاه یکسان نظام و حکومت نسبت به مذاهب باعث می شود که اگر قرار است خدمات و امتیازی داده شود، به صورت انفرادی به حزب و یا مذهب خاصی اختصاص داده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لذا با توجه به نگاه خاص و مثبت نظام و رهبری، در این شرایط سخت و پیچیده ای که برای سرپل ذهاب پیش آمد، همه اعم از نهادهای انقلابی و دولتی، گروه های جهادی، تبلیغی و روحانیت اعم از شیعه و سنی تلاش کردند که اگر خدماتی هست، این خدمات به صورت یکسان و بدون حب و بغض تقسیم شود.

امام جمعه سرپلذهاب با اشاره به حاکم بودن موج مثبتی که در شهرستان سرپلذهاب در خصوص وحدت میان مذاهب وجود دارد، افزود: بنده به عنوان امام جمعه بخشی عظیمی از توانم را برای مناطق اهل سنت گذاشته ام.

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: نیرویی هایی می آیند و از ما مشورت می خواهند و به دنبال این هستند که ما معرفی کنیم و شناخت این ها را نسبت به منطقه بیشتر کنیم، فرقی برای ما نداشته است و  تلاش می کنیم که در کنار برادران تشیع، برادران اهل سنت از خدمات هم بهره مند شود و این باعث خوشحالی خود آن ها هم شده است و خودشان هم می دانند که در این زلزله ما ثابت کردیم همچنانی که آن ها نیز برای ما ثابت شده هستند، برادر و در کنار هم هستیم.

وی گفت: شیعه و سنی در کنار هم انقلاب کردیم و بعد از انقلاب نیز از انقلابمان دفاع کردیم. در جنگ تحمیلی شیعه و سنی مورد هدف دشمن قرار گرفتند و ما برای آب و خاک و انقلابمان جنگیدیم. بعد از جنگ نیز از انقلابمان تا الان دفاع کرده ایم و حالا زلزله ای در سرپلذهاب و مناطق شیعه و سنی نشین رخ داده است، ان اشاالله با همان روحیه و همدلی که از قبل ایجاد شده و بوده، تلاش می کنیم که در این مشکل هم درکنارهم باشیم و مانند برادر، شهرهایمان را بسازیم و مشکلات و نواقص را برطرف کنیم.

امام جمعه سرپلذهاب تصریح کرد: می گویند که برادر باید در زمان سختی به درد برادر خودش بخورد. الان اهل سنت برایشان نمایان و آشکار است که تشیع فرقی بین مذاهب قائل نیست. همه داریم تلاش می کنیم که این مشکل و مصیبت را درکنار هم برطرف کنیم.

حجت الاسلام فاطمی نسبت در ادامه در خصوص تاثیرات مثبت سفر مقام معظم رهبری به مناطق زلزله زده گفت: قدرت بالای زلزله که ۷.۳ ریشتر بود باعث رعب و وحشت در بین مردم شد و همین رعب و وحشت و استرس مردم مشهود بود و روز به روز بیشتر می شد ولی سفر حضرت آقا تسکینی بر دل مردم شد و باعث شد مردم به خودشان بیایند و زودتر خودشان را پیدا کنند و امیدها برگردد و زندگی جریان پیدا کند.

وی افزود: یک نشاط معنوی در شهر شکل گرفت و ثمره همین نشاط معنوی این است که علی رغم اینکه مشکلات و نواقصی هست، روز به روز در شهرستان شرایط مثبت تری شاهد هستیم.

امام جمعه سرپلذهاب تاکید کرد: سفر حضرت آقا باعث همدلی و پررنگ تر شدن امید ها شد و باعث شد رنگ و بوی زندگی و حیات به شهر برگردد.

وی تاکید کرد: من فکر می کنم که این همه مسئول و مقامات کشوری و لشکری وارد شهرستان شدند نتوانستند آن موج مثبت را ایجاد کنند ولی سفر حضرت آقا باعث شد که موج مثبت ایجاد شود و روحیه ها و امیدها در شهرستانی که همه چیزش را از دست داده بود و حتی روحیه ها از دست رفته بود و فکرها مشوش بود، زنده شود. همه به آن اذعان و اعتراف می کنند که سفر حضرت آقا توانست این چنین امیدها را زنده کند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی در نشست مشترک با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان، با اشاره به وسعت سیل اخیر در مناطق جنوب این استان، گفت: با توجه به نوپا بودن دانشکده علوم پزشکی چابهار، خوشبختانه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دقیق تیم مدیریتی دانشکده، باعث شده تاکنون هیچ موردی از اپیدمی و طغیان بیماری در مناطق سیل زده پدیدار نشود و گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی از سوی وزارت بهداشت نیز عملکرد این دانشکده را فوق‌العاده اعلام کرده است.

وی ادامه داد: علی رغم مشکلات گذشته در حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار، دو بارندگی اخیر، منجر به سیل در آن منطقه و همچنین خسارات وارده به برخی زیرساخت‌های بهداشتی، خوشبختانه با تلاش شبانه روزی کادر بهداشت به خصوص در مناطق روستایی، اقدامات پیشگیرانه تداوم داشته و وقفه‌ای در برنامه‌های مراقبتی ایجاد نشده است.

کد خبر 6095708

دیگر خبرها

  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد
  • لرستان در سوگ بنیانگذار مکتب تشیع
  • «شیعه مدیون قال صادق هاست»
  • «شیعه مدیون قال صادق‌هاست» در تهران اکران شد
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • «با مردم»، نماهنگ جدید مهدی رسولی منتشر شد + دانلود
  • شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تسلیت
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد