Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش"۱۱نیوز"؛ کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران در گفت‌وگوی حضوری با فردوسی‌پور در برنامه نود پیرامون قرعه‌کشی جام جهانی 2018 گفت: واقعیت این است بعد از اینکه متوجه شدم این فرصت را از دست دادیم دیدار افتتاحیه جام جهانی برابر روسیه را انجام دهیم، آنطور واکنش نشان دادم؛ چون مسابقه با این تیم مطمئنا یک جذابیت و دیدگاه بزرگی برای کشور ایران به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: قبل از این قرعه‌کشی می‌دانستم ایران در هر گروهی بیافتد، گروه دشواری خواهیم داشت؛ اما همگروه بودن با پرتغال و اسپانیا که یکی قهرمان سابق جهان و دیگری قهرمان اروپا و مدعیان این جام جهانی هستند، می‌تواند جذاب باشد ولی از دو زاویه مختلف می‌شود به این موضوع نگاه کرد.
کی‌روش اضافه کرد: بعضی دیگر از افراد شاید این گروه در جام جهانی را یک فرصت بزرگ ببینند؛ به نظرم باید مثبت نگاه کنیم چون فرصت خوب و بی‌نظیری است تا بازیکنان‌مان مقابل بهترین بازیکنان جهان بازی کند.
سرمربی تیم ملی ایران با بیان اینکه فرقی نمی‌کرد ایران در چه گروهی قرار می‌گرفت، ابراز کرد: ما باید کارمان را انجام دهیم؛ اگر تمام ادوار قبلی که ایران در جام جهانی حضور داشته را ببینید، متوجه می‌شوید این سخت‌ترین گروهی بوده که ایران در آن افتاده ولی اگر آماده سازی خوبی داشته باشیم، می‌توانیم موفق شویم؛ این یک چالش بزرگ و جذابیت خواهد بود.
او تصریح کرد: وقتی دیدم با پرتغال و اسپانیا همگروه هستیم، فهمیدم با یک چالش بزرگ روبرو هستیم؛ به‌عنوان مربی بزرگترین چالش زندگی‌ام است؛ امیدوارم همه متوجه این موضوع باشند که کار دشواری داریم؛ اگر برنامه آماده سازی خوبی داشته باشیم شانش کوچکی خواهیم داشت و این همان مسیری است که ما باید خود را در آن قرار دهیم.
کی‌روش با تاکید بر اینکه به نظرم جامعه فوتبال ایران باید یک تصمیم خیلی ساده بگیرد، اذعان کرد: این جام جهانی اولویت خیلی خیلی خیلی برتر و بالای فوتبال ایران است؛ افتخار و اعتباری که ایران می‌تواند در این جام جهانی به دست بیاورد، با هیچ چیز دیگری قابل قیاس نیست؛ جام‌های قهرمانی، مسابقات داخلی و ... قابل مقایسه نیست؛ جام جهانی بعدی چهار سال دیگر خواهد بود؛ 6 ماه دیگر جام جهانی است و وقت آن خواهد بود که متحد، وفادار و یکدل و یکرنگ کنار هم باشیم؛ این تلاش در کنار هم باشیم تا بازیکنان بزرگ شوند و بتوانند این رقابت را انجام دهند.
سرمربی تیم ملی ایران یادآور شد: در این چند روز با بازیکنان تیم ملی صحبت کردم که هیجان‌زده هستند؛ بازیکنان باید برای رقابت آماده کامل باشند؛ در حال حاضر یک لیست از بازیکنان داریم که 35 بازیکن برتر هستند؛ 3 بازیکن در هر پست داریم؛ 5 دروازه‌بانی که از قبل انتخاب شده‌اند؛ بنده این را می‌توانم بگویم برای جام جهانی روسیه 50 تا 60 درصد بازیکنان ما داخلی خواهند بود و 50 تا 55 درصد را لژیونرها تشکیل می‌دهند.کی‌روش با بیان اینکه مسئله کلیدی و بزرگی که ما با آن مواجه هستیم آماده سازی بازیکنان داخلی خواهد بود، افزود: سوال پذیرش یا عدم پذیرش از گروهمان است که البته باید بپذیریم؛ برخی به این مسئله به عنوان مشکل نگاه می کنند؛ با تمام احترام به سریلانکا، شما نمی‌توانید توقع بازی مقابل این تیم در جام جهانی را داشته باشید و باید توقع بازی مقابل بهترین تیم‌ها را کنید.
او ادامه داد: اینطور در ذهنمان بگوییم در مراکش در یک شانزدهم نهایی جام حذفی، با اسپانیا در یک هشتم و پرتغال در یک چهارم بازی می‌کنیم؛ باید نسبت به شرایط فعلی واقع‌گرا باشیم.
سرمربی تیم ملی ایران با بیان اینکه شاید کمی صحبت‌هایم برای برخی سخت باشد، گفت: 50 درصد بازیکنان ما خارج از کشور هستند ولی 50 درصد نفرات داخلی آمادگی بازی در جام جهانی ندارند و این نظر بنده است و این بنابر آماری بوده که براساس سطح بین‌المللی دارم ولی شاید برخی این عقیده را نداشته باشند؛ شانس بالا رفتن ما این است که سطح رقابت بازیکنان داخل کشور ایران را بالا ببریم.
کی‌روش ابراز کرد: به رییس فدراسیون پیشنهاد دادم اردیبهشت ماه سال آینده که مسابقات حذفی لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود، از AFC بخواهند بعد از جام جهانی این رقابت‌ها برگزار شود که از این موضوع حمایت نشده است و تیم‌های ژاپن، کره جنوبی و استرالیا آن را به تایید نرساندند که این مسئله طبیعی است.
او اضافه کرد: قبل از جام جهانی 2014 یک توافقی داشتیم قبل از مسابقات یک سری بازیکنان مرخص شوند که برخی باشگاه‌ها این کار را نکردند و  آخر سر برخی بازیکنان و تیم ملی متضرر شدند و مجبور شدم یک سری بازیکن دیگر انتخاب کنم؛ امید ابراهیمی جام جهانی را به همین دلیل از دست داد؛ من در اردیبهشت ماه احتیاج دارم بازیکنان را در اختیار داشته باشم.
سرمربی تیم ملی ایران یادآور شد: عربستان سعودی فورا یک جایگزین و راه حل برای این معضل انتخاب کرده است؛ بازیکنان خود را با فرستادن به پرتغال و اسپانیا در تیم‌های این کشور که 80 درصد نفراتش هم بازی می‌کنند استخدام کرده و پاداششان را هم فدراسیون عربستان خواهد داد.
کی‌روش خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که بنده پیشنهاد دادم و سعی در اجرای آن داریم، تلاش خواهیم کرد با درک خوب و متقابل باشگاه‌ها از ماه ژانویه تا آوریل 2018 بعد از بازی‌های لیگ، یک روز و نیم بازیکنان را در اختیار داشته باشیم که بدون لطمه زدن به سطح عملکرد بازیکنان نیز باشد؛ برای مثال اگر تیمی پنج‌شنبه بازی دارد، از جمعه ظهر به مدت یک روز و نیم درا ختیار ما باشند و با تیم ملی تمرین کنند؛ یک آماده‌سازی خاص، بدون لطمه زدن به مسائل ریکاوری و تمرینی بازیکنان.
او تصریح کرد: امیدوارم بعد از 36 حضورم در رئال و منچستر، مربیان ایرانی به دانش و تجربه بنده اعتماد کنند چون کاری که می‌خواهم انجام دهم خاص هست تا بازیکنان آماده‌سازی ذهنی داشته باشند و به هیچ عنوان عملکرد بازیکنان لیگ ایران را درون زمین تحت تاثیر قرار نخواهد داد؛ فکر می‌کنم قدم به قدم بازیکنان داخلی ما به سطح ایده‌آلی که مد نظر داریم با این برنامه می‌رسند؛ این موضوع در ارتباط با باشگاه‌ها انجام خواهد شد؛ ما نیاز به درک کامل باشگاه‌ها خواهیم داشت و در کشورهای مختلف این امر انجام می‌شود و در دی ماه سال گذشته، کرواسی و سوئد این کار را کردند.

برچسب ها: کارلوس کی روش ، تیم ملی فوتبال ، تیم ملی ، ۱۱نیوز ، به‌عنوان مربی این جام جهانی بزرگترین چالش زندگی‌ام است ، عادل فردوسی پور ، برنامه نود

منبع: ۱۱نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 11news.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «۱۱نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۴۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات یک تصمیم پرسروصدا؛ ژوزه مورایس چگونه مسلمان شد؟

مربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بی‌تردید یکی از متفاوت‌ترین مربیان خارجی است که در سال‌های اخیر به فوتبال ایران آمده است. فارغ از آرامش و ادبیات مودبانه‌ای که او در برابر سوالات غالباً چالشی، یکی از ویژگی‌های قابل تحسین او، علاقه‌ای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز می‌دهد.

این طرز تفکر، دقیقاً نقطه مقابل برخی مربیان اروپایی است که حتی با وجود سال‌ها حضور در ایران، نگاه بالا به پایین و اظهارنظر‌های توأم با نیش و کنایه را حفظ می‌کنند.

حادثه‌ای که زندگی مورایس را تغییر داد

به گفته برخی نزدیکان این مربی، ماجرای عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. ماجرایی که کمتر درباره آن صحبت شده است.

او پیش از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی دچار وضعیتی شبیه بیهوشی و کما می‌شود و پس از بهبودی، نوع نگاه وی به زندگی به کلی متفاوت شده است.

می‌خواهم مسلمان شوم

اما آنچه مدیران باشگاه سپاهان را شگفت زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرده و می‌گوید: «من می‌خواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟»

به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده شده و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است. وی همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخته و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است.

نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات، یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرایند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات مورایس را برعهده داشته است.

ازدواج با دختر ایرانی

از مدت‌ها قبل زمزمه‌هایی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع ژوزه مورایس با یک بانوی ایرانی در جریان بود. موضوعی که همراه با خبر تشرف او به دین اسلام، پررنگ‌تر شد و رسانه‌ها نیز درباره آن صحبت کردند.

در این خصوص گفته می‌شود مسائل شرعی ازدواج مورایس با همسر ایرانی‌اش اتفاق افتاده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می‌شود.


منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • اتفاقی که باعث شد مورایس مسلمان شود
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • حادثه‌ای که زندگی ژوزه را تغییر داد؛ مورایس چگونه مسلمان شد
  • جزئیات یک تصمیم پرسروصدا؛ ژوزه مورایس چگونه مسلمان شد؟
  • پشت پرده مسلمان شدن مورایس سرمربی سپاهان
  • تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد
  • کشاورز: در فوتسال آسیا تیمی نداریم که ایران را به چالش بکشد
  • مربی سرشناس عاشق هندوانه‌های ایران شد | از اینکه ایرانی‌ها کنار غذاهایشان خیارشور می‌گذارند تعجب کردم!
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح