Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دادستان دادگاه کيفري بين المللي روز دوشنبه اعلام کرد شواهدي وجود دارند که نشان مي دهند نظاميان انگليسي، پس از تهاجم آمريکا در سال 2003، احتمالا در عراق جنايات جنگي مرتکب شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از لاهه فاتو بنسودا در گزارش سال 2017 خود اعلام کرد پس از ارزيابي قانوني دقيق اطلاعات موجود، شواهدي منطقي وجود دارند که نشان مي دهند نيروهاي ارتش انگليس احتمالا عليه زندانيان جنايات جنگي مرتکب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گزارش 74 صفحه اي فتو بنسودا در حالي منتشر شد که قرار است شانزدهمين نشست سالانه مجمع کشورهاي عضو اساسنامه رم در فاصله زماني 4 تا 14 دسامبر در مقر سازمان ملل متحد در نيويورک برگزار شود.
پس از آنکه گروه هاي دفاع از حقوق بشر و وکلا اطمينان دادند که در فاصله زماني مارس 2003 و دسامبر 2008، با يک هزار و هفتاد و يک زنداني عراقي بدرفتاري شده است و مورد شکنجه قرار گرفتند، اين دادستان دادگاه کيفري بين المللي لاهه بار ديگر در سال 2014، به بررسي احتمال وقوع جنايات جنگي و خشونت بالقوه عليه زندانيان پرداخت.
گروه هاي دفاع از حقوق بشر و وکلا همچنين تاييد کردند نظاميان انگليسي در همان زمان، 52 زنداني را به صورت غير قانوني کشتند.
با وجود اين از گروهي از وکلا به خاطر نقششان در اين تحقيقات انتقاد شد اما دفتر دادستان ديوان کيفري بين المللي بر اين عقيده است که اظهاراتي فردي هر يک از اين وکلا ، چنانچه با مواردي همچون پرونده هاي بازداشت، گواهي هاي پزشکي و عکس ها تاييد شده باشد، اين شواهد به اندازه کافي داراي اعتبار خواهند بود.
فاتو بنسودا در حال حاضر به دنبال مواردي تکميلي است که درجه وخامت جنايات جنگي احتمالي را در بر مي گيرند. اقدامي که به وي اجازه خواهد داد تا وارد مرحله اي ديگر از تحقيقات شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۵۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک حقوق‌دان: احتمالا حکم اعدام توماج صالحی لغو شود

به گزارش خبرآنلاین،‌نوروزی،‌ حقوق‌دان گفت: من تصورم این است واحتمال می‌دهم که حکم توماج در دیوان نقض می‌شود.

او افزود: اینطور که یکی از وکلای توماج صالحی گفت حتی فرصت ایشان در دادگاه خیلی کم بوده که بخواهد از خودش دفاع کند.

نوروزی گفت: اینکه اتهامات توماج صالحی چطور منجر به فساد فی‌الارض و صدور حکم اعدام شده را باید دادگاه رسیدگی کننده پاسخ دهد. وقتی سیاست درامر قضا مداخله داشته باشد تبعیض هم نتیجه آن خواهد بود.

او ادامه داد: امیدوارم امیرحسین مقصودلو (تتلو) هم با مجازات سنگین روبرو نشود. ولی مسئله این است که درفرایندهای قضایی چندگانگی دیده شده مثلا درحوزه مطبوعات بعضی از روزنامه‌نگارها با ساده‌ترین مطالب بازداشت و محکوم شدند.

نوروزی گفن: ولی کسانی هستند که زیان‌بارترین مطالب را می‌گویند یابدترین اقدامات مثل انتقال زمین را انجام می‌دهند و کسی با آن‌ها کاری ندارد یا همین که شخصی گفت ایران آماده تولید بمب اتم است، ولی هیچ کس با اوکاری نداشت.

او ادامه داد: سلیقه‌ای اجرا شود، ولی تجربه امروز جامعه ایران این است که بله، قانون را سلیقه‌ای اجرا می‌کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899620

دیگر خبرها

  • چرا نسل کشی و جنایات جنگی صهیونیست‌ها، جرم تلقی نمی‌شود؟ + فیلم
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • یک حقوق‌دان: احتمالا حکم اعدام توماج صالحی لغو شود
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو