Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اقدام اخیر عربستان در حقیقت آخرین تیر ترکش آل سعود است که سعی می‌کند به این وسیله ضعف نظامی خود را جبران کند. مصیب نعیمی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو درخصوص تحولات پیش آمده در صنعا و توطئه علی عبدالله صالح با هماهنگی عربستان سعودی گفت: تحولات یمن ناشی از ترفندهایی است که عربستان و امارات به رغم بمباران‌های وحشیانه و برنامه ریزی شده در برابر آن ناکام ماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در شرایط فعلی به نظر می‌رسد عربستان به دنبال آن است که با ایجاد یک فتنه داخلی یمن را از درون درگیر جنگ داخلی کند گفت: در این شرایط معلوم نیست مردمی که سه سال بدترین نوع حملات هوایی و ویرانی را از سوی عربستان شاهد بودند تسلیم این قدرت و زورگویی شوند.
نعیمی ادامه داد: با توجه به یارگیری که در یمن رخ داده ما در برخی مناطق پایتخت شاهد درگیری بودیم اگر چه طرفین سعی می‌کنند اوضاع را آرام کنند، اما خوشحالی عربستان نشان می‌دهد از یک سال قبل سعودی‌ها که از هر نوع دستاورد نظامی ناامید شده بودند سعی کردند از طریق دلالی سواستفاده کنند و تنش داخلی دریمن را طراحی کنند.
این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: اما با توجه به تجربه تلخ یمن از عربستان بعید است که مردم این کشور حاضر به پذیرش سلطه عربستان به صورت مستقیم و غیرمستقیم باشند.
وی تاکید کرد: سناریوی اخیر عربستان در یمن قطعا با شکست روبه رو خواهد شد منتهی برای مردم یمن هزینه هایی ایجاد کرده است.
نعیمی با بیان اینکه فعلا با وضعیت محاصره و ترفندهای عربستان از طریق حمایت‌های بین المللی در عدم انعکاس خاص مردم یمن در محافل بین المللی امروز عربستان دلخوش است که می‌تواند در این صحنه کاری انجام دهد.
این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: اقدام اخیر عربستان در حقیقت آخرین تیر ترکش آل سعود است که سعی می‌کند به این وسیله ضعف نظامی خود را جبران کند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به سابقه عزتمندانه و استقلال جوی مردم یمن قطعاً  آن‌ها رژیمی که عربستان بخواهند به صنعا تحمیل کند را نخواهند پذیرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای گسترش جنگ غزه گفت که تنها رژیم صهیونیستی مخالف توقف این جنگ است.

به گزارش ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت: به همراه شرکایمان برای توقف جنگ غزه و تقویت راه‌حل دو دولتی تلاش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اسرائیل تنها طرف بین‌المللی است که مخالف توقف جنگ در غزه است. تداوم راه‌حل نظامی تنها به سود تندروها است.

طبق گزارش الجزیره، بن فرحان افزود: گسترش جنگ کنونی پیامدهای فاجعه‌بار برای فلسطین و تمام کشورهای منطقه به همراه دارد.

وزیر خارجه عربستان امروز در جریان دیدار «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت