Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «تهران شريک راهبردي و مهم مسکو بوده و مصمم به گسترش همکاري ها هستيم...»
به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، «الياس اوماخانوف» نايب رئيس شوراي فدراسيون روسيه (مجلس سنا) در ديدار با حجت الاسلام و المسلمين «سيدعلي قاضي عسکر» نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت با تاکيد بر اهميت گسترش همکاري هاي ايران و روسيه گفت: تهران شريک راهبردي و مهم مسکو بوده و مصمم به گسترش همکاري ها هستيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اوماخانوف امروز در اين ديدار يادآورشد: تماس ها بين ايران و روسيه نه فقط در عرصه هاي مبارزه با تروريسم و افراط گرايي بلکه در چارچوب سازمان هاي بين المللي گسترش مي يابد.
روزنامه پارلامنتسکايا گازتا ارگان پارلمان روسيه روز دوشنبه در بخش اخبار آنلاين پايگاه اينترنتي خود به نقل از سخنان نايب رئيس شوراي فدراسيون روسيه نوشت: همه مسائل بين المللي که ايران و روسيه با آن روبه رو مي شوند، با هماهنگي و همکاري تنگاتنگ دو کشور با رايزني هاي در سطح بسيار عالي مورد حل و فصل قرار مي گيرند.
اوماخانوف گفت: همکاري هاي ايران و روسيه در چارچوب سازمان هاي بين المللي پارلماني نيز ادامه مي يابد.
مقام پارلماني روس ادامه داد: مواضع نزديک و مشترک مسکو و تهران بر روند حل و فصل مناقشه هاي مهم جهاني تاثير مثبت مي گذارد.
اوماخانوف گفت: ديدار با مقام هاي کشور دوست ما ايران به سنت نيکويي تبديل شده و اين شامل همکاري هاي پارلماني مي شود و بايد يادآوري کنم اکنون علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در مسکو بسر مي شود. با مقام هاي سفارت جمهوري اسلامي ايران در مسکو نيز روابط خوبي داريم.
وي ادامه داد: احترام زيادي به ايران و فرهنگ اين کشور قائل هستيم. به تلاش براي اجراي نقشه راهي که در جريان سفر والنتينا ماتويينکو رئيس شوراي فدراسيون به تهران ارائه شد، ادامه مي دهيم.
اوماخانوف با يادآوري اينکه در ماه اکتبر در نشست بين المجالس در سن پترزبورگ تصميم به تشکيل کنگره بين اقوام و مذاهب تحت نظارت سازمان ملل گرفته شد، افزود: روسيه به حمايت سران ايران از اين امر مهم اميدوار است.
نايب رئيس شوراي فدراسيون روسيه همچنين گفت که در روسيه با مشارکت دولت، ساختار اجتماعي و مذهبي بي نظيري براي مديريت حج ايجاد شده است.
اوماخانوف از مهمان دوستي ملت ايران در پذيرايي از حجاج روس که از طريق زميني و با عبور از خاک کشورمان به سفر حج مي روند تشکر و قدرداني کرد .
نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت نيز در اين ديدار به نوبه خود از دولت و مردم روسيه براي حمايت از ايران در مبارزه با تروريسم و افراط گرايي تشکر کرد و مشارکت مسکو در مبارزه با تروريست ها در خاورميانه را براي بشريت با اهميت خواند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسکر ادامه داد: پيروان تمام مذاهب در منطقه خاورميانه در خطر قرار دارند و از روسيه و شخص ولاديمير پوتين رئيس جمهوري ايين کشور بخاطر ابتکار عمل و انجام عمليات نظامي در خاورميانه قدرداني مي کنيم.
وي همچنين گفت که سطح عالي کنوني روابط ايران و روسيه در آينده نيز گسترش خواهد يافت. تهران علاقه مند به گسترش همکاري ها با مسکو در تمام عرصه ها است.
قاضي عسکر يکي از اين عرصه ها را حوزه علمي و فناوري عنوان کرد و گفت: تحريم ها عليه روسيه همانند ايران وضع شده و به زودي هم لغو نخواهد شد و بايد به فکر همکاري نزديک دو کشور بود که به سود طرفين خواهد بود.
اوماخانوف به تازگي نيز اعلام کرد: راهبرد رئيسان جمهوري دو کشور براي توسعه هر چه بيشتر همکاري ها، سبب گسترش پرشتاب مناسبات تهران و مسکو در عرصه هاي مختلف شده است.
مقام پارلماني روس ضمن ارزشمند خواندن دستاوردهاي مذاکرات سال گذشته هيات بلندپايه پارلماني روسيه به سرپرستي خانم والنتينا ماتويينکو رئيس شوراي فدراسيون اين کشور در تهران، افزود: اکنون شرايط بين المللي باسرعت در حال تغيير و تحول است و شوراي فدراسيون در اين برهه از زمان به توسعه روابط با ايران اهميت زيادي مي دهد.
بر اساس اعلام بخش ديپلماسي رسانه اي سفارت ايران در مسکو، مقام روسي گفت: امروز شاهد دورنماي جديدي در روابط دو کشور هستيم و مي بينيم تلاش هاي مقام هاي بلندپايه دو کشور ثمر داده و همکاري ها به صورت فراگير و پرشتاب در حال توسعه و گسترش است.
ايرنا
506

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۵۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «محمد مخبر» در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تأکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه‌مند است مناسبات خود را به صورت همه‌جانبه با کشورهای آفریقایی و به‌ویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی‌مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تأکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت‌های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می‌اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار می‌دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری‌های بانکی از مهم‌ترین ملزومات در این زمینه است.

نخست‌وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندی‌ها و تجربیات ایران در عرصه‌های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران در زمینه‌های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند