Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان گفت: جهاددانشگاهی با توجه به موقعیتی که دارد می‌تواند پل ارتباطی برای کاربردی کردن دانشی که در دانشگاه‌ها وجود دارد برای استفاده در سطح جامعه باشد.

بابک کریمی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: دانشگاه علوم‌پایه در حوزه علوم پایه تنها دانشگاه ماموریت‌گرای کشور است و علاوه بر قانون برنامه توسعه ششم در صحبت‌های مقام معظم رهبری بحث توسعه علوم‌پایه به عنوان یکی از محورهای اساسی توسعه کشور مطرح شده که این صحبت‌ها جایگاه دانشگاه تحصیلات تکمیلی و اقدامات این دانشگاه را در این حوزه نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان گفت: پژوهش‌های این دانشگاه در مرز دانش است و بسیاری از مطالعات با رویکرد نو بودن کارها است که در جوامع علمی ارزشمند و تاثیرگذار باشد. همچنین توسعه ارتباطات بین‌المللی در بحث پژوهش از نکاتی است که بسیار مورد توجه دانشگاه علوم‌پایه قرار دارد و همکاران در حوزه‌های مختلف پژوهشی با توجه به این محورها ترغیب به فعالیت می‌شوند و به دلیل اینکه بتوانند مرزهای دانش را توسعه دهند، ارتباطات بین‌المللی خود را حفظ کنند.

کریمی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه پژوهش تاکید کرد: جهاددانشگاهی با توجه به موقعیتی که دارد می‌تواند پل ارتباطی برای کاربردی کردن دانشی که در دانشگاه‌ها وجود دارد برای استفاده در سطح جامعه باشد که در این حوزه کارهای زیادی انجام داده و می‌تواند بیشتر هم کار کند.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان در خصوص تعاملات موجود بین دستگاه‌های دخیل در امر پژوهش، گفت: تعاملات راضی‌کننده نیست ولی روند خوب و رو به رشدی دارد که هر سال بهتر از سال قبل می‌شود ولی تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله داریم.

کریمی با اشاره به راهکاری اثرگذار در تقویت این تعاملات، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های علمی به شیوه پویاتر بین دانشگاه‌ها و ارتباط بین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف پژوهشی و برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی مختلف در دانشگاه‌ها که افراد از دانشگاه‌های مختلف بتوانند در این دوره‌ها شرکت کنند، می‌تواند موثر باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۵۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز و در حاشیه رویداد روز جهانی مالکیت فکری، توافق‌نامه‌ای میان معاونت فناوری وزارت علوم و مرکز توسعه فناوریهای راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با موضوع گسترش همکاری و مشارکت طرفین با هدف ترویج، فرهنگسازی، برنامه ریزی و مدیریت توسعه فناوری و کمک به بهره برداری از دارایی های فکری ایجاد شده در وزارت علوم به امضا رسید.

این توافق نامه با توجه به اهمیت نشانه‌های جغرافیایی و طرح‌های صنعتی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و با عنایت به ظرفیت‌های موجود در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نمایندگی دکتر سجاد محمد علی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به نمایندگی دکتر شقایق حق جوی جوانمرد، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری منعقد شد.

تهیه اسناد سیاستی و فرایندهای اجرایی مدیریت دارایی های فکری در وزارت علوم و مجموعه های تابعه، توسعه و ترویج و ظرفیت‌سازی سرمایه‌های انسانی مدیریت زنجیره ارزش توسعه و مدیریت فناوری با تأکید بر مدیریت دارایی‌های فکری از مسیر آموزش و تامین محتوای مکتوب و چندرسانه‌ای،تدوین استراتژی مالکیت فکری برای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک ها، تسهیل در خصوص بسترسازی برای بهره برداری از دارایی های فکری، راه اندازی نشریه تخصصی مالکیت فکری، پیگیری راه اندازی مقاطع تحصیلات تکمیلی مالکیت فکری در حیطه های تخصصی مدیریت، اقتصاد و فناوری های نوین مالکیت فکری از زمینه های همکاری این دو نهاد به شمار می رود.

در این توافقنامه وزارت علوم متعهد به راه اندازی واحد مالکیت فکری در دانشگاه، پژوهشگاه ها و پارک ها و پیاده سازی و راهبری سامانه نان در حوزه مالکیت فکری و ایجاد ارتباطات بین سامانه با هماهنگی مرکز توسعه فناوری های راهبردی شده است. همچنین همکاری فنی در سیاستگذاری و تدوین استراتژی مالکیت فکری برای دانشگاه ها و پژوهشگاه، همکاری در جهت طراحی و پیاده سازی فرایند ساز و کار ارزش گذاری دارایی های فکری از تعهدات معاونت علمی به شمار می رود.

کد خبر 6090889 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟