Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-03@04:49:17 GMT

روز تولد یک امت

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۶۱۵۶

روز تولد یک امت

مفتی اعظم بیت‌المقدس نیز معتقد است که پیام پیامبر اسلام، پیام اتحاد یک امت بود و پیروی از این آموزه می‌تواند مسلمانان را در نبرد با دشمنان و بخصوص در موضوع فلسطین به پیروزی برساند.

پیامبر اسلام (ص) را به عنوان رسول مهربانی می‌شناسیم، درباره این خصلت حضرت محمد (ص) بیشتر برایمان توضیح دهید؟

سالروز عطرآگین تولد حضرت محمد(ص) ما را به یاد اخلاق و مناقب متعالی او، محبتی که نسبت به امتش داشت و برخوردهای انسانی او انداخته و بر آن می‌دارد تا رفتار و گفتار خود را در مسیری قرار دهیم که او به ما آموخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملت فلسطین نیز در سالگرد تولد پیامبر بار دیگر به یاد می‌آورد که با پایداری و مقاومت، سرانجام خواهد توانست دولت فلسطینی را در قدس تشکیل دهد.

در سال‌های گذشته برخی کوشیده‌اند با شیوه‌های مختلف و حتی با اهانت به پیامبر اسلام، با آموزه‌های او مبارزه کنند. فکر می‌کنید مسلمانان چگونه می‌توانند با این حملات مقابله کنند؟

من از تمام مسلمانان جهان دعوت می‌کنم سیره پیامبر را ترویج کنند و ارزش‌ها و اخلاقی را که او مروج آن بود به همه زبان‌ها ترجمه کنند.

آنها باید با تمام تبلیغات سوئی که علیه پیامبر صورت می‌گیرد، مقابله کنند. ما توهین‌هایی را که برخی اروپایی‌ها و اسرائیلی‌ها علیه ایشان انجام دادند، فراموش نمی‌کنیم. این توهین‌ها در واقع توهین به همه مسلمانان بود، زیرا ساحت آن پیامبر گرامی چنان بلند است که این توهین‌ها به او نمی‌رسد و بیشتر بیانگر کینه‌توزی دشمنان علیه مسلمانان و دینشان است. اینها نشان‌دهنده جهل آنها نسبت به شخص پیامبر(ص) و رسالت اوست. بنابراین، نه‌تنها مسلمانان بلکه همه جهانیان باید برای شناساندن پیامبر و بیان سیره او تلاشی گسترده را آغاز و شرح حال او را به همه زبان‌ها ترجمه کنند تا تعداد بیشتری از انسان‌ها در جریان آن قرار گیرند.

در ایران ما سالگرد میلاد پیامبر اسلام را بهانه‌ای برای ترویج وحدت میان مسلمانان قرار داده‌ایم. همان‌طور که می‌دانید، امروزه شاهد بروز اختلافاتی در میان مسلمین هستیم. اکنون مسلمانان، چه شیعه و چه سنی، چگونه می‌توانند در سایه آموزه‌های پیامبر اسلام(ص) بار دیگر به اتحاد برسند؟

حتی حمایت از آرمان فلسطین و قدس نیز در راستای اجرای آموزه‌های رسول اکرم و سعی او برای حفظ وحدت و یکپارچگی مسلمانان است. او تاکید داشت که مسلمانان باید گرداگرد یک رهبری واحد قرار گرفته و از امت اسلامی دفاع کنند. تولد سرور ما حضرت محمد(ص) در واقع تولد امتی است که پیامبر آنها را از ظلمات نجات داد و به نور هدایت کرد. او رحمتی برای همه جهانیان بود و تولدش به معنای تولد ارزش‌های انسانی، اخلاق و مفاهیم متعالی و در یک کلمه تولد امت اسلامی است. پیام محمد(ص)، پیام وحدت و عدم تفرقه و احترام به همه انسان‌ها بوده است. این موضوعی است که باید همه مسلمانان در نظر داشته باشند و از توطئه‌ها و طرح‌هایی که برای تفرقه و ازهم‌گسیختگی این امت است، پرهیز کنند.

وحدت مسلمانان چه تاثیری در پیروزی امت اسلام، بخصوص در موضوع فلسطین، دارد؟

نباید اجازه داد که دشمنان و بخصوص اسرائیلی‌ها بتوانند به مقاصد شوم‌شان در مورد مسجد الاقصی برسند. ما باید وحدت خود را حفظ کنیم و از هرچیزی که موجب تفرقه و تشتت می‌شود، بپرهیزیم. با همه اختلافاتی که در میان مسلمانان وجود دارد و از فهم ما نسبت به اسلام ریشه می‌گیرد، یک امت واحد هستیم. عشق همه ما به پیامبر(ص) موجب می‌شود این امت یک جا جمع شده و به فلسطین نیز کمک کند تا به وحدت و پیروزی برسد.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۶۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است

آیت الله سیدنورالدین شریعتمدار جزائری استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم درگفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر لزوم وحدت میان کشورهای اسلامی در اولویت های جهان اسلام خصوصا مسئله غزه، اظهار داشت: مسئله وحدت از منظر علوم فقه ، سیاست و اجتماع در جایگاه بالایی قرار دارد زیرا بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون و مدیون وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است.
 
وی افزود: تقویت ، تحکیم و حفظ وحدت از جمله اولویت های جهان اسلام است؛ دشمنان نیز دقیقا همین مسئله را نشانه گرفته و با آسیب رساندن به راس تقویت این وحدت یعنی جمهوری اسلامی ایران درصدد نابودی آن هستند که هوشیاری جهان اسلام را می خواهد.

این عالم شیعه، ادامه داد: در عملیات وعده صادق اقتدار و قدرت ایران اسلامی را مشاهده کردیم و فهمیدیم تنها آسیبی که انقلاب و اسلام را تهدید می کند تفرقه و اختلاف است و نه مسائل نظامی، از اینرو امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری امت اسلام را در داخل و خارج از کشور همواره به وحدت و تقریب توصیه نموده اند.

وی تصریح کرد: با مطالعه در تاریخ اسلام و عملکرد انبیا الهی و اهل بیت علیهم السلام و نیز سیره علما و اندیشمندان جهان اسلام می توان به این مسئله دست پیدا نمود که یکی از مسائل مهم و مورد اتفاق در تمامی ادیان و مذاهب اسلامی وحدت بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: بزرگان و علمای اسلام پیوسته در تلاش بوده اند که اهداف تقریب موثر واقع شود و با تلمذ در مکاتب علمی وحدت بین مذاهب را گسترش داده اند، لذا باید مسئله غزه را بیش از گذشته همگان جدی بگیرند و با قاطعیت در مقابل صهیونیسم اقدام نمایند.
 
انتهای پیام/
 
 

دیگر خبرها

  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر ایرانی قوم ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان