Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: نهج البلاغه مملو از اصول و نظریه‌های ادبی و اخلاقی است که می‌تواند در اختیار مدیران و أقشار مختلف مردم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر اسحق رسولی در کنفرانس ملی علمی تخصصی نهج البلاغه تاکید کرد: «برگزاری چنین کنفرانس‌هایی می‌تواند در ایجاد فرهنگ لازم برای بهره‌گیری از علوم اسلامی بویژه نهج‌البلاغه را در جامعه ما فراهم سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان با تاکید به ضرورت الگوسازی مناسب در علوم انسانی اضافه کرد: «مشاهده می شود که در دانشگاه‌ها در بهره‌گیری از دریای بیکران قرآن و نهج البلاغه مسیر مطلوبی ترسیم نشده و اهتمام کافی دیده نمی‌شود و همچنان در دانشگاه‌ها در این حوزه با ضعف مواجه هستیم.»

وی الگوسازی برای اقشار مختلف جامعه با بهره گیری از آموزه‌های قرآن و نهج البلاغه را ضروری خواند و بیان کرد: «با وجود اینکه نهج البلاغه سرشار از استانداردهای اخلاقی و رفتاری است در دانشگاه ها کوتاهی زیادی را در الگوسازی شاهدیم.»

رسولی گفت: «در حالی که نظام آموزشی اسلامی مطرح‌ترین الگو در دنیای نوین برای زندگی بشر است متاسفانه آنچنان که باید بهره کافی از علوم اسلامی در دانشگاه ما برده نمی‌شود.»

رئیس دانشگاه آزاد واحد اردبیل تصریح کرد: « اندیشه ورزی، تئوری‌پردازی و الگو‌دهی عملی در مبانی دینی نیاز کنونی جامعه ما است که باید به آن توجه ویژه‌ای انجام شود.»

رسولی با اشاره به اینکه رویکردی مبتنی بر ارزش‌ها در عرصه‌ی مدیریت امروزی رویکرد بسیار مهمی است، افزود: «پژوهش‌های که در این حوزه انجام شده نشان می‌دهد که رمز ماندگاری بسیاری از مجموعه‌های اقتصادی بزرگ در سطح جهان است.»

«کنفرانس سراسری علمی تخصصی نهج البلاغه» در راستای نشر فرهنگ اصیل اسلامی و بهره مندی از معدن علم و معرفت اهل بیت عصمت و طهارت با شرکت اندیشمندان، استادان و پژوهشگران برجسته این عرصه از سراسر کشور با رویکرد فرهنگی جهت تولید محتوای علمی کاربردی متناسب با نیازهای روزجوامع بشری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد.

در این کنفرانس از مقاله های برتر تجلیل به عمل آمد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۶۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر

گفته‌ می‌شود که بخش بزرگی از پارک لاله که مملو از درختان کهنسال است به تازگی حصارکشی شده و گفته شده که قرار است در آنجا ساختمانی از طرف شهرداری احداث شود. همچنین تاکید شده با توجه به تعرضات و دستکاری‌هایی که در بوستان‌های دیگر از جمله پارک اندیشه و پارک قیطریه در حال وقوع است و پیش‌تر هم با حذف درختان و احداث بنا در ابن پارک صورت پذیرفته، خطر جدی است./چندثانیه

   

دیگر خبرها

  • بهره‌گیری از ظرفیت استادان در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری دانشگاه‌ها
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • انتقاد شدیداللحن فعال اصول‌گرا از پست جدید جمیله علم الهدی در دانشگاه / وای به حال دانشگاهی که بانوی اول عضو هیات جذب اساتیدش باشد
  • انتقاد شدیداللحن فعال اصول‌گرا از پست جدید جمیله علم الهدی در دانشگاه
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد