Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان با اشاره به اینکه شورای عالی توانبخشی بعد از گذشت دو سال هنوز تشکیل جلسه نداده گفت: در طرح تحول سلامت جایگاهی برای توانبخشی معلولان در نظر گرفته نشده است.

علی همت محمودنژاد در گفتگو با خبرنگار مهر به مشکلات جامعه معلولان اشاره کرد و افزود: متأسفانه با اینکه مراسم های روز جهانی معلول در کشور گرامی داشته می شود اما مسئولان از زندگی معلولان خبری ندارند و ما شاهد مشکلات بسیار زیادی در میان این افراد و خانواده هایشان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از طرح تحول سلامت و هزینه های هنگفتی که این طرح در کشور تحمیل کرده است، خاطرنشان کرد: سهم معلولان از طرح تحول بسیار ناچیز بوده و توانبخشی در آن دیده نشده است و علیرغم اینکه رهبری در تدوین سیاست های سلامت به توانبخشی اشاره مستقیم داشته و از مسئولان خواستند تا این موضوع را در درمان مدنظر قرار دهند اما وزارت بهداشت و در رأس آن وزیر بهداشت در طرح تحول سلامت به هیچ عنوان این موضوع را مدنظر قرار نداده است.

به گفته مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق معلولان، سهم خدمات توانبخشی مانند خدمات مشاوره، گفتار درمانی، کاردرمانی، هزینه ارتز و پروتز و همچنین وسایل کمک توانبخشی در این طرح جایگاهشان دیده نشده و وزیر بهداشت صرفاً به تشکیل شورای عالی توانبخشی به صورت مجازی که حتی یک جلسه آن نیز تشکیل نشده اقدام کرده است.

وی ادامه داد: با حکم وزیر بهداشت، بنده به عنوان عضو شورای عالی توانبخشی منصوب شده ام اما این شورا پس از دو سال، هیچ گونه وجود خارجی که تأثیری در زندگی معلولان داشته باشد، ندارد.

محمودنژاد از مسئولان خواست تا از کارهای صوری و ظاهری و عوام پسند در حوزه خدمت به معلولان دست بردارند.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان علاوه بر مقصر دانستن وزارت بهداشت، بر کوتاهی های وزارت رفاه و عدم فشار قانونی از سوی این وزارتخانه به وزارت بهداشت برای تعیین سهم معلولان در طرح تحول سلامت تاکید کرد.

وی اظهار داشت: متأسفانه بیمه پایه معلولان در سالهای اخیر هیچ گونه افزایشی نداشته و فقط معلولانی که در سالهای گذشته از بیمه پایه برخوردار بودند می توانند از آن استفاده کنند و هیچ معلول جدیدی تحت پوشش بیمه پایه قرار نگرفته است و همچنین طرح چندساله بیمه تکمیلی معلولان و نبود پشتوانه درمانی برای این افراد از دیگر مسائلی است که مورد دغدغه معلولان است.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان همچنین به حوزه مسکن این افراد نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مسکن مهر معلولان همچنان در هاله ای از ابهام است و یکی از مسائلی است که حتما باید در دستور کار قرار گیرد و از سوی دیگر روز ۲۰ مهر که روز ملی اسکان معلولان و نیازمندان بود از تقویم حذف شده و خواستار بازگشت مجدد آن هستیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۷۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

کد خبر 6093549 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی