Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کتاب "بررسي رابطه بين سرمايه‌هاي اقتصادي و اجتماعي با احساس امنيت در بين جوانان " نوشته دکتر ابراهيم قاسمي در زنجان منتشر شد. به گزارش روابط عمومي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان، اين کتاب از سوي انتشارات قلم مهر منتشر شده و با قيمت 20 هزار تومان به فروش مي‌رسد.
هدف از نگارش اين کتاب، بررسي ارتباط بين سرمايه اجتماعي و اقتصادي جوانان دانشجوي شهر زنجان و احساس امنيت اجتماعي آنان عنوان شده و در بخشي از آن آمده است: به تاسي از الگوي رشد شهرنشيني در کشور، نسيت چمعيتي استان زنجان طي چند دهه اخير تغيير يافته و با توجه به روند افزايشي مهاجرت از روستاها به شهر، جمعيت شهرنشين 75 درصد از کل جمعيت را شامل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود افراد و خانواده‌هاي حامل فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ‌هاي متفاوت به شهر از يک سو و لزوم برقراري روابط و مناسبات اجتماعي بر پايه يک نوع اعتماد و نيز مشارکت در فعاليت‌هاي اجتماعي و شهري، ضرورت توجه به سرمايه‌ اجتماعي و لزوم تقويت آن در جهت کاهش تنش‌ها و تضادهاي فرهنگي و فاصله‌گيري از آسيب‌هاي اجتماعي ناشي از آن را ضروري مي‌سازد. يافته‌هاي پيمايش ملي سرمايه اجتماعي (1394) و موج سوم پيمايش ملي ارزش‌ها و نگرش‌هاي ايرانيان(1393) نشان مي‌دهد وضعيت سرمايه اجتماعي در استان در مقايسه با متوسط کشوري، چندان نامطلوب نيست و وضعيت بهتري دارد. البته اين بدين معنا نيست که سرمايه اجتماعي به نحو مطلوب در شهر زنجان شکل گرفته و مسئله نيست، شواهد گواه وجه مسئله‌مند سرمايه اجتماعي در شهر زنجان را نشان مي‌دهد.
در نتيجه‌گيري اين کتاب نيز آمده است: امنيت اجتماعي پايدار در شرايطي شکل مي‌گيرد که سرمايه اجتماعي به ميزان بالايي وجود داشته باشد. همبستگي مبتني بر سرمايه اجتماعي موجب توسعه سياسي و اقتصادي نيز مي‌شود که اين دو به نوبه خود امنيت اجتماعي را تحت تاثير قرار مي‌دهند. به عبارتي ديگر، در جوامع توسعه يافته سياسي و اقتصادي، جرائم و ناامني‌هاي اجتماعي نيز کاهش مي‌يابند. بنابراين امنيت اجتماعي عمدتا از طريق ابزارهاي هنجاري نظير اعتماد، ارزش‌ها و ... به شکل بهتري تامين و ماندگار مي‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در هجده گفتگو به انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ارائه آموزش‌های تخصصی مخابرات در جنگ می‌پردازد.
این کتاب براساس سیر زمانی وقایع تنظیم شده و گفت و گوی هجدهم آن به خاطرات سردار باقری با شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس اختصاص دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟