Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، کارگروه استانی پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد جدید (حاشیه نشینی) به همت معاونت اجتماعی و وقوع جرم دادگستری استان مرکزی، 13 آبان با حضور دستگاه های متولی در دادگستری برگزار شد.
عبدالکریم یادگاری، معاون اجتماعی اداراهکل بهزیستی استان در این نشست گفت: اخیراً سند «برنامه عملیاتی دستگاه های اجرایی در سکونتگاه های غیر رسمی» در 24 شاخص تنظیم و بیشترین وظایف بر عهده اداره کل بهزیستی استان قرار گرفته است این سند در حوزه های مختلف همچون پیشگیری، توانبخشی، مشارکت های مردمی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تدوین شده است.
وی با اشاره به نبود بانک اطلاعات حاشیه نشینی گفت: متأسفانه نرم افزار کامل و جامعی در این زمینه در کشور وجود ندارد. هم اکنون از طریق سه پایگاهی که این اداره در سکونتگاه های غیررسمی اراک دارد در قالب پرسشنامه در حال جمع آوری اطلاعات لازم هستیم بزرگترین مشکل تهیه نرم افرار و اطلس مناطق حاشیه نشین، تامین اعتبار است.
معاون اجتماعی اداراه کل بهزیستی استان گفت: مسکن و شهرسازی در کوی علی بن ابیطالب زمینی در اختیار بهزیستی قرار داد که با تخصیص 200 میلیون تومان در مرحله پلان سازی است، برای 12 منطقه حاشیه نشین اراک و 17 یا به زعم برخی22 منطقه حاشیه نشین ساوه پیشنهاد احداث 6 پایگاه به تهران داده شد که هر کدام در سال حداقل 100 میلیون تومان هزینه دارد.

به گزارش ایکنا؛ مصطفی حیاتی، معاون اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان نیز بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر پلاک‌های کوی علی بن ابیطالب دولتی هستند در دو سال گذشته با مصوبه دولت اعلام کردیم که این زمین‌ها به افراد واگذار شوند حتی دبیرخانه‌ای در سازمان مسکن و شهرسازی تشکیل شد تا زمین‌های بالغ بر 150 متر را واگذار کنند ولی متاسفانه استقبالی از این طرح توسط ساکنین پلاک‌های آن منطقه صورت نگرفت.

وی ادامه داد: روستاهایی که در تهدید سکونتگاه‌های غیر رسمی هستند همچون چقا، ولی آباد و...طرح هادی دارند اما این طرح حداقل دو سال یک بار به روز رسانی می‌شود و به همین دلیل مردم در ساخت و ساز مشکل دارند و در نتیجه خارج از بافت طرح هادی ساخت و ساز صورت می‌گیرد در حالی که اگر این طرح به موقع به روز رسانی شود مردم برای ساخت و ساز مجوز می‌گیرند و از بسیاری از مشکلات جلوگیری می‌شود.

حیاتی با بیان اینکه طرح کاداستر در کشور اجرا شده است، گفت: در استان مرکزی با 5 درصد پیشرفت با مقیاس یک پانصدم نقشه زمینی داریم که دقت بالایی دارد متأسفانه اعتباری برای به روز رسانی این طرح موجود نیست.

معاون اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان تاکید کرد: یکی از طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای کاداستر است برای اجرای این طرح 300 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفتند اما با گذشت 9 ماه از سال هیچ اعتباری به ما تخصیص نشده است.

وی با اشاره به مشکلات بافت بازار سرپوشیده اراک گفت: این بازار دارای دیوارهای مشترک زیادی است و مردم مشکلات عدیده‌ای در ساخت و ساز در محدوده بازار دارند متاسفانه اعتباری برای نقشه برداری زمینی این محدوده وجود ندارد.

حیاتی عنوان کرد: 42 درصد از درآمدهای ثبت اسناد که بعد از دارایی دومین درآمد استان است به هلال احمر اختصاص می‌یابد در حالی که دستگاه‌ها با انبوهی از اهداف و برنامه‌های عملیاتی مواجه هستند که به دلیل کمبود اعتبار نمی‌توانیم آنها را اجرایی کنیم.

به گزارش ایکنا؛ مجید موزونی، سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان گفت: در بحث سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌های فرسوده ستاد استانی متشکل از 4 کارگروه از جمله وقف، پیشگیری و اقتصاد تشکیل شده است.

وی گفت: امسال 18 برنامه برای بافت‌های فرسوده در حال اجرا است، شهرداری و راه شهرسازی به تنهایی نمی‌توانند به بافت‌ها فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی بپردازند، در قانون برنامه ششم 123 هزار میلیارد تومان برای این بافت‌ها بودجه دیده شده که سهم وزارت راه و شهرسازی کمتر از 5 درصد است.

وی ادامه داد: هزینه 18 برنامه از منابع ملی تأمین می‌شود و از منابع استانی اعتباری اختصاص نیافته است علاوه بر بافت‌های حاشیه نشین، بافت‌های فرسوده، ناکارآمد و تاریخی را هم داریم که راه ورود به هر کدام متفاوت است. عمدتاً سکونتگاه‌های غیر رسمی شهرستان اراک متصل به روستاها هستند که روستاهای در معرض خطر نامیده می‌شوند قرار بود در ستاد ملی در راستای بازآفرینی برای روستاهای در معرض خطر طرح تهیه شود اما متاسفانه علیرغم پیگیری‌های زیاد، بنیاد مسکن تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده است.

وی گفت: روستاهای شهرجرد، چقا، گاوخانه، باغات قنات ناصری، ولی آباد، صالح آباد، باغات کرهرود کانون‌های اسکان غیر رسمی را تشکیل می‌دهند در کوی سجادیه نیز امکان پیشرفت برای ساخت و ساز وجود ندارد.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الله درودگر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان نیز بیان کرد: در بحث اطلاع رسانی در واگذاری پلاک‌های دولتی پیشنهاد می‌شود از ظرفیت اداره برق، آب و گاز در ارسال قبوض و مساجد استفاده شود.

وی ادامه داد: در سکونتگاه‌های غیر رسمی اقداماتی مانند مقاوم سازی باید انجام شود تا حوادث طبیعی همچون زلزله خسارت مالی و جانی در این مناطق نداشته باشد نکته مهم این است که اجازه ندهیم تعداد این سکونتگاه‌ها بیشتر شود و حداقل وضع موجود حفظ شود برای تحقق این امر باید اراضی که مستعد ایجاد سکونتگاه‌های غیر رسمی هستند شناسایی و کاربری آنها مشخص شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان افزود: شناسایی این اراضی از اولویت‌های مهم استان به ویژه در اراک و ساوه است بسیاری از این اراضی زمین‌های کشاورزی هستند که تغییر کاربری آنها ممنوع است و جهاد کشاورزی باید در این زمینه توجه خاص داشته باشد.باید از ظرفیت کمیسیون ماده 100 نیز استفاده کرد در این کمیسیون باید مصوب شود که ساخت و سازهای غیر قانونی در اراضی ملی و کشاورزی تخریب شود و فقط به جریمه بسنده نشود.

درودگر گفت: اگر سکونتگاه‌های غیر رسمی ساوه به حال خود رها می‌شد معلوم نبود وضعیت شهرستان از لحاظ تعداد سکونتگاه‌ها غیر رسمی چگونه بود ولی خوشبختانه تمام دستگاه‌ها با یکدیگر همسو شدند و ساخت و ساز غیرمجاز در مناطق مستعد کاهش پیدا کرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان یک راننده نگون‌بخت؛ مستعدِ بدشانس یا سلطان فاجعه‌؟

راننده آلمانی رکورد منفی ناامید کننده دیگری در مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک به نام خود ثبت کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در گرندپری چین نیکو هالکنبرگ دویست‌وهشتمین مسابقه خود در فرمول یک را آغاز کرد و دوباره برنده نشد. راننده آلمانی رکورد منفی آندره‌آ سزاریس را برای تعداد مسابقات برگزار شده در فرمول یک بدون حتی یک پیروزی تکرار کرد.

آیا فراری در جذب همیلتون اشتباه کرده است؟

این نخستین بار نیست که راننده هاس آمریکا یک دستاورد تاریخی غم‌انگیز به دست می‌آورد؛ چندین سال است که او یک رکورد منفی مشابه را برای مسابقات بدون سکو به دست آورده است.

نیکو هالکنبرگ کیست؟ یک بازنده بزرگ یا یک مسابقه‌دهنده با استعداد که به طرز فاجعه‌باری بدشانس بوده است؟ هالکنبرگ در اوایل دوران حرفه‌ای خود نتایج قابل توجهی از خود نشان داد و همه او را با سباستین فتل مقایسه می‌کردند. در سال 2005، نیکو عنوان قهرمانی فرمول BMW را به دست آورد.

سال بعد، هالکنبرگ به طور کاملا طبیعی در سلسله مراتب سری‌های نوجوانان حرکت کرد و نخستین حضور خود را در فرمول 3 آلمان انجام داد. نیکو اولین فصل خود را در تیم خانگی تریشک در جایگاه پنجم جدول رد‌ه‌بندی انفرادی به پایان رساند که به طور کلی بد نبود. با این حال، برای جوان آلمانی این به دور از مهمترین لحظه سال 2006 بود؛ در پاییز، هالکنبرگ وارد مسابقات قهرمانی جایزه بزرگ A-1 شد. می‌توان گفت که این اولین چالش جدی در حرفه نیکو بود، زیرا این بار او نه با همتایان خود، بلکه با رانندگان مسن‌تر و کارکشته‌تر رقابت می‌کرد. در تئوری، در گرندپری A-1، هالکنبرگ باید به سادگی در مبارزه با رانندگان تجربه کسب می کرد اما در عوض او با اطمینان عجیبی عنوان قهرمانی را برای تیم آلمانی به ارمغان آورد: شش پیروزی در 11 مسابقه اصلی.

هالکنبرگ هنوز در بازار فرمول یک، راننده مورد تقاضا است. با این حال، بیایید سعی کنیم به پرسش اصلی پاسخ دهیم که آیا هالکنبرگ یک بازنده است یا یک استعداد که به سادگی بدشانسی داشته است؟ با توجه به موارد فوق، احتمال گزینه دوم بیشتر است. موفقیت در سری نوجوانان، همراه با نتایج مناسب در تیم‌های سطح متوسط ​​فرمول یک، به توانایی‌های مسابقه‌ای چشمگیر راننده اشاره می‌کند. اگر او در یک زمان خود را در یک تیم واقعاً رقابتی می‌یافت، ما در اینجا درباره آنتی رکوردهای او بحث نمی‌کردیم. تا حدودی می‌توان هالکنبرگ را راننده‌ای نامید که به سادگی پتانسیل قابل توجه خود را به طور کامل درک نکرده است. نمونه‌های زیادی از این دست در تاریخ فرمول یک وجود دارد.

بحث دیگر در دفاع از نیکو، تقاضای او در بازار است. پس از تکمیل همکاری خود با رنو، هالکنبرگ به مدت سه سال پشت این شبیه‌ساز حرکت کرد و به عنوان راننده ذخیره برای استون مارتین مسابقه داد. در سال 2022، هاس از بازگشت هالکنبرگ به صفوف مسابقه‌‌ای خود ترسی نداشت و امسال آئودی به نیکو علاقه‌مند است. از میان همه گزینه‌های موجود، شرکت آلمانی که از منابع مالی هم محروم نیست، راننده‌ای 36 ساله که نه پیروزی‌های برجسته‌ای دارد و نه یک مولفه رسانه‌ای قدرتمند را ترجیح می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • راه ارتباطی ۵۰ روستا در گنبکی مسدود شد
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • داستان یک راننده نگون‌بخت؛ مستعدِ بدشانس یا سلطان فاجعه‌؟