Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-30@07:00:48 GMT

چند درصد تحصیل کرده ها بیکارند؟

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۷۶۶۲

نایب رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران می گوید: هم اکنون وضعیت بیکاری در کشور به شرایط نگران کننده و بحرانی درحال نزدیک شدن است و ما می بینیم براساس آمارهای رسمی بیکاری در افراد تحصیلکرده به حدود ۳۰ درصد رسیده است.

به گزارش شریان نیوز،دولت برای افزایش درآمدهای خود بهتر است از روش هایی مانند کاهش هزینه های جاری دولتی، کنترل هزینه ها، استخدام نکردن نیروهای جدید و جلوگیری از تصدی گری بیشتر دولتی استفاده کند و همچنین با حمایت از بخش خصوصی و تولید فضایی را ایجاد کند که فعالان اقتصادی با جدیت بیشتر به دنبال تولید صادرات محور و درآمدزایی برای کشور باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از تسنیم نایب رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران می گوید: دولت در تدوین بودجه سال آینده بخش صنعت باید از برنامه های بودجه سال های گذشته درس بگیرد و بودجه سال 97 را عملیاتی تر از قبل تدوین کند.

احمد کیمیایی اسدی معتقد است:« متاسفانه یکی از مشکلات اصلی بودجه های سالانه در کشور ما این است که تحقق پذیر نیستند، بسیاری از ردیف های بودجه ای، درآمدها و تخصیص هایی که در ردیف های بودجه دیده می شوند، عملیاتی نمی شوند و همین ضربه های زیادی به اقتصاد کشور وارد می کند.»

او در ادامه با اشاره به اینکه دولت لایحه بودجه سال آینده را واقعی و براساس منابعی که واقعا تحقق پیدا می کنند، تدوین کند، می گوید:« متاسفانه وقتی دولت با کمبود بودجه مواجه می شود همیشه شاهدیم که از ردیف هایی می زند و یا آن ها را کاهش می دهد و اصلا تخصیص نمی دهد که به بخش خصوصی مرتبط است، یا به مطالبات این بخش باز می گردد، یا به حمایت هایی که اعلام شده بود از تولید و بخش خصوصی صورت خواهد گرفت. همچنین در این زمان ها شاهدیم که پروژه های عمرانی متوقف می شوند و عملا بخشی از پیمانکاران بخش خصوص بیکار می شوند و یا دریافت مطالباتشان باقی می ماند.»

احمد کیمیایی اسدی دربخش دیگری از پیشنهادهای خود به دولت برای تدوین بودجه سال آینده می گوید:« در سال های گذشته واحدهای تولید با کمبود نقدینگی و رکود رو به رو بوده اند و از سوی دیگر هرسال با افزایش میزان مالیات ها مواجه شده اند که شرایط تولید را بسیار سخت کرده، در این شرایط بهتر است دولت امسال به جای افزایش دریافت مالیات از واحدهای تولید به فکر جایگزین های دیگری برای افزایش درآمدهایش باشد و به این شکل مشوقی برای تولیدکنندگان در نظر بگیرد. هرسال شاهدیم که مسئولان دولتی اعلام می کنند به دنبال دریافت مالیات از افرادی هستند که شفاف عمل نمی کنند و اقتصاد زیرزمینی دارند ولی در عمل آن چه اتفاق می افتد فشار بیشتر بر واحدهای تولیدی است که شفاف عمل کرده اند.»

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه واحدهای تولید و بخش خصوصی واقعی دیگر توان تحمل فشارهای جدید را ندارد، می گوید:« دولت برای افزایش درآمدهای خود بهتر است از روش هایی مانند کاهش هزینه های جاری دولتی، کنترل هزینه ها، استخدام نکردن نیروهای جدید و جلوگیری از تصدی گری بیشتر دولتی استفاده کند و همچنین با حمایت از بخش خصوصی و تولید فضایی را ایجاد کند که فعالان اقتصادی با جدیت بیشتر به دنبال تولید صادرات محور و درآمدزایی برای کشور باشند.»

نایب رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران می گوید:« هم اکنون وضعیت بیکاری در کشور به شرایط نگران کننده و بحرانی درحال نزدیک شدن است و ما می بینیم براساس آمارهای رسمی بیکاری در افراد تحصیلکرده به حدود 30 درصد رسیده است، دولت باید در نظر داشته باشد که برای خروج از این وضعیت تنها راه حمایت از تولید، حمایت از بخش خصوصی و تشویق بخش خصوصی به سرمایه  گذاری در کشور است. توجه داشته باشید که رشد نیروی انسانی تحصیلکرده برای همه کشورها یک ظرفیت و مزیت محسوب می شود ولی برای ما متاسفانه درحال تبدیل شدن به یک تهدید است و برای خروج از این وضعیت تنها راه جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و تشویق فعالان اقتصادی به تولید و ایجاد کسب و کارهای جدید است.»

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۷۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول شماره ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور با موافقت نمایندگان اضافه شد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بنابر روایت ایلنا، ردیف الحاق شده به جدول شماره ۷ به شرح ذیل است:

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول ۷ با دسته هزینه- عمومی با عنوان ردیف ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور براساس نامه ۱۳۴۴۶۸ مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ معاون اول رئیس جمهور اضافه می گردد و از جدول ۹ از دسته هزینه متفرقه ردیف ۵۵۰۰۰۰۰۵۰ با عنوان وزارت کشور جبران تلاش کارکنان دارای عملکرد برجسته وزارت کشور و سازمان ها و نهادهای تابعه و وابسته از طریق پرداخت های غیرمستمر کسر می گردد.

پیشنهاد یک نماینده درباره حقوق کارکنان وزارت کشور

در این میان، مالک شریعتی نماینده تهران در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور گفت: موضوع بهینه سازی انرژی و حل ناترازی انرژی ضرورتی است که مورد تائید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده است اما متاسفانه سازمان برنامه اتفاق دیگری را رقم زده است، ما در بودجه ۱۴۰۲ و در برنامه هفتم حساب بهینه سازی ایجاد کردیم و مقرر شد یک درصد از فروش منابع نفت کشور به این حساب واریز شود.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه با وجود تصویب نمایندگان این موضوع را حذف کرده است و برخلاف آئین نامه ردیف مربوطه در بخش اول هم در منابع و هم در مصارف حذف شد و به عبارتی ۵ هزار و ۸۰۰ از حساب بهینه سازی کسر شده است. این موضوع باید در جدول ۵ در منابع و هم در جدول ۹ در مصارف می آمد اما آقای منظور آن را حذف کرد.

وی اضافه کرد: آقای منظور من برای شما احترام قائل هستم اما در مقابل قانون همه ما هیچ نیستیم شما چکاره بودید که این یک درصد را حذف کردید؟ با چه جراتی در مصوبات مجلس و احکام دست بردید؟ این موضوع باید برگردد.

حاجی بابایی گفت: بر اساس تفسیری که ما کردیم این اعتبار ۵۸۰۰ بود که برای تحقق این موضوع ردیف درآمد هزینه پیش بینی کردیم و دولت را مکلف کردیم به این ردیف یک درصد را واریز کند. آقای رئیسی نیز به این موضوع به شدت تاکید داشته بنابراین ما این موضوع را در حد قانون انجام دادیم.

دیگر خبرها

  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • گام عملی برای جهش تولید
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری