Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-06@13:20:22 GMT

◄ مانع بزرگ ورود کشتی‌های خارجی

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۷۸۵۲

◄ مانع بزرگ ورود کشتی‌های خارجی

تین‌نیوز | 

مدیرعامل یک شرکت کشتیرانی تعرفه‌های بالای بندری ایران نسبت به بنادر کشورهای همسایه را  از عوامل بازدارنده شرکت‎های کشتیرانی خارجی برای تردد به بنادر ایران است.

به گزارش تین‌نیوز احمد فکور مطلق  مدیرعامل شرکت کشتیرانی جهان امواج، تعرفه‌های بندری  بالا، نرخ متفاوت در بنادر مختلف، محاسبه بر اساس نرخ ارز و پیوند عملکرد شرکت‌های کشتیرانی در بنادر مختلف را از معضلات شرکت‌های کشتیرانی برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: بالاتر بودن 20 درصدی تعرفه‎های بندری ایران نسبت به قیمت جهانی و هزینه‌های تخلیه و بارگیری و انبارداری بالا در بنادر ایران برای شرکت‌های کشتیرانی مشکل‌آفرین شده است.

فکور مطلق به مارین تایمز گفت: در چند سالی که از منعطف کردن تعرفه‌‌ها و تخفیف پلکانی تعرفه‌های بندری سخن گفته شده اقدامی که منجر به کاهش ملموس تعرفه‎های بندری باشد، دیده نشده است.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جهان امواج تصریح کرد: مشکل دیگر این است تعرفه‌ها در بنادر مختلف نیز متفاوت است و همه بنادر از یک فرمول  و رویه خاص پیروی نمی‌کنند. درمیان کل بنادر کشور تعرفه‌های بندر امام و شهید رجایی شباهت بیشتری دارند.

وی  گفت:  پیوند عملکرد شرکت‎های کشتیرانی در بنادر مختلف توسط سازمان بنادر و دریانوردی نیز برای شرکت‌های کشتیرانی مشکل‎ساز شده است.

فکور مطلق  در مورد پیوند تعرفه‌ها توضیح داد: اگر یک شرکت کشتیرانی در یکی از بنادر کشور  بدهی تعرفه‌ای داشته باشد اجازه تخلیه و بارگیری به کشتی این کشور در بندر دیگر داده نمی‌شود.

فکور مطلق افزود: این در حالی است که شرکتی مثل شرکت جهان امواج که 30 سال مجوز سازمان بنادر و دریانوردی را داشته است قطعاً نزد این سازمان اعتباری دارد که کشتی‎اش در یکی از بنادر ایران به دلیل بدهی تعرفه‌ای در بندر دیگر معطل نشود.

او در ادامه گفت: محاسبه تعرفه بندری بر اساس نرخ آزاد است که مشکلاتی را ایجاد کرده است.به دلیل متغیر بودن نرخ دلار ضروری است تا تعرفه‌های بندری در ایران به ریال محاسبه و دلار از این حوزه حذف شود.

وی درباره رایزنی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته برای رفع این معضل گفت: این انجمن در این زمینه تلاش‌های بسیاری کرده است اما متأسفانه ابن تلاش‌ها به دلایلی که متوجه سازمان بنادر است بی‌نتیجه بوده است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مرسک درباره ادامه اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ

غول کشتیرانی مرسک هشدار داد در بحبوحه عدم نشانه ای از کاهش تنش ها در دریای سرخ و کانال سوئز، اختلالات کشتیرانی در این منطقه، ممکن است در سال 2025 هم ادامه یابد.

به گزارش ایسنا، ونسان کلرک، مدیرعامل مرسک به روزنامه فایننشیال تایمز گفت: می‌توانیم ببینیم که وضعیت در دریای سرخ موقتی نخواهد بود، بلکه حداقل در نیمه دوم سال ادامه خواهد داشت. ما خیلی خوشبین نیستیم که به این زودی بتوانیم از کانال سوئز عبور کنیم.

نیروهای مسلح یمن در همبستگی با مردم فلسطین در جنگ غزه، از اواسط نوامبر، کشتی‌های مرتبط با شرکت‌های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی را هدف حمله قرار داده اند. تحولات مذکور، تجارت جهانی را در این مسیر که حدود ۱۵ درصد از ترافیک کشتیرانی جهان را تشکیل می‌دهد، با تغییراتی روبرو کرده و شرکت‌ها را مجبور به حرکت از سمت جنوب آفریقا کرده و باعث شده سفرهای طولانی‌تر و گرانتری داشته باشند.

به گفته تحلیلگران، اختلال در تردد از طریق مسیر دریای سرخ و کانال سوئز می‌تواند برای ماه‌ها ادامه یابد و در نهایت منجر به افزایش هزینه‌های حمل و نقل و کمبود کشتی‌های کانتینری شود که اکنون از طریق دماغه امید نیک، مسیرهای طولانی‌تری را می‌پیمایند.

مرسک در وب سایت خود هشدار داد هر چند ما همچنان به یک راه حل پایدار در آینده نزدیک امیدواریم، وضعیت در منطقه به طور مداوم در حال تغییر است و به شدت بی ثبات باقی مانده است. تمام اطلاعات موجود تائید می کند که خطر امنیتی همچنان به شکل قابل توجهی  بالا است، بنابراین تاثیر بالقوه ای بر عملیات لجستیکی دارد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت مرسک در پنجشنبه گذشته، درآمدهای سه ماهه اول خود را گزارش کرد که مطابق با انتظارات بود و اعلام کرد انتظار می رود تقاضای بیشتر و بحران طولانی مدت دریای سرخ، در نیمه دوم سال میلادی جاری ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه نفت راهی برای اتصال بخش خصوصی به دولتی
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • بررسی شرایط تیروکمان برای ورود به المپیک/ رکورد خوب، شرایط سخت
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • تعرفه عضویت در باشگاه انقلاب خبرساز شد
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • هشدار مرسک درباره ادامه اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ
  • (ویدئو) هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح