Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@17:50:18 GMT

جامعه‌ی پیشرو در رونق خفیف مسکن

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۸۲۵۸

جامعه‌ی پیشرو در رونق خفیف مسکن

آمارهای ارایه شده از معاملات مسکن شهر تهران در مهرماه سال جاری نشان می‌دهد واحدهای دارای ارزش کمتر از ۴۹۰ میلیون تومان سهم ۶۷.۹ درصدی از معاملات مسکن را به خود اختصاص داده‌اند. این نمایه حاکی از آن است که پیش‌رونق مسکن از طریق اقشار متوسط که در دو سوی شمال شرق و شمال غرب پایتخت زندگی می‌کنند در حال رقم خوردن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر ساکنان مناطق ۱۰، ۱۴ و ۱۵ جنوب تهران در این فرآیند نقش بازوی دوم را دارند.

بر اساس گزارش دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن، در مهرماه امسال منطقه پنج ۱۷.۳ درصد از کل معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داد. پس از آن منطقه چهار با ۱۱.۲ درصد، منطقه دو با ۱۰ درصد، منطقه هشت با ۶.۵ درصد، منطقه ۱۴ با ۶.۲ درصد و منطقه ۱۰ با ۵.۳ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. مناطق ۱۴ و ۱۵ در مهرماه امسال مجموعا ۱۰.۵ درصد از کل معاملات تهران را در بر گرفته‌اند.

البته معاملات در منطقه یک نیز تا حدودی نسبت به پارسال بیشتر شده است. منطقه یک هم‌اکنون ۴.۶ درصد از کل معاملات تهران را در بر می‌گیرد که افزایش ۰.۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. این منطقه هم‌اکنون رتبه هشتم را از نظر تعداد معاملات در شهر تهران به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر توزیع تعداد معاملات بر حسب ارزش واحدها نشان می‌دهد ۶۷.۹ درصد از کل معاملات در رده کمتر از ۴۹۰ میلیون تومان انجام می‌شود. در این بین خانه‌های ۱۶۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان با ۷.۳ درصد بالاترین سهم معاملات را دارند. بعد از آن آپارتمان‌های ۱۳۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان با سهم ۷ درصد، واحدهای ۱۰۰ تا ۱۳۰، ۲۲۰ تا ۲۵۰ و ۲۵۰ تا ۲۸۰ تومان هریک با ۵.۵ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. کمترین سهم به واحدهای کمتر از ۷۰ میلیون تومان با ۰.۲ درصد مربوط می‌شود.

نکته قابل توجه دیگر این‌که خانه‌های دارای ارزش بیش از ۹۷۰ میلیون تومان در مجموع ۹.۶ درصد از کل معاملات پایتخت را در بر گرفته‌اند.

اما توزیع تعداد معاملات از نظر قیمت یک متر مربع حاکی از آن است که واحدهای متری ۳ تا ۳.۵ میلیون تومان با سهم ۱۱.۳ درصد در رتبه اول قرار دارند. بعد از آن واحدهای ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان با ۱۰.۷ درصد، واحدهای ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان با ۱۰.۲، بیش از ۸ میلیون تومان با ۱۰.۲ و بین ۴ تا ۴.۵ میلیون تومان با ۹.۳ درصد رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

در هفت ماهه ابتدای سال جاری ۴۵ هزار و ۸۰۸ معامله مسکن در کل شهر تهران انجام شده که افزایش ۶.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

متوسط قیمت مسکن پایتخت نیز در هفت ماهه امسال ۴ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بوده که ۶.۳ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

ارزش کل معاملات شهر تهران در هفت ماهه ابتدای سال جاری ۴۱ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان بوده که رشد ۱۶.۸ درصدی را نسبت به هفت ماهه سال ۱۳۹۵ نشان می‌دهد.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۸۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در جلسه گرامیداشت هفته کارگر و تجلیل از کارگران نمونه این شهرستان گفت: حمایت از کارگران و توجه به دغدغه های این قشر مولد موجب رونق و بهره وری در حوزه تولید خواهد شد.

حسن عباسی افزود: هر اندازه بتوان وضعیت خدمات رفاهی و معیشت کارگران را تقویت کرد می توان به پیشرفت کشور و توسعه در حوزه های مختلف امیدوارتر بود.

عباسی اظهارکرد: کارگران در محیط های کاری نیز باید با تعهد، خلاقیت و ابتکار به خرج دهند و صرف حضور فیزیکی و گذشت ساعت کاری نمی تواند جامعه را به اهداف خود سوق دهد.

وی، با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را در حمایت از کارگران و بازنشستگان بکار گرفته است، افزود: روابط صمیمانه بین کارگر و کارفرما و پرداخت به موقع حق و حقوق آنها هم می تواند نقش بسزایی در بهبود عملکرد کارگران در فضای تولید باشد.

عباسی، از تأمین مسکن بخشی از کارگران در قالب واگذاری زمینهای نهصت ملی خبر داد و گفت: هم اکنون بیش از هفت هزار قطعه زمین در سطح روستاهای حاشیه شهر آماده تحویل به متقاضیان مسکن است.

وی تأکید کرد: کارگران مورد حمایت مدیریت شهری بوده و هر درخواست و مشکلی را می توانند با مراجعه به دستگاه مربوطه و یا فرمانداری پیگیری کنند.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی هم در این مراسم گفت: حدود ۱۰۰ درصد مطالبات و دستمزد کارگران مهاباد به روز بوده که جای قدردانی از کارفرمایان فعال شهرستان دارد.

محمدصالح پیروتی افزود: ضروری است کارفرمایان بیمه های کارگران را متناسب با رسته شغلی خود پرداخت کرده و نسبت به طرح طبقه بندی مشاغل اهتمام داشته باشند.

پیروتی اظهارکرد: هر میزان سرمایه گذاری ها روی منابع انسانی در جوامع بیشتر باشد، به همان میزان قادرخواهند بود در توسعه اقتصادی، اشتغال آفرینی و رونق تولید اثربخش باشد.

در ادامه این جلسه نماینده کارگران وکانون بازنشستگان برخی از مشکلات و مطالبات کارگران را مطرح کردند.

در پایان جلسه به مناسبت روز کارگر از تعدادی از کارگران نمونه با اهدای لوح قدردانی شد.

 

 

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان