Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@12:17:28 GMT

وضعیت جوی چند روز آینده؟

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۱۱۱۲

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس تحلیل نقشه های هواشناسی از فردا سه شنبه تا اواسط وقت چهارشنبه دراستانهای ساحلی دریای خزر دمای هوا ۴تا ۸ درجه افزایش می یابد که بطور نسبی موجب افزایش نسبی سرعت باد در گیلان و اردبیل خواهد شد و در برخی نقاط با وزش باد شدیدجنوبی همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: سازمان هواشناسی اعلام کرد با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب به کشور دمای هوای این مناطق ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و استان‌های شمالی کشور آخر هفته شاهد بارش برف و باران خواهند بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس تحلیل نقشه های هواشناسی از فردا سه شنبه تا اواسط وقت چهارشنبه دراستانهای ساحلی دریای خزر دمای هوا ۴تا ۸ درجه افزایش می یابد که بطور نسبی موجب افزایش نسبی سرعت باد در گیلان و اردبیل خواهد شد و در برخی نقاط با وزش باد شدیدجنوبی همراه خواهد بود.

احد وظیفه افزود: روز چهارشنبه وزش باد در کشور عراق شدت می‌گیرد که احتمالا موجب گردوخاک در این مناطق شده و در این صورت استانهای ایلام و خوزستان را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گفته وی از چهارشنبه شب یک سامانه بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور شده و بارش باران و برف همراه با وزش باد روز پنج شنبه نیمه غربی کشور را فرا می گیرد. روز جمعه با نفوذ جریانهای شمالی و هوای سرد در نیمه غربی کشور کاهش ۵تا ۱۰ درجه دما پیش بینی می شود و بعد از ظهر پنجشنبه بارش در سواحل غربی گیلان تشدید خواهد شد. روز جمعه بارش در استانهای ساحلی دریای خزر بویژه در مازندران تشدید می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تشریح کرد: روز پنج شنبه بارش باران و برف درآذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان ،همدان، کرمانشاه، ایلام ، لرستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات زاگرس در غرب اصفهان، کهگیلویه وبویراحمد و شمال خوزستان که بارش در غرب و شمال غرب ابتدا به شکل باران و سپس بتدریج با سرمایش هوا تبدیل به برف می شود و همچنین بارش قابل ملاحظه باران در گیلان، غرب مازندران از پنجشنبه شب را شاهد خواهیم بود.

وظیفه ادامه داد: روز جمعه بارش باران در مناطق جلگه ای گیلان، مازندران و گلستان و بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی دامنه های شمالی البرز و بارش برف درخراسان شمالی، ارتفاعات البرز در شمال استانهای تهران، البرز و سمنان رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد: مهمترین تاثیر این سامانه بارش برف و کاهش قابل توجه دما از پنجشنبه تا شنبه است که انتظار می‌رود کمینه دما در مناطق شمال غرب و غرب کشور در روز شنبه بین ۵- تا ۱۰- درجه سلسیوس برسد.

وظیفه در پایان گفت: وزش باد همراه با بارش برف ضمن ایجاد لغزندگی در جاده موجب کولاک برف بویژه در جاده های کوهستانی خواهد شد بنابراین رعایت ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای تردد در روزهای ذکر شده در جاده های کوهستانی شمال غرب، غرب و شمال کشور توصیه می‌شود.

منبع: مهر برچسب ها: وضعیت جوی ، بارش برف ، بارش باران

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای ۳ استان

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، رضا یوسفی وضعیت ترافیکی و جوی راه‌های کشور را تشریح کرد و گفت: ترافیک در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل بیلقان تا سرودار سنگین است.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی خبر داد.

یوسفی یادآور شد: محور‌های هشتگرد – طالقان، کمربندی جدید خرانق – یزد، اسپکه – بمپور، یزد – دربید، حاجی آباد – آهنگران، رباط پشت بادام – بیاضه، گلشن – سراوان، گرده کوه – مهریز، مهرستان - ایرانشهر، گنجنامه – تویسرکان، وازک – بلده و پونل – خلخال مسدود است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای ۳ استان
  • پیش‌بینی بارش باران در این استان‌ها
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ تداوم باد و باران در این نقاط
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود