Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: فریبا و میترا دو دختر معلول گیلانی هستند که زندگیشان سراسر معجزه است، دخترانی که با عشق و امید به زندگی و تکیه بر رحمت خداوندی بر مشکلات فائق آمدند و امروز به دخترانی تبدیل شده اند که یکی کارآفرین است و دیگری نقاش.

خبرگزاری شبستان - گیلان، اراده و تلاش تنها کلمه ایی است که برای معلولان بسیار ارزشمند بوده و آنان را از انزوا در کنج خانه نجات داده و به زندگیشان معنا می بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شناخت و باور به خود بهترین راه حضور در جامعه برای قشری است که به دلایلی دچار نقص جسمی هستند و زندگیشان تحت تاثیر این نقص قرار دارد.

 

آری، هفته جهانی معلولان است، قشری که 15 درصد جوامع بشری را تشکیل می دهند. بارها این جمله معروف را که «معلولیت ناتوانی نیست بلکه محدودیت است.» شنیده اید، شاید این جمله برای شما کلیشه ایی و بی معنا باشد اما افراد زیادی هستند که توانستند با درک این جمله، بر محدودیت های خود غلبه کرده و به موفقیت های چشمگیری برسند.

 

فریبا و میترا دو دختر معلول گیلانی هستند که زندگیشان سراسر معجزه است، دخترانی که با عشق و امید به زندگی و تکیه بر رحمت خداوندی بر مشکلات فائق آمدند و امروز به دخترانی تبدیل شده اند که یکی کارآفرین است و دیگری نقاش.

 

این دو دختر معلول گیلانی با همت و تلاش ثابت کردند که معلولیت محدودیت نیست و می توان با اراده، قله های تعالی را طی کرد. آری، خوشبختی یافتنی نیست بلکه ساختنی است و این دو دختر با تمام کم و کاستی ها توانستند به رمز خوشبختی دست یافته و دنیای خود را با تمام سختی ها بسازند.

 

میترا فروزنده اهل یکی از روستاهای اسالم 41 ساله و دارای فیزیک بدنی خاصی است که او را از دیگران متمایز می کند. وی که از معلولیت شدید رنج می برد، قادر به حرکت نیست و کل شبانه روز به‌صورت دراز کشیده فعالیت می‌کند. وی شکرگذار خداوند متعال است که بدو فرصتی برای زندگی داده و در هر کلامش شکر خداوندی جاری است.

 

میترا که با پدر و مادر و خواهر ناشنوایش زندگی می کند گفت: من و جمیله خواهرم، تکمیل کننده هم هستیم او نمی تواند بشنود و حرف بزند و من نمی توانم راه بروم و هر دو در کنار هم تلاش می کنیم تا زبان و گوش و دست و پای یکدیگر باشیم.

وی با بیان اینکه پدر و مادرم با هم فامیل بوده و من تا 11 سالگی سالم بودم افزود: بعد از 11 سالگی نشانه های راشیتیسم در من بروز کرد و کم کم بدنم تغییر فرم داد و از 17 سالگی دچار معلولیت شدم.

 

میترا که تا کلاس پنجم ابتدایی درس خوانده است از اوضاع روحی خود چنین گفت: اوایل که دچار معلولیت شدم کاملا منزوی شده و همه را به دلیل این امر سرزنش می کردم و به دنبال مقصر و دلیلی بودم که باعث شد اینگونه تاوان دهم. بعد از مدتی راز و نیاز، حسی عجیبی درونم شکل گرفت و ایمانم قوی تر شد و توانستم انوار الهی را در جودم دیده و درک کنم و به رحمت الهی امیدوار شده و تلاش کردم تا زندگیم را تغییر دهم.

 

وی وضعیت کنونی اش را نوعی امتحان الهی عنوان می کند که موجب تقویت ایمان به خدا در او شده است و خوشبختی را در سایه توکل به خداوند برایش رقم زده است.

میترا که سرشار از ذوق هنری است با بیان اینکه به کار نقاشی مشغول بوده و هر از گاهی شعر می نویسد گفت: از طریق فروش تابلوهای نقاشی امرار و معاش می کنم و خداوند را شاکرم که دچار معلولیت فکری نیستم.

 

فریبا دختر معلول دیگری است که از لحاظ ظاهری شبیه میتراست. معلولیت فریبا به حدی است که قادر به انجام کارهای شخصی خود نیست. او متولد سال 64 در یکی از روستاهای فومن است و علت اصلی معلولیت خود را هول و هراسی می داند که مادرش در دوران بارداری‌اش بعد از شنیدن خبر مرگ برادرش داشته است. وی با بیان اینکه بعد از انتقال به بیمارستان دکترها پیشنهاد سقط داده بودند، افزود: پدرم با این پیشنهاد مخالف بوده و خواستار به دنیا آمدن من شده بود زیرا معتقد بود که حکمتی در کار است و نمی‌تواند جان یک بچه را بگیرد.

 

فریبا با بیان اینکه هم اکنون دارای پوکی استخوان و سنگ کلیه هستم و جز سر مابقی بدنم رشد نکرده است، تصریح کرد: به علت معلولیتی که داشتم 26 سال خودم را در تنهایی خانه محبوس کرده و جز خانواده‌ام با کسی در ارتباط نبودم.

از هفت سالگی نقاشی می کشیدم و از 12 سالگی با کمک دندان میله را گرفته و بافتنی می کردم اما سکته مادرم در 22 سالگی زندگیم را تغییر داد. به دلیل ناتوانی مادرم 45 روز پیش خواهرم زندگی کردم و در این مدت مشکلاتی پیش آمد و تصمیم گرفتم خودم زندگیم را بسازم و از سختی ها و مشکلات پیشی گیرم.

وی با بیان اینکه دوست داشتم فردی معروف و مشهور باشم گفت: در نمایشگاه های صنایع دستی استان شرکت کرده و آثار خود را به فروش می رساندم و همین حضورم باعث شناخته شدنم و دعوت جهت حضور در نمایشگاه های مختلف در سراسر کشور شد.

 

فریبا با بیان اینکه هم اکنون کارگاه بافتنی کوچکی دارم که 16 نفر در آن مشغول به کار هستند گفت: با همه معلولیت توانستم به انسان های سالم نیز آموزش داده و امیدی برای زندگی بهتر آنان باشم.

 

وی اذعان کرد: طی پنج سال 50 نفر را آموزش داده و کارآفرین کردم و آرزو دارم شرایطی فراهم شود تا همه معلولان را از انزوا خارج کرده و آموزش داده و امید را در دلشان زنده کنم.

 

این هنرمند معلول گیلانی با بیان اینکه معلول هم حق زندگی دارد خاطرنشان کرد: مردم باید با دیدن مردم درس گرفته و امید به زندگی را از دست ندهند و با کوچکترین مشکلی از ادامه راه منصرف نشوند.

 

آری میترا و فریبای داستان ما که هم اکنون از نارسایی کلیه رنج می برند و دکترها آنان را معجزه ایی الهی می دانند درس بزرگی هستند برای همه کسانی که سالم بوده و قدر سلامتی خود را نمی دانند و در همه حال لب به گلایه می گشایند.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص نتایج برگزاری هفته‌های فرهنگی گفت: هفته‌های فرهنگی برجسته‌سازی موضوعات و قله‌ها است بدان معنا که به‌عنوان قله از آن‌ها یاد می‌شود، همچنین این ایام فرصتی برای معرفی هنرمندان، اندیشمندان و... است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید مهدی سیدین‌نیا شامگاه چهارشنبه _پنجم اردیبهشت_ در برنامه تلویزیونی بهار بهار ضمن تبریک هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: اگر دنبالیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم و در خدمت بشریت باشیم، نقش هنر در تمدن‌سازی خود را نشان می‌دهد و گذشته تاریخی نیز مصداقی برای امر است.

وی با اشاره به نقش هنر در میان اقوام مختلف افزود: هنر ظرفیت عجیبی در جمع‌آوری اندیشه‌ها دارد چون زبان بیان است و در این راستا شاهدیم زبان مشترکی است که در قالب‌های مختلف ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص نقش حل مسئله هنر نیز عنوان کرد: یکی از پایه‌های تمدنی، هنر است که باید به آن توجه داشت و در این راستا باید به این نکته نیز توجه داشت که هنر قدرت حل مسئله نیز دارد.

سیدین‌نیا بیان کرد: نیاز است مسائل به میدان بیاید تا از طریق فرهنگ و هنر حل شود، چرا که بسیاری از مشکلات به فرهنگ افراد باز می‌گردد و یعنی این مسیر، مسیری فرهنگی و اندیشه‌ای است و باید ظرفیت هنر را باور کرد.

وی در خصوص نتایج برگزاری هفته‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: هفته‌های فرهنگی برجسته‌سازی موضوعات و قله‌ها است بدان معنا که به‌عنوان قله از آن‌ها یاد می‌شود؛ هفته‌های فرهنگی فرصتی برای معرفی هنرمندان، اندیشمندان و… است و در این راستا نیاز است به مباحث نظری نیز پرداخته شود و یکی‌از اقداماتی که می‌توان انجام داد، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است تا اصفهان خود را در این عرصه بیشتر عرضه کند.

کد خبر 747720

دیگر خبرها

  • آرنه اسلوت: لیورپول فرصتی است که نمی‌خواهم از دست بدهم؛ می دانم فاینورد موافقت می‌کند
  • سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت ما نباشند، پای روایت دشمن می‌نشینند»
  • اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند»
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح های عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • سکانس‌هایی از فیلم معجزه عشق
  • هفته سلامت فرصتی برای پاس داشتن سلامتی
  • عکس | تو را است معجزه در کف...