Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اسداله احمدی ونهری  در خصوص آخرین آمار گمرک اصفهان و افزایش 26 درصدی صادرات گمرک استان اصفهان، اظهار کرد: محصولات پتروشیمی با 250 میلیون دلار صادرات، رشد 97 درصدی داشته است و در خصوص چدن آهن و فولاد نیز با 249 میلیون دلار صادرات، شاهد رشد 8 درصدی صادرات آن بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش صادرات کف‌پوش، افزود: فرش ماشینی، فرش دستباف و سایر کف‌پوش‌ها با صادرات 108 میلیون دلاری، رشد 33 درصدی را تجربه کرد، همچنین در خصوص مصنوعات از سنگ گچ و سیمان با صادرات 51 میلیون دلاری، 83 درصد رشد صادرات داشته است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان تصریح کرد: محصولات شیمی آلی با 47 میلیون دلار صادرات، 412 درصد رشد صادرات داشته است و این عمده‌ترین محصولات صادراتی استان اصفهان بوده‌اند که نسبت به معادل 8 ماهه سال 95، همگی دارای رشد بوده‌اند.

وی با بیان این که کالاهای صادراتی استان اصفهان به 97 کشور جهان صادر شده است، تأکید کرد: عمده‌ترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان، کشور عراق با 280 میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است.

احمدی ونهری ادامه داد: صادرات 166 میلیون دلاری از اصفهان به مقصد امارات متحده عربی شاهد رشد 177 درصدی بوده است و صادرات 161 میلیون دلار کالا به کشور افغانستان، 21 درصد رشد داشته و در پاکستان نیز با صادرات 79 میلیون دلاری، رشد 29 درصدی را تجربه کردیم.

وی در خصوص صادرات به دیگر کشورهای دنیا از اصفهان، مطرح کرد: از اصفهان به مقصد چین هم صادرات داشته‌ایم که حجم صادرات 57 میلیون دلار بوده است و نسبت به 8 ماهه نخست سال گذشته، رشد 60 درصدی داشته است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان افزود: به کشور تایلند 37 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم که رشد 500 درصدی داشته، کشور هند نیز با صادرات 37 میلیون دلاری و رشد 400 درصدی و عمان نیز با صادرات 2 میلیون دلاری و رشد 160 درصدی نسبت به 8 ماهه سال گذشته، آخرین آمار صادرات از گمرک اصفهان به کشورهای دنیا است.

وی با بیان این که روند صادرات استان اصفهان طی چند سال اخیر صعودی بوده است، خاطرنشان کرد: در 8 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 26 درصد افزایش صادرات از گمرک اصفهان داشته‌ایم.

احمدی ونهری در خصوص آمار واردات به گمرک اصفهان نیز، بیان کرد: میزان واردات به گمرک اصفهان در 8 ماهه نخست سال جاری 266 میلیون دلار برآورد شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال 28 درصد افزایش داشته است و مهم‌ترین کالاهای وارداتی به گمرک اصفهان، ماشین‌آلات مکانیکی با مبلغ 75 میلیون دلار، ماشین‌آلات برقی با 43 میلیون دلار، قطعات منفصله خودرو با 28 میلیون دلار، کاغذ و مقوا با 8 میلیون دلار و پنبه با 7 میلیون دلار بوده است.

وی در پایان گفت: عمده‌ترین کشورهای صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان از کشور چین با 55 میلیون دلار، کره جنوبی با 36 میلیون دلار، آلمان با 33 میلیون دلار، ایتالیا با 32 میلیون دلار و ترکیه با 14 میلیون دلار بوده است.

 

انتهای پیام/م 

 

رشد 28 درصدی ثبت واردات در گمرک اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۸۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: هدفگذاری صادرات کالا‌های غیر نفتی در سال ۱۴۰۲ بیش از سه میلیارد و صد میلیون دلار بود که سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار محقق شد که دو برابر سال قبل از آن بود..

عادل شهرزاد افزود: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۳ بیش از ۴ میلیارد دلار است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیشترین صادرات در بخش صنعت و معدن، شامل فلزات معمولی مانند فولاد، موادمعدنی، و محصولات کشاورزی و صنایع دستی بوده است.

بیشتر بخوانید؛ صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر

خلیل قاسمی افزود: کشور‌های چین، امارات متحده عربی و عمان بیشترین مقصد صادرات کالا‌های غیرنفتی هرمزگان است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان افزود: با افزایش واحد‌های تولیدی - صنعتی و معدنی در استان و زیرساخت‌ها، هدفگذاری امسال نیز محقق می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین