Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@05:29:24 GMT

دین محوری در جامعه تقویت شود

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۸۸۸۰

دین محوری در جامعه تقویت شود

عضو هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر تقویت دین محوری در جامعه گفت: شهدای ما دین محور بودند اما متأسفانه این مسئله امروز در جامعه کم رنگ شده که باید برای مصون ماندن جامعه از گزند دشمنان تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتستان، حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان صبح امروز در یادواره شهدای مدافع حرم و پنج شهید گمنام در گلزار شهدای گمنام برازجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و با بیان اینکه شهدا با اخلاص در مسیرهای الهی حرکت می‌کنند اظهار داشت: شهدا نه با پای غریزه بلکه با پای وظیفه  و تکلیف در مسیر حق تعالی حرکت می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جایگاه شهدا نزد ایزدمنان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه 600 آیه قرآن کریم در حوزه ایثار و شهادت است افزود: در قرآن مجید بر فرهنگ ایثار و شهادت تاکید فراوان شده است به طوری که 600 آیه از قرآن، آیات جهاد و شهادت است.

عضو هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر مصون نگه داشت جامعه با فرهنگ‌سازی ایثار و شهادت گفت: اگر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اقامه و نهادینه شود دشمنان هیچ گزندی نمی‌توانند به جامعه برساند.

جوشقانیان  با بیان اینکه نظام سلطه در نگاه شهدا حقیر بود تصریح کرد: شهدا چون به خداوند متعال ایمان داشتند ترس از دشمن در وجودشان راه نداشت و نظام سلطه برای آنها ابر قدرت نبود و در واقع چون با خدا بودند غیر خدا در نگاهشان، حقیر بود.

این یادگار دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اجر دو شهید را می‌برند فقط به خاطر خدا قدم در این راه گذاشتند و به پیروزی رسیدند در حالی که امام خمینی(ره) را چهره به چهره درک نکرده بودند اما فدایی ایشان بودند.

عضو هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا  با تاکید بر  تقویت دین محوری در جامعه تصریح کرد: شهدای دین محور بودند اما متأسفانه این مسئله امروز در جامعه  کم رنگ شده و به همین سبب است که در جامعه با مشکلات گوناگون در عرصه‌های مختلف روبه‌رو هستیم.

انتهای پیام/

R41363/P1357/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۸۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای روستای امند

در این مراسم حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا یادواره شهدا را عامل زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا دانست.

وی  افزود: شهدا پرورش یافتگان مکتب حضرت امام (ره) بودند همان مکتبی که برگرفته از نهضت عاشورا بود. 

وی با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: عملیات وعده صادق نماد اقتدار و عزت نیرو‌های مسلح کشور بود و این پیام واضح را کل جهان مخابره کرد که کشور ما در مورد منافع ملی و تمامیت ارضی به هیچ کشوری تعارف ندارد و به یقین بازنده اصلی این تقابل استکبار جهانی با محوریت آمریکاست.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای روستای ارکان بجنورد
  • برگزاری۱۶ یادواره شهدا در اردستان
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • برگزاری دومین یادواره شهدای مهرجرد در میبد
  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • برگزاری یادواره شهدای روستای امند
  • تاکید بر قرآن محوری و فهم کلام وحی در حج
  • تاکید امام جمعه اهل سنت ارومیه برتکریم کارگران و معلمان