Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@02:48:14 GMT

آغاز سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۹۳۸۶

آغاز سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با شعار وحدت و الزامات تمدن نوین اسلامی با حضور ۵۰۰ میهمان خارجی و داخلی در سالن اجلاس سران آغاز شد.

خبرگزاری فارس: سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از امروز با حضور 500 میهمان خارجی و داخلی و با شعار «وحدت و الزامات تمدن نوین اسلامی» آغاز شد.

این کنفرانس تا 16 آذر در سالن کنفرانس سران کشورهای اسلامی ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنفرانس امسال پس از سخنان حسن روحانی رئیس جمهوری، برخی شخصیت‌های برجسته داخلی و بین‌المللی تقریبی به سخنرانی خواهند پرداخت.

همچنین کمیسیون‌های تخصصی «موقعیت کنونی جهان اسلام و راهکارهای فعال کردن مؤلفه‌های فرهنگ و تمدن ساز»، «ویژگی‌های تمدن نوین اسلامی و تمایز آن از غرب»، «طرح‌های احیاگران جهان اسلام جهت تمدن سازی نوین اسلامی»، «نقش خودباوری مسلمانان و اتحادیه‌های تقریب نهاد در تشکیل تمدن نوین اسلامی»، «مساعی حمیده» و «تمدن نوین اسلامی به مثابه راهبرد وحدت اسلامی» تشکیل می‌شود.

در حاشیه این کنفرانس، نشست «اتحادیه جهانی علمای مقاومت»، «اتحادیه جهانی سادات» و «اتحادیه جهانی زنان مسلمان» برگزار می‌شود.

میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی روز گذشته (دوشنبه) در مرقد حضرت امام خمینی(ره) حضور یافته و ضمن نثار تاج گل به مقام بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.

همچنین فردا و در دومین از روز برگزاری این کنفرانس میهمانان داخلی و خارجی همزمان با آخرین روز از هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر اعظم(ص) با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۹۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا در هیچ حوزه سیاسی درست عمل نکرده است

اولریکه گرو، پروفسور و کارشناس مسائل سیاسی آلمانی معتقد است اتحادیه اروپا به دلیل مشکلات داخلی، شکست نهاد‌های دولتی، فقدان بحث داخلی و فقدان هویت مشترک در آستانه فروپاشی است. 

به گفته این کارشناس اتحادیه اروپا پاسخی به این معضلات ندارد و حتی به آن فکر هم نمی‌کند، علاوه بر این، وضعیت با شکل گیری یک نظم جهانی چند قطبی تشدید می‌شود. 

این متخصص آلمانی نگران وضعیت فعلی و این واقعیت است که اروپا قادر به ارائه برنامه مثبت همکاری با آفریقا نیست و خود را از روسیه و چین منزوی می‌کند. گرو اشاره می‌کند که اروپایی‌ها بیشتر و بیشتر «احساس می‌کنند که اروپا از جانب ایالات متحده اداره می‌شود»، و برای همین احساس درماندگی دارند.

گرو گفت: اتحادیه اروپا دیگر برای شهروندان رضایت بخش نیست. خشم شهروندان در حال افزایش است، احساسات علیه اتحادیه اروپا بسیار زیاد است. رسوایی واکسن فایزر، خانم فون در لاین و - بله هر چیزی! موضع اتحادیه اروپا در قبال اسرائیل و غزه... یعنی حتی توافق آتش بس هم نداریم! و خیلی چیز‌های دیگر. خیلی چیز‌ها در هاله‌ای از ابهام هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست
  • اتحادیه اروپا در هیچ حوزه سیاسی درست عمل نکرده است
  • رافائل گروسی به ایران سفر می‌کند
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می‌کند
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی