Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > مشکلات مردم - برای فرزندان سهم مستمری 25 درصد است که بین تمام بازماندگان فرزند بطور تساوی تقسیم می شود.

به گزاس خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است: بازنشسته ای فوت کرده و یک همسر دایمی دارد و از زن موقت دیگرش دو دختر مطلقه وبالای ۲۵ سال سن دارد،اما آنها تحت تکفل او نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا مستمری به چه صورتی بین آنها تقسیم‌می شود و آیا او می توانسته قبل از فوت مشخص کند حقوق به چه کسی تعلق بگیرد؟


در این باره روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد: مستمری وجهی است که به بازماندگان متوفی پرداخت می شود و بازماندگان مفهوم موسعتری از افراد تحت تکفل دارد. قانون افراد تحت تکفل را مشخص کرده، ولی برخی از این افراد بدون نیاز به تشریفاتی جزء افراد تحت تکفل بحساب می آیند و نیازی به اثبات تحت کفالت بودن آنها نیست. همسر دایمی متوفی در هر صورت جزء افراد بازمانده محسوب می شود و 50 درصد مستمری به وی تعلق می گیرد. همسران موقت سهمی از مستمری ندارند. اما فرزندان دختر بیمه شده متوفی (چه از همسر دائمی و چه از ازدواج موقت) از مستمری سهم می برند.
البته در این مورد قانون شرایط برخورداری این افراد از مستمری را معین کرده است. بنابراین در این حالت نیز تحت کفالت بودن با تحقق شرایط ذکر شده بدست می آید که برای فرزندان دختر نداشتن شغل و شوهر مبنای پرداخت مستمری است و برای فرزندان پسر داشتن حداکثر 18سال سن یا ازکارفتادگی کلی و یا ادامه تحصیل از شرایط پرداخت مستمری است.
برای فرزندان سهم مستمری 25 درصد است که بین تمام بازماندگان فرزند بطور تساوی تقسیم می شود. کسانی که موضوع کفالت در مورد آنها اهمیت بیشتری دارد، پدر و مادر بیمه شده هستند که موضوع کفالت آنها باید در زمان حیات بیمه شده تحقق یافته و به اثبات برسد. یعنی بیمه شده در زمان بیمه پردازی و حیات می تواند درخواست کفالت والدین خود را به سازمان تامین اجتماعی ارائه کند،مرجع تشخیص آن نیز شعب سازمان تامین اجتماعی است. شرایط والدین برای احراز کفالت برای پدر داشتن حداقل 60 و برای مادر 55 سال سن است.

46232

 

 

کلید واژه‌ها : مشکلات خوانندگان - سازمان تامین اجتماعی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب مدیران شایسته باعث کُند شدن مسیر رشد و ترقی می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نقد سازنده باعث پویایی جامعه و تخریب مدیران و فرزندان شایسته استان باعث می‌شود که روند رشد و ترقی کُند شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی احمدزاده، امروز_ سه‌شنبه، هجدهم اردیبهشت_ در همایش روز معلم در یاسوج با تبریک هفته معلم، اظهار کرد: اولین معلم خداوند متعال است و در رده‌های بعدی انبیا و ائمه اطهار هستند و آنها الگو و بهترین مقام را دارند، بنابراین جایگاه معلمی جایگاه انبیا و علما است.

وی با بیان اینکه معلم ما را در صراط مستقیم و درست قرار می‌دهد، افزود: در مسیرهای پیش رونده و جلو رونده موانع زیاد است و در این مسیر کارشکنی می‌شود اما این معلم است که با تلاش و مجاهدت خود موانع را پشت سر می‌گذارد و به تربیت انسان‌ها می‌پردازد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر انسان اشرف مخلوقات است، باید در آن جهت عمل و حرکت کرد، گفت: برای رسیدن به مقام بلند انسانی این معلم است که همچون پیامبر، بشر را در بستر رشد و تعالی قرار می‌دهد و معلم نقش بی‌بدیلی دارد و نیازمند یک سری اصول است.

وی تصریح کرد: معلم باید متخلق به اخلاق الهی باشد، ممکن است کسی علومی داشته باشد اما خلاف ترقی انسان و بشریت حرکت کند مانند آن و در رأس ابلیس و نظیر آن رژیم صهیونیستی است که اقدام به کشتار و قتل مردم غزه می‌کنند.

احمدزاده با بیان اینکه معلمی شریف است و گفتار و عملکرد او الگو است، خاطرنشان کرد: وقتی بعثت پیامبر بر تکمیل اخلاقیات است، معلمی که در جانشینی پیامبر قرار دارد، عملکرد و گفتار او الگو خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه معلم ارزشمند و گرانبها است و نیاز به پوستر و تمجید ندارد، گفت: امروز در همه عرصه‌ها نقش و اثر معلم دیده می‌شود، همه پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های علمی، نظامی و پزشکی همه مدیون تلاش‌ها و زحمات معلمان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه باید در کنار نقد از تخریب مدیران استان پرهیز شود، افزود: فرزندان این استان با حضور در جایگاه‌های مختلف تجربه کسب می‌کنند و وقتی از این مسئولیت کنار می‌روند، باید آنها در رده‌های بالاتر کشوری ترقی پیدا کنند، اگر در زمان مدیریت آنها تخریب شوند، موانع برای ترقی در سطح کشور رخ خواهد داد در این راستا معلمان در تربیت فرزندانی که بتوانند آینده استان را اداره کنند و در رده وزیر و مسئول باشند نقش دارند.

وی تصریح کرد: گاهی برخی تخریب‌ها سبب شده‌است، همه تلاش‌ها برای ترقی فرزندان استان بی‌نتیجه بماند.

احمدزاده خاطرنشان کرد: فرزندان این استان مستعدترین افراد برای نقش‌آفرینی هستند در این راستا در چینش نیروهای استان از نیروهای بومی استفاده کردیم.

وی گفت: این دولت خدمات و تلاش‌های مختلفی داشته و طرح‌های مختلفی افتتاح و کلنگ‌زنی شده‌است و مدیران باید برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام تلاش و کوشش بیشتری کنند.

کد خبر 751473

دیگر خبرها

  •  ۷۰۰ خانواده دارای فرزندان چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • تخریب مدیران شایسته باعث کُند شدن مسیر رشد و ترقی می‌شود
  • ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • صدور فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان +جزئیات میزان افزایش
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد