Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف اصفهان گفت: بیشتر مغازه‌ها و حجره‌های فرش دستباف اصفهان تعطیل شده‌اند و بسیاری از فروشندگان فرش دستباف دچار مشکلات داد و ستد شده و تغییر شغل داده‌اند.

محمود داعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهانبا بیان اینکه بازار فرش دستباف اصفهان با تعطیلی روبه‌رو شده، اظهار داشت: 80 درصد فرش اصفهان صادراتی است، اما در حال حاضر خریداری برای فرش دستباف اصفهان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وضعیت صادرات فرش دستباف اصفهان را بسیار نابسامان خواند و افزود: فرش دستباف در میان صنایع‌دستی و صادراتی مظلوم واقع شده و فروشگاه‌های فرش دستباف یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند، صادرات از رونق افتاده و خریدار داخلی هم وجود ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف اصفهان با بیان اینکه قیمت فرش دستباف نسبت به سال‌های گذشته تغییر آنچنانی نداشته است، بیان کرد: برخی حجره‌داران قراردادی اقدام به فروش می‌کنند، اما مشکل اصلی نبود خریدار است و همین مساله سبب تعطیلی فروشگاه‌ها و حجره‌ها شده است.

وی با ابراز تأسف از اینکه اصفهان به عنوان قطب فرش دستبافت ایران اکنون با تنوع واردات فرش‌های ماشینی در رکود به سر می‌برد، گفت: کشورهایی که در گذشته از ایران و اصفهان فرش دستباف خریداری می‌کردند، امروز به خرید فرش ماشینی از کشورهای دیگر تمایل دارند و فرش‌های صادراتی ما دیگر خریداری ندارد.

داعی پیرامون اینکه تاکنون حدود 10 درصد مغازه‌های فرش دستباف بازار اصفهان به دلیل رکود تعطیل شده‌اند، اظهار داشت: با افزایش نرخ مواداولیه و گرانی دستمزد کارگر، بافندگان و هنرمندان فرش دستباف با این هزینه‌ها دیگر حاضر به بافت فرش نیستند.

وی بیان کرد: فروشندگان فرش دستباف مدت‌هاست که گرفتار بانک‌ها هستند، مسئولان هم هیچ‌گونه همکاری با آنها ندارند و صادرات این اصیل‌ترین هنر و صنعت ایرانی مختل شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف اصفهان با اشاره به فعالیت 400 هزار بافنده در استان اصفهان، افزود: از این تعداد 99 درصد آنھا بانوان هستند که تعدادی در منازل، عده‌ای در کارگاه‌های نیمه‌ متمرکز و 10 درصد نیز در کارگاه‌های متمرکز فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

R41346/P41362/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۹۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت امروز طلا توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلا را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت آنلاین طلا را در نشانی زیر مشاهده کنید:

https://www.estjt.ir/

کد خبر 748292

دیگر خبرها

  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • قیمت سکه امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • قم قطب صنعت کفش ماشینی کشور
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟