Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@23:16:06 GMT

جشن جهانی نوروز ۱۳۹۷ درکجا برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۱۱۴۴

استان‌ها > آذربایجان شرقی - برگزاری جشن جهانی نوروز به عنوان یک رویداد بین‌المللی در تبریز در ششمین جلسه شورای راهبری "تبریز ۲۰۱۸" در محل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به تصویب رسید.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در ششمین جلسه شورای راهبری "تبریز 2018"، برگزاری جشن جهانی نوروز همزمان با افتتاحیه رسمی رویداد تبریز 2018 را در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد مؤثر دانست و اظهار کرد: این اقدام در راستای معرفی ظرفیت‌ها و آیین‌های کشور و تمرکز بر شهر تبریز در سال 2018 می‌تواند برنامه‌ریزی و اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای مراسم افتتاحیه صرفاً نباید بر روی کشورهای اسلامی متمرکز شویم بلکه باید دعوت از سران تمام کشورها به ویژه 12 کشوری که جشن نوروز را گرامی می‌دارند در نظر داشته باشیم همچنین دعوت از سران سازمان‌های بین‌المللی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: برگزاری همایش‌ها و مراسم‌های بین‌المللی در تبریز یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه و تأکید قرار گیرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در این نشست اظهار کرد: ما به حضور و مشارکت مردم تبریز برای برگزاری مراسم افتتاحیه نیاز داریم و باید امکانات مورد نظر را برای برنامه‌هایی که با حضور مردم برگزار خواهد شد فراهم کنیم.

محمد محب‌خدایی ادامه داد: برنامه‌ریزی خوب باید با اطلاع‌رسانی به‌موقع و درست همراه باشد؛ اعلام نیازهای مورد تأکید به استان نیز از دیگر موارد مهم است چراکه در نهایت تمام برنامه‌ها در تبریز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طبیعت، تاریخ و فرهنگ و سلامت سه محور و ظرفیت گردشگری تبریز است که باید معرفی شود، افزود: متأسفانه بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی که مسئول جذب گردشگران خارجی هستند، خودشان با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری کشور آشنا نیستند و این موضوع بسیار قابل تأمل است.

محب‌خدایی با تأکید بر اینکه دفاتر خدمات مسافرتی باید در حوزه تورهای ورودی فعال شوند تا مشوق تورهای خروجی را دریافت کنند، افزود: دفاتر خدمات مسافرتی استان‌ها هم وارد این بحث خواهند شد و می‌توانند با افزایش تورهای ورودی به کشور، مشوق برای تورهای خروجی دریافت کنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه طبق قانون، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری سفر در کشور به سازمان میراث ‌فرهنگی محول شده است، گفت: دستگاه‌های عضو این ستاد باید در این حوزه فعال شوند، توزیع سفر در استان‌ها باید متوازن باشد، بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی در تهران متمرکز شده است این در حالی است که ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری در استان‌هاست.

وی ادامه داد: امیدوارم با هم‌سویی و همراهی همه بخش‌ها رویداد تبریز 2018 با موفقیت برگزار شود، ما می‌خواهیم یک الگو بسازیم برای شهری که این عنوان را گرفته است، باید با برنامه‌ریزی و ارائه تقویم برنامه‌هایی که قرار است در تبریز برگزار شود یک موج گردشگری در این شهر ایجاد کنیم، این رویداد فقط مختص به تبریز نیست و باید از ظرفیت‌های تمام کشور در این رویداد استفاده کنیم.

محب‌خدایی تصریح کرد: استان آذربایجان شرقی باید در موضوع زیرساخت‌ها با سرعت و فوریت اقدامات جدی انجام دهد، ایجاد اقامتگاه‌های سنتی با استفاده از بناهای تاریخی یکی از مواردی است که استان می‌تواند از آن استفاده کند، با توجه به برگزاری مراسم افتتاحیه در ایام نوروز حضور مردم و گردشگران داخلی را نیز در تبریز شاهد خواهیم بود و استان باید آمادگی پذیرایی از این تعداد میهمان را داشته باشد.

46

کلید واژه‌ها : استان آذربایجان شرقی - نوروز -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۱۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود

سعید شاهرخی گفت: برای برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری، ۲۵ شاخص مورد ارزیابی قرار گرفت و حضور پر رنگ بخش خصوصی در انتخاب کرمان بسیار موثر بود.

وی اظهار داشت: پس از استان‌های یزد و قزوین، استان کرمان میزبان سومین دوره جشنواره چند رسانه‌ای کشور به مدت سه روز می‌شود که پیشنهاد دادیم زمان برگزاری برای آبان باشد، اما زمان نهایی در روز‌های آینده مشخص خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: در نظر داریم از مفاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای کشور برای حضور در کرمان و در این جشنواره دعوت کنیم و برنامه‌های مختلفی برای شهرستان‌ها تدارک دیده و اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: اصحاب رسانه و صاحب نظران حتما با ارائه نظر و پیشنهادات برگزار کنندگان را برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر استان کرمان یاری دهند.

شاهرخی با اشاره به برگزاری چند رویداد مهم در حوزه گردشگری در استان کرمان در سال جاری خاطر نشان کرد: جشنواره ملی راه ابریشم با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی در مهرماه و در کرمان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کنگره ملی تاریخ معماری و شهر سازی در بم و نشست سالانه باستان شناسان در جیرفت، رویداد کتیبه سرباز و میزبانی از رویداد ملی چوگان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده امسال در این اداره کل هستند.

رسانه بهترین مسیر معرفی گردشگری کرمان

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان هیچ انعکاس مطلوبی در رسانه‌های خارجی نداشته و خیلی از افراد کرمان را به درستی نمی‌شناسند.

سید مهدی طبیب زاده افزود: کسانی که کرمان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند، کمتر از استان‌های دیگر است و باید حلقه‌های گردشگری در استان کرمان شکل بگیرد و بهترین مسیر برای معرفی استان رسانه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی سعی کرده چهره واقعی کرمان را در حوزه‌های مختلف معرفی کند تا با تغییر نگرش در سطح ملی و بین المللی استان کرمان به عنوان مقصد گردشگری انتخاب شود.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه رونق اقتصاد گردشگری مستلزم ورود گردشگران داخلی و خارجی به استان است ادامه داد: از جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری استقبال می‌کنیم، البته برای برگزاری این جشنواره باید همکاری و هم افزایی بین دستگاه‌ها برقرار باشد.

وی تاکید کرد: کرمان جایگاه زیادی در برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ندارد و وظیفه این وزارت معرفی کرمان است، البته باید رسانه‌ها تولید محتوا داشته باشند.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان هم در این نشست با اشاره به نقش، گردشگری در اقتصاد خرد کشور اظهار کرد: بیش از ۱۵ همت سالانه مواد معدنی توسط شرکت‌ها از استان کرمان استخراج می‌شود و اگر از ظرفیت معادن در توسعه گردشگری استفاده کنیم قطعا در آینده امید و اشتغال برای فرزندانمان ایجاد می‌شود.

رضا بهرامی افزود: رسانه‌ها همیشه مطالبه گری داشته باشند تا بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی و صنایع معدنی استفاده کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود