Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصرشیرین- ایرنا- ریزش کوه و رانش زمین ناشی از زلزله اخیر، اهالی سه روستای دهستان دیره و حومه از توابع شهرستان گیلانغرب را با خطر جدی و لزوم تخلیه مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه روز سه شنبه در جریان بازدید از این روستاها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با توجه به حجم بالای ریزش تخته سنگ ها از ارتفاعات و رانش زمین، خسارات بسیار زیادی به واحدهای مسکونی روستایی انجاورود، چمن گلین و گاومیش چران از توابع گیلانغرب وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: هم اکنون نگرانی از تداوم ریزش کوه وجود دارد که باید در کمترین زمان ممکن با انجام کار کارشناسی، تدابیر لازم در خصوص امکان جا به جایی روستا و یا انجام کار بازسازی در مکان فعلی هر کدام از این روستا ها اتخاذ شود.
وی بیان کرد: در هر شرایط حفظ جان مردم و انتخاب راه حل درست، اولویت کاری مسئولان است تا با اتخاذ راهکار اصولی، اقدام های بعدی در خصوص ایمن سازی این روستاها صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه اظهارکرد: به علت موقعیت مکانی برخی از این روستاها از جمله در منطقه گلین که در کوهپایه و در پایین دست ارتفاعات پیران و بان سیران در دماغه کوه قرار گرفته اند، واحدهای مسکونی با خطر جدی ناشی از ریزشکوه و صخره ها مواجه اند.
نیک کردار تاکید کرد که با توجه به در پیش بودن فصل بارندگی و وقوع سیلاب از ارتفاعات رشته کوه بان پیران و بان سیران منطقه گلین، تمام واحدهای مسکونی در معرض تهدید و تخریب قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: راهکار پیشگیرانه، جا به جایی فوری و تخلیه واحدهای مسکونی در شرایط فعلی بهترین اقدام در راستای حفظ سلامت روستاییان است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 569 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/7398/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور**انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۱۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل فراری در دام پلیس آگاهی گیلانغرب

سرهنگ منصور محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از وقوع قتل یک نفر در روزهای پایانی فروردین سال جاری در یکی روستاهای بخش گواور گیلانغرب، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی گیلانغرب با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی قاتل فراری در یکی از شهرهای استان ایلام شده و طی عملیاتی منجسم موفق به دستگیری این فرد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب با اشاره به انتقال متهم دستگیر شده به پلیس آگاهی گیلانغرب، تصریح کرد: این فرد در بازجویی‌ها به قتل اعتراف و انگیزه‌اش را اختلافات شخصی و انتقام جویی عنوان کرد.

محمدی در پایان سخنانش از تشکیل پرونده‌ای در این خصوص و معرفی فرد قاتل به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی خبر داد.

کد خبر 6091358

دیگر خبرها

  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • قاتل فراری در دام پلیس آگاهی گیلانغرب
  • استان‌ها‌ از مرحلۀ تأمین زمین ‌‌طرح ملی مسکن عبور کرد‌ند
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست
  • فرصت سرمایه‌گذاری ۱۲۰ همتی سازمان ملی زمین و مسکن
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد