Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت و معدن استان فارس گفت: ۴ واحد تولید انواع کاشی و سرامیک در استان فارس فعال هستند که سالانه بیش از ۴۲.۳ میلیون متر مربع انواع کاشی و سرامیک تولید می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، علی همتی در بازدید از کارخانه کاشی و سرامیک حافظ اظهار داشت: تعداد 4 واحد تولید انواع کاشی و سرامیک در استان فارس فعال هستند که سالانه بیش از 42.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 میلیون متر مربع انواع کاشی و سرامیک تولید می‌کنند و زمینه اشتغال 2219 نفر را به صورت مستقیم و 20 هزار نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه با فعالیت مجدد کارخانه کاشی و سرامیک حافظ زمینه اشتغال تعداد 300 نفر نیروی کار مجرب و آموزش دیده در بخش‌های مختلف این شرکت فراهم شده است، افزود: در این مجموعه طیف گسترده‌ای از محصولات باکیفیت، متنوع و زیبا با تکیه بر فناوری‌های جدید و توام با نوسازی و تجهیز ماشین‌آلات پاسخ‌گوی نیازها و سلایق بخش وسیعی از مصرف‌کنندگان محصولات سرامیکی در کشور و خارج کشور هستند .

وی بیان کرد: ظرفیت تولید این مجموعه 7.5 میلیون متر مربع انواع کاشی در سال است که با تلاش شبانه‌روزی کارکنان مجموعه در چندین خط تولید می‌شود.

همتی بیان کرد: برای استفاده صحیح از تکنولوژی، یافتن بازارهای هدف، ورود موفقت‌آمیز به بازارهای رقابتی و افزایش کمی و کیفی صادرات در تولیدات صنعتی بالاخص کاشی و سرامیک، بی شک نیاز به آموزش تولیدکنندگان و صادرکنندگان داریم.

وی با اشاره به پیشرفتهای جهانی صنعت کاشی و سرامیک افزود: ضرورت دارد با توجه به رشد و توسعه صادرات و افزایش کمی و کیفی محصولات و تولیدات با بسته‌بندی‌های مناسب در کارخانجات کاشی و سرامیک ضمن بهره‌گیری از مجهزترین دستگاه‌ها، ماشین‌آلات و تکنولوژی‌های روز جهانی، ارتقای سطح دانش فنی نیز میسر شود.

همتی افزود: توجه به حفظ کیفیت و ارتقای محصولات تولیدی، بهره‌گرفتن از دانش و تجربه به موازات یکدیگر، داشتن دانش فنی و نیروی متخصص متناسب با ورود فناوری‌های جدید، توجه کردن به چرخه عمر محصولات و داشتن خلاقیت، داشتن شناخت از بازارهای جدید و سیاست‌های ورود به آنها، توجه به سلیقه مشتری و برندسازی از فاکتورهای موفقیت آمیز رشد و توسعه صنعت کاشی و سرامیک استان و کشور است.

وی خاطرنشان کرد: با توسعه صنعت کاشی و سرامیک ، علاوه بر فعال شدن بسیاری از معادن خاک استان، صنایع جانبی از قبیل صنایع بسته‌بندی، لعاب‌‌سازی، قالب سازی، ساخت قطعات و ماشین‌آلات، گلوله‌های سرامیکی و به ویژه صنعت حمل و نقل از رونق قابل توجهی برخوردار می‌شود .

همتی گفت: از آنجایی که دنیا به سمت نصب سرامیک با شیوه جدید پیش رفته است، اما هنوز تکنولوژی سنتی چسباندن کاشی و سرامیک با ملات ساختمان  اجرا می‌شود چرا که شیوه ابزاری و استفاده از متریال و مدل‌های جدید و گوناگون را یاد نگرفته‌ایم که امید است با آموزش‌های لازم این امر محقق شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به اینکه در دنیا به بخش خصوصی توجه خاصی می‌شود، اظهار داشت: باید بخش خصوصی را باور کنیم و به این بخش به عنوان بازوی قوی فعالیت‌های اقتصادی، تولیدی، صنعتی، معدنی و تجاری توجه ویژه‌ای شود و مسیر توسعه، رشد و شکوفایی استان در این حوزه هموار گردد .

همتی افزود: بخش خصوصی به عنوان یکی از شاکله‌های اصلی رشد و توسعه اقتصادی باید با بهره گرفتن از شاخصه‌های ضروری در توسعه فعالیت‌های صنعتی و تولیدی از جمله علم و تکنولوژی روز دنیا و نیز استفاده و نصب پیشرفته‌ترین تجهیزات و ماشین‌آلات در کارخانه‌ها به جایگاه و موقعیت مناسب و واقعی خود برسد .

انتهای پیام/

R41382/P1357/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۲۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل نوبخت اژدری در جلسه منتخبان جدید هیات مدیره تعاونی زنبورداری استان اردبیل، تعداد کل زنبورستان‌های این استان را بر اساس اطلاعات گردآوری شده در شماری پاییز سال گذشته سه هزار و ۷۱۴ مورد اعلام کرد.
وی بیان کرد: استان اردبیل سال گذشته با تولید هفت هزار و ۴۳۸ تن عسل در رتبه چهارم کشوری استحصال این محصول قرار گرفت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: بر اساس اطلاعات سرشماری فعالیت زنبورداری استان اردبیل در پاییز سال گذشته، زنبورداران استان با بیش از ۵۰۲ هزار و ۹۶۹ کلنی در حال تولید عسل در استان هستند.
وی میانگین تولید عسل در کلنی‌های مدرن را ۱۴.۷ کیلوگرم و میانگین تولید در کلنی‌های سنتی را ۶.۷ کیلوگرم اعلام کرد و ادامه داد: استان اردبیل قطب کشاورزی و تولید محصول عسل کشور به شمار می‌رود.
اژدری اظهار کرد: ۳۵ درصد اشتغال استان اردبیل مربوط به بخش کشاورزی این استان است و این آمار نشان می‌دهد که یک سوم سهم اشتغال استان مرتبط با فعالیت تولیدی کشاورزی است.
عسل تولید شده در استان اردبیل به علت کوچ زنبورداران به مناطق و ییلاقات پرگل و نیز تهیه عسل در مراتع غنی کوهستان‌های استان از مرغوبیت بالایی برخوردار است.
سالانه حدود ۳۰۰ تن عسل از استان اردبیل به مقصد کشور‌های عراق، ترکیه، کشور‌های حاشیه خلیج فارس و مالزی صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • نگاهی به صنعت کفش در مستند «پاپوش»
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم