Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - برنامه «کافه فیلم» شبکه آی فیلم، 16 آذر ماه به مناسبت سالگرد درگذشت کارگردان بزرگ ایرانی زنده یاد علی حاتمی، «مادر» اثر ماندگار وی را به ‌نمایش گذاشته و پس از پخش فیلم به بررسی آثار او با حضور استاد محمود کلاری می پردازد.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، امید روحانی مجری کارشناس این برنامه پس از نمایش فیلم «مادر»، با محمود کلاری فیلمبردار این اثر ماندگار تاریخ سینمای ایران، درباره زیبایی‌شناسی سینمای مرحوم علی حاتمی گفت‌ وگو خواهدکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«مادر» محصول سال 1368 است. موسیقی فیلم ساخته ارسلان کامکار است که به همراه گروه کامکاران اجرا شد. محمود کلاری نیز فیلم‌برداری فیلم را برعهده داشته است.
رقیه چهره‌آزاد و اکبر عبدی برای بازی در این این فیلم، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش دوم مرد و عبدالله اسکندری سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی را دریافت کردند.
علی حاتمی در فیلم جاودانش، مادری را به تصویر کشیده است که به خانه برمی‌گردد تا روزهای پایانی عمرش را در خانه‌ و کنار فرزندانش که هر کدام گوشه‌ای به زندگی خود مشغولند، به آخر برساند...
زنده‌یاد رقیه چهره آزاد، محمدعلی کشاورز، فریماه فرجامی، امین تارخ، حمید جبلی، اکبر عبدی و جمشید هاشم پور در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده‌اند.
برنامه «کافه‌فیلم» که در شبکه آی فیلم تهیه می‌شود، هر پنجشنبه شب‌ یکی از فیلم‌های سینمایی فاخر کشور را برای مخاطبان داخلی‌اش نمایش داده و گفت و گویی صمیمی و در عین حال کارشناسی را با کارگردان فیلم رقم می زند.

** «خارج از کادر» زنده‌یاد علی حاتمی از زبان دوستانش بازگو می شود
شبکه آی‌فیلم همزمان با سالگرد درگذشت زنده‌یاد علی حاتمی، برنامه «خارج از کادر» این هفته را به کارگردان آثار ماندگاری چون «مادر» و «هزار دستان» اختصاص داده است.
«خارج از کادر» به تهیه‌کنندگی عاطفه خالدی و کارگردانی فرشاد خلیل‌پور، هرهفته میزبان یکی از هنرمندان کشورمان در زمینه آثار نمایشی می‌شود.
خارج از کادر»، برنامه جمعه 17 آذر را به مصاحبه با دوستان و همکاران مرحوم علی حاتمی اختصاص داده است.
به همین مناسبت عوامل «خارج از کادر» به سراغ سعید امیرسلیمانی، سعید نیک‌پور، جلال معیریان، ارسلان کامکار، امین تارخ، جمشید مشایخی و محمود کلاری رفته و درباره زنده یاد حاتمی با ایشان گفت‌وگو کرده است.
برنامه «خارج از کادر» هر هفته جمعه شب‌ها ساعت 22:30 از آی‌فیلم فارسی پخش می‌شود. بازپخش آن نیز در ساعت 06:30 و 14:30 روز شنبه و 22:30 دوشنبه روی آنتن خواهدرفت.

** نمایش «در آغوش مادرم» در شبکه پرس تی وی
«در آغوش مادرم» عنوان مستندی در شبکه پرس تی وی است که وضعیت کودکان یتیم باقی مانده از جنگ عراق در سال 2003 را به تصویر می کشد.
به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این مستند محصول سال 2011 بوده و به زبان عربی تولید شده است و عطیه جباره الدرجی و محمد جباره الدرجی کارگردانی و تهیه کنندگی آن را بر عهده داشته اند.
«در آغوش مادرم» داستان جنگ عراق در سال 2003 را روایت می کند که طی آن کودکان بسیاری والدین خود را از دست داده و به پرورشگاه ها سپرده شدند. در پی این واقعه، گزارش های متعددی از موارد بدرفتاری و سوء استفاده از کودکان در پرورشگاه های دولتی ارائه شد. همچنین برخی از این بچه ها به خیابان ها پناه برده و با گدایی روزگار می گذرانند و تعدادی نیز جذب گروه های تروریستی می شوند.
در ادامه این مستند، داستان فردی به نام «هشام» روایت می شود که پس از تعطیلی پرورشگاهی که در آن مشغول به کار بود، خانه ای کوچک اجاره می کند تا از انتقال بچه ها به پرورشگاه های دولتی جلوگیری شود. دولت از این پرورشگاه خصوصی حمایتی نمی کند و بودجه آن به کمک کسبه محل تامین می شود. وی از مشکلات بچه ها می گوید که مشکلات عمده احساسی و رفتاری دارند. «هشام» توان مالی به‌کارگیری یک متخصص روانشناس را ندارد. وی در ادامه از یک استاد تئاتر کمک می گیرد تا نمایش «در آغوش مادر» را با بازی بچه های پرورشگاه به روی صحنه ببرد.
مستند «در آغوش مادرم» در پایان به بیان تاثیرات مثبت پس از موفقیت این برنامه در روحیه بچه ها می پردازد.
«در آغوش مادرم» در چهار قسمت 25 دقیقه ای روزهای 17 تا 20 آذر ماه ساعت 04:00 به وقت تهران روی آنتن شبکه پرس تی وی می رود.
این برنامه سپس در چهار نوبت در ساعات 09:00 ، 15:00 ، 21:00 و 01:00 تکرار خواهد شد.

** شبکه پرس تی وی از «خشکسالی در نیکاراگوئه» می گوید
مستند «خشکسالی در نیکاراگوئه» موضوع برخورد مردم و مقامات نیکاراگوئه را نسبت به مسئله خشکسالی در این کشور مورد بررسی قرار می دهد.
به گزارش روابط عمومی پرس تی وی، «خشکسالی در نیکاراگوئه» به کارگردانی و تهیه کنندگی میشل کارر محصول شبکه هیسپان تی وی است و نشان می دهد که خانواده های نیکاراگوئه ای چطور با مسئله خشکسالی کنار آمده و به زندگی خود ادامه می دهند.
همچنین نحوه برخورد مردم و مقامات این کشور در برابر این مشکل و مبارزه آنها با پدیده جنگل زدایی نمایش داده می شود.
این مستند با تحلیل معضل ایجاد شده در آمریکای مرکزی به ویژه نیکاراگوئه و با طرح سوالاتی همچون «خانواده های آسیب دیده از خشکسالی چگونه به زندگی خود ادامه می دهند؟»، «روستاییان چطور شیوه زندگی خود را تغییر داده اند؟» و «مردم و دولت نیکاراگوئه چگونه در مقابل این بحران و مسئله مهم جنگل زدایی مبارزه می کنند؟» به بررسی این موضوع می پردازد.
مستند «خشکسالی در نیکاراگوئه» که برای پخش از شبکه خبری 24 ساعته انگلیسی زبان پرس تی وی آماده شده است، پنجشنبه 16 آذر ماه ساعت 04:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد.
تکرار این مستند نیز پس از پخش نخست، به ترتیب در ساعات 09:00 ، 15:00 ، 21:00 و 01:00 به روی آنتن می رود.
فراهنگ ** 9022 ** خبرنگار:رقیه نوری * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق

مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود. مستند «خراش» مستند موضوعی با محوریت رژیم صهیونیستی به صورت مستند آرشیوی با بررسی چالش‌های سیاست خارجی رژیم صهیونیستی و تعارضات آن با کشور‌های منطقه و جهان به تبیین انزوای رو به رشد رژیم صهیونیستی در عرصه‌ی بین‌الملل می‌پردازد. مستند «خراش» شنبه تا دوشنبه حوالی ساعت ۲۱ از قاب شبکه افق سیما پخش می‌شود.

مستند «از زمین خاکی» در حوزه اقتصاد مقاومتی ساخته شده و شعار جهش تولید را مدنظر قرار می‌دهد و شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۵:۳۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

«نسل سوم» پرتره‌ای از فرزندان شهدایی است که در حوزه کار و فعالیت خود افراد موفقی هستند و به نوعی مسیر پدر را طی می‌کنند. این مجموعه مستند ۲۶ قسمتی به تهیه‌کنندگی محمد حسین وزیری تولید شده و شنبه هر هفته ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق پخش شود.

مستند «در مرز غبار آلود» به کارگردانی سیاوش کریم پور و تهیه کنندگی نیما پورقدیمی ساخته شده است. مستند «در مرز غبار آلود» روایتی از مرحوم نادر طالب زاده است که سعی بر این داشت تا کنفرانس افق نو را در بیروت، حوالی مرز‌های سرزمین اشغالی برگزار نماید.علاقمندان می‌توانند مستند «در مرز غبار آلود» را یکشنبه حوالی ساعت ۲۱ از قاب شبکه افق سیما به تماشا بنشینند.

مجموعه مستند «بازی اختاپوس» با نگاهی به موضوع شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و عملیات طوفان الاقصی، از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.علاقه‌مندان می‌توانند تکرار این مجموعه مستند را روز بعد ساعت ۰۰:۳۰ بامداد، ۷:۳۰ صبح و ۱۴ از قاب شبکه افق سیما به تماشا بنشینند.

فصل دوم مستند «سلام به آینده» روایتی از مهارت‌های شغلی، علمی و هنری فرزندان ۷ تا ۱۷ سال ایران عزیز است. این مجموعه مستند روایتی از سبک تربیتی "مهارت محور" است که مادران و پدران ایرانی از هم‌اکنون برای پربار شدن آینده فرزندان‌شون و برای "رشد آینده ایران" برنامه‌ریزی کرده‌اند. همچنین اسن مستند دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱:۳۰ به روی آنتن افق می‌رود.

مجموعه مستند «جاسوسان صنعتی» روایتگر پرونده‌هایی است که طی آن جاسوسی‌های بزرگی در حوزه‌های صنعتی توسط برخی کشور‌ها رخ داده است. قسمت اول این مستند سه شنبه ساعت ۲۱:۳۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مجموعه مستند «تازه نفس» قصه جوانان دهه شصتی و هفتادی است که در رشته و تخصص خود از مفاخر ایران زمین محسوب می‌شوند. مجموعه مستند تازه نفس از تولیدات گروه مستند شبکه افق چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه می‌رود.

مجموعه مستند «ضد» تلاش می‌کند در هر قسمت با طرح یک موضوع ظاهرا کم اهمیت، به جنگ کلیشه‌های ذهنی مردم درباره محیط پیرامونشان برود. چرا که ضدیت با کلیشه‌ها کلید دیدن وقایع جهان از دریچه‌ای جدید است.

هر قسمت از این مجموعه مستند به موضوع متفاوتی مثل آلودگی هوا، آلودگی‌های نوری، حیوانات خانگی، صنایع جنگ و ... پرداخته و می‌کوشد مردم را وادار کند که نگاه متفاوت‌تری داشته باشند. در فصل سوم تلاش دارد از تسلط زیست مجازی بر زندگی انسان‌ها بگوید.مخاطبان می‌توانند قسمت شانزدهم این مجموعه مستند را پنجشنبه ساعت ۱۸ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • خاطره‌بازی با عصر بزرگداشت مقام معلم
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • «بازی اختاپوس» در شبکه افق
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» از شبکه افق پخش می‌شود
  • در مستند «آقای خاص»؛فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • «هفت» نیامده رفت!