Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با حضور در نمایشگاه‌های مختلف خارجی آثار ملیله‌کاری هنرمندان اردبیلی در بازارهای بین‌المللی معرفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی پیش از ظهر امروز در بازدید از کارگاه ملیله‌کاری در اردبیل اظهار داشت: ملیله نقره اردبیل یکی از صنایع دستی پررونق در بازار صنایع دستی این استان بوده که باید زمینه‌های رونق این صنعت و تقویت بازار آن فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در سالیان گذشته ملیله نقره اردبیل با اخذ نشان‌های مرغوبیت ملی و حضور در نمایشگاه‌های خارجی مانند کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، ترکیه و آذربایجان توانسته به شکل مقبولی مطرح شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ملیله سازی ظریف‌ترین سبک هنر نقره‌سازی و ساخت زیورآلات به شمار می‌رود و یکی از قدیمی‌ترین روش‌های ساخت زیورآلات از فلزات گرانبهاست.

دباغ عبداللهی بیان کرد: در این رشته بر خلاف سایر موارد از نقره شمش یا همان نقره خالص استفاده می‌شود که ضامن رنگ ثابت و درخشش دائمی محصولات تولیدی در این رشته از صنایع دستی و سنتی استان است.

وی افزود: به روایت محققان قدیمی‌ترین آثار ملیله ایران متعلق به سال‌های 330 تا 550 قبل از میلاد مسیح است که بر اثر تاراج اسکندر و سپاهیان او از زیورآلات و اشیا گران قیمت آن دوره اثر چندانی باقی نمانده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: طی قرن اخیر آنچه در اثر کاوش‌های باستان شناسی یا به طور تصادفی از دل خاک بیرون کشیده شده است نشان از وجود هنر ملیله کاری و حتی موئید مهارت و استادی صنعتگران ملیله کار در ایران قبل از میلاد است.

دباغ عبداللهی تصریح کرد: کارگاه ملیله نقره با ظرفیت اشتغال هشت نفر و سرمایه‌گذاری 100 میلیون تومانی بخش خصوصی راه‌اندازی شده که سرمایه‌گذار این طرح به عنوان یکی از فعال‌ترین هنرمندان و صنعتگران ملیله نقره اردبیل ضمن تربیت و آموزش ده‌ها ملیله‌کار هم اینک دو کارگاه ملیله‌کاری دارد که علاوه بر تولید در امر آموزش به شیوه استاد شاگردی فعال است.     

انتهای پیام/

R41374/P41362/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی خاکسار، با اشاره به حضور همدان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار داشت: در غرفه استان همدان و در این نمایشگاه ۱۰ فرصت آماده سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و صنایع‌دستی به بازدیدکنندگان و هیات‌های تجاری داخلی و خارجی معرفی می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، بیان کرد: مشخصات کلی طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی، میزان سرمایه ‌گذاری و کار امکان سنجی انجام شده برروی آنها در قالب بروشور و کتابچه‌ای تهیه شده است و در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

وی با تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری و صنایع‌دستی استان در این نمایشگاه افزود: این ۱۰ بسته با ارزش ۳۷هزار میلیارد ریال و در قالب انعقاد یک تفاهم نامه ۵ ساله در استان همدان قابل اجرا خواهد شد.

خاکسار در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد مناطق نمونه گردشگری، پردیس گردشگری خورزنه و دهکده گردشگری سلامت، تولید سفال و سرامیک، صنایع‌دستی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و تولید چرم، مبل و منبت و منبت‌کاری از جمله این بسته‌های سرمایه‌گذاری هستند.

دیگر خبرها

  • سیمای معلم در آثار کاریکاتوریست اردبیلی
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری