Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:49:19 GMT

غربی‌ها متوجه اهمیت و قدرت دین اسلام شده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۴۸۵۹

رئیس مجلس اعلای الجزایر با تاکید بر اینکه اسلام باید با مصالحه جهانی به جایگاه اصلی خود برسد، مطرح کرد: باید با استفاده از صلح از خونریزی‌ها جلوگیری کنیم، چرا که در شرایط کنونی برای حل بحران‌ها و رسیدن به استقلال و قدرت، هیچ راهی به غیر از گفت‌و گو و تعامل نداریم.

به گزارش ایسنا، «بو عبدالله غلام‌الله» روز سه‌شنبه (۱۴ آذرماه) در مراسم افتتاحیه سی‌ویکمین کنفرانس وحدت اسلامی که با حضور علما و اندیشمندان مسلمان در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه اسلام با رحمت حضرت محمد(ص) ترویج شده است، اظهار کرد: ایشان به رسالت‌های خود پایبند بودند و به غیر از پیام‌های الهی، هیچ پیام دیگری را منتقل نمی‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اسلام مردم را به قسط و عدل سوق می‌دهد، اضافه کرد: فرد مومن باید به دنبال ادامه دادن مسیر پیامبر اسلام(ص) باشد تا بتواند به جایگاه یک انسان کامل برسد؛ پیامبران الهی همگی تلاش کردند تا انسان از مکروهات و زشتی‌ها دور نگه داشته و به خوبی‌ها هدایت کنند.

رئیس مجلس اعلای الجزایر خاطرنشان کرد: استفاده درست از منابع و ظرفیت‌های موجود در کره خالی در مذاهب مختلف مورد تاکید قرار گرفته است، چرا که خداوند متعال زمین را برای استفاده انسان‌ها رام کرده و انسان‌ها باید در کنار یکدیگر از این نعمت‌ها و منابع استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس آموزه‌های دینی مشترک باید ارزش‌های انسانی را ارتقا بخشیده و با دوری از خشونت به سمت زندگی مسالمت‌آمیز حرکت کنیم، عنوان کرد: خداوند متعال به همه جوامع بشری توجه داشته، به همین علت برای استفاده همگان از نعمت‌ها، منابع را توسعه بخشیده است.

«غلام‌الله» از تقوا به عنوان قله بیداری انسان نام برد و ادامه داد: تقوا به معنای توجه ویژه خداوند متعال است، فردی که تقوا دارد در امور مختلف زندگی خود به خداوند متعال توجه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها اکنون نسبت به اهمیت و قدرت دین مبین اسلام آگاه شده‌اند، اظهار کرد: با استفاده از روش‌ها و بسترهای مختلف تلاش می‌کنند تا قدرت کشورهای اسلامی را کاهش دهند و از بهانه‌های مختلف برای ضربه زدن به اسلام استفاده می‌کنند.

وزیر سابق اوقاف و امور دینی الجزایر از نقش اسلام در آزادسازی الجزایر یاد کرد و افزود: سکولاریسم از غرب آمده است و باید به صورت ویژه مراقب تاثیرات آن در کشورهای اسلامی باشیم.

وی با بیان اینکه خلق رژیم صهیونیستی نتیجه فعالیت‌های استکباری و استعماری انگلستان بوده است، تصریح کرد: آمریکا در مقطعی مجبور شد که از مسلمانان افغانستان برای مبارزه با شوروی حمایت کند اما اکنون مبارزه با اسلام را به عنوان یک برنامه اصلی دنبال می‌کند.

غلام‌الله با تاکید بر اینکه اسلام باید با مصالحه جهانی به جایگاه اصلی خود برسد، مطرح کرد: باید با استفاده از صلح از خونریزی‌ها جلوگیری کنیم چرا که در شرایط کنونی برای حل بحران‌ها و رسیدن به استقلال و قدرت هیچ راهی به غیر از گفت‌و گو و تعامل نداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۴۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ویدئوی عجیبی که ۳.۵ میلیون نفر را سرکار گذاشت!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: چندثانیه

tags # هالیوود سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • (ویدئو) بازگشت حسن یزدانی به روی تشک کشتی
  • خلاصه بازی مس رفسنجان ۱ (۵) - پیکان ۱ (۴)
  • (ویدئو) ویدئوی عجیبی که ۳.۵ میلیون نفر را سرکار گذاشت!
  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد
  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد
  • رنگ‌ها، جهانی که غالبا از آن غافلیم!
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • «تبادل ظرفیت‌های متقابل» قدرت تهران و اسلام‌آباد را افزایش می‌دهد