Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان برای ضربه زدن به مسلمانان اختلافات بین شیعه و سنی را برجسته کرده‌اند.

آیت‌الله امان‌الله نریمانی به مناسبت هفته وحدت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر اینکه اسلام با تفرقه میانه‌ای ندارد، گفت: وجود اختلاف در جهان اسلام مایه شگفتی کسانی است که دین را می‌شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نریمانی با بیان اینکه استکبار پشت‌پرده اختلاف افکنی بین مسلمانان است، اختلافات بین فرق و مذاهب را ساخته و پرداخته دشمنان اسلام دانست که افراد ناآگاه هم به آن دامن زده اند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: دشمنان برای ضربه زدن به مسلمانان اختلافات بین شیعه و سنی را برجسته کرده اند، هرچند خیلی از علمای شیعه و سنی هم که عمق اسلام واقعی را درک نکرده‌اند دانسته و نادانسته به اختلافات بین شیعه و سنی دامن زده‌اند.

نریمانی با بیان اینکه در استان کرمانشاه مردم فرق و مذاهب مختلف زندگی مسالمت آمیزی در کنار هم دارند، اظهار کرد: این موضوع از گذشته در استان کرمانشاه جاافتاده است، تا جایی که خانواده‌های زیادی در این استان زندگی می‌کنند که زن و شوهر دین و مذهب مختلفی دارند و این مسئله می تواند الگوی خوبی برای اتحاد بین مسلمانان باشد.

وی در ادامه اشاره ای هم به شکست داعش به عنوان یکی از گروهک های تکفیری داشت و تاکید کرد: اگرچه امروز تاریخ مصرف داعش هم مثل گروه های قبلی القاعده و طالبان و... به اتمام رسیده، اما داعش پایان دشمنی با اسلام و مسلمانان نیست و دیر یا زود گروه‌ها و چهره های دیگر اینچنینی برای ضربه زدن به اسلام و خدشه دار کردن چهره واقعی اسلام ایجاد خواهد شد، چرا که دشمنان اسلام برای ضربه زدن به اسلام دائما در حال عوض کردن شیوه های خود هستند.

نریمانی افزود: مقابله با توطئه‌های دشمنان علیه اسلام و مسلمانان به هوشیاری مسلمانان با تکیه بر عقلانیت و رسیدن به رشد نیاز دارد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری سپس انقلاب اسلامی ایران را خار چشم دشمنان برشمرد و اظهار کرد: قطعا اگر انقلاب اسلامی ایران نبود دشمنان هم اینقدر به دنبال توطئه چینی علیه مسلمانان نبودند. همه ترس آنها از اسلام واقعی است که روحیه استکبار ستیزی دارد، چراکه آنها به دنبال منافع خود بوده و می خواهند دنیا را چپاول کنند.

 نریمانی تاکید کرد: اگر مسلمانان به جان هم بیافتند کمپانی های بزرگ اسلحه سازی دنیا که وابسته به صهیونیسم هستند سود خواهند برد و این موضوع دشمنان را به اهداف دنیا طلبانه‌شان نزدیک خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۹۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است

شیخ خلیل افرا عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در گفت وگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به جایگاه امام صادق(ع) میان مذاهب اسلامی، اظهار داشت: امام صادق و امام باقر علیهما السلام به درجات مجتهد مطلق رسیده بودند که در نزد اهل سنت دارای جایگاه ویژه ای بوده و هستند؛ ایشان خدمات ارزنده ای به مذاهب اسلامی داشته اند.

شیخ افرا، افزود: یکی از علماء اهل سنت کتابی به نام "العلماء و الحکام" را مرقوم کرده است که در این کتاب اسامی بسیاری از علما را ذکر کرده و در رأس این علما نام امام جعفر صادق علیه السلام ذکر شده است در حالی که عبدالعزیز بدری از علمای اهل سنت هستند.

این عالم اهل سنت، تصریح کرد: امام ابوحنیفه، امام شافعی، امام احمد بن حنبل و امامان دیگر اهل سنت به عنوان مرجع تقلید برای مسلمانان اهل سنت تلاش کرده اند، اما یکی از بزرگوارانی که در اعلمیت و دانش و خدمت به مسلمین و اسلام معروف است، امام جعفر صادق علیه السلام است و همچنین ما باید به پیامبر اسلام صلوات الله علیه و بعد از ایشان به اهل بیت علیهم السلام اقتدا کنیم، زیرا آنان مرجع برای امت اسلام هستند.

نایب رئیس شورای روحانیت اهل سنت بوشهر در پایان تأکید کرد: بزرگان ما می فرمایند، اگر شما به دنبال دین و علم هستید به گذشتگان رجوع کنید، امام جعفر صادق علیه السلام برای تمام مسلمانان مورد احترام خاص هستند.
 
انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • زائری از پرو
  • برگزاری دادگاه‌های علنی برخط در استان کرمانشاه
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک
  • پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک/ واکاوی پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه دروغ درباره جامعه مسلمانان ژاپن
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • امام صادق(ع) در گسترش مذهب شیعه نقش برجسته ای داشتند
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است