Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: علاوه بر بهره برداری دو هزار و 500 تخت بیمارستانی در طول فعالیت دولت تدبیر وامید در این استان هزار و 120 پروژه حوزه سلامت نیز در همین مدت با هزینه 16 هزار میلیارد ریال اجرا شده اند.

سید جواد حسینی روز سه شنبه در جمع اعضای مجمع عمومی سلامت شهرستان کاشمر افزود: با وجود افزایش تعداد تختها و فعالیتهای انجام ‌شده، در حوزه سرانه تختهای بیمارستانی با کمبود مواجهیم بطوری‌ که هم اینک سرانه تخت بیمارستانی در کشور 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8، در خراسان رضوی 1.9 و در کاشمر 1.5 است لذا ضرورت دارد برای رسیدن به استاندارد جهانی این شاخص را ارتقا دهیم.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید نخستین موج تحولی خود را به مهمترین موضوع جامعه یعنی سلامت با 'طرح تحول نظام سلامت' اختصاص داد که جای تقدیر فراوان دارد.
معاون استاندار خراسان رضوی مهمترین شاخص و خروجی نظام سلامت را افزایش امید به زندگی ذکر و بیان کرد: در سایه نظام جمهوری اسلامی امروز امید به زندگی در میان ایرانیان بیش از 20 سال افزایش یافته و به دلیل اجرای طرح تحول نظام سلامت ظرف چهار سال اخیر این شاخص 3.5 سال بیشتر شده است.
وی گفت: تمامی دستگاهها و فعالیتهایشان باید سلامت محور باشد لذا در نخستین گام 'سفیر سلامت' در دستگاهها به عنوان رابط با دانشگاه علوم پزشکی تعریف شده است.
حسینی افزود: 80 درصد سلامت بر رفتار انسانها متمرکز است و برای رفتار انسانها همه ما مسئول هستیم. برای ایفای نقش همگان در رفتار انسانها 'مجمع عمومی سلامت' در شهرستانها راه اندازی می شود و اسفند آتی مجمع سلامت استان نیز فعالی خواهد شد.
وی افتتاح نخستین مجمع عمومی خیرین سلامت خراسان رضوی را در کاشمر حرکت بسیار بزرگ و قابل تقدیر توصیف و بیان کرد: سلامت شامل ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است لذا تمام دستگاهها و کنشگران اجتماعی دست اندرکار تولید سلامت هستند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: شبکه بهداشت و درمان کاشمر 167 هزار نفر را زیر پوشش قرار داده و دو بیمارستان این شهرستان با 270 تخت فعال 150 هزار مراجعه کننده سالانه دارند که 20 هزار نفر آنان بستری می شوند.
وی افزود: ایجاد پایگاه اورژانس اجتماعی، 11 مرکز خدمات سلامت روستایی و 49 خانه بهداشت در کاشمر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت برای این شهرستان است.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: لیلا قرایی **انتشار: حسین کریم زاده
7497/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۶۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تلفیق هنر و مفاهیم هنری برای افزایش سطح سواد سلامت جامعه اقدام ارزشمندی است که اداره سلامت شهرداری تهران آن را به شکل مطلوبی در سلامت شهر بوستان لاله اجرا کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت شهر که در بوستان لاله برپا شده است، با بیان اینکه پایتخت در هفته سلامت رنگ و بوی سلامتی به‌خود گرفته است اظهار داشت: اجرای بیش از ۱۶۰۰ برنامه سلامت محور در مناطق مختلف تهران و تسهیل در دسترسی مردم به خدمات سلامت محور از اقدامات ارزشمندی است که در این هفته انجام شده است و امیدواریم این روند بیش از گذشته ادامه پیدا کند.

الهیان با یادآوری اینکه نیازمند ارتقای سلامت در همه ابعاد آن در جامعه هستیم، ادامه داد: نباید سلامت را محدود و منحصر به سلامت جسم دانست. متاسفانه وزارت بهداشت سلامت را در این حوزه تعریف می‌کند و ما در مجلس به وزیر بهداشت درباره این موضوع و توجه بیشتر به ابعاد دیگر سلامت تذکر داده و خواستار آن هستیم که برای پیشگیری از بیماری‌ها به موضوع سلامت روان مانند جسم نیز توجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که رویکرد مجموعه‌مدیریت شهری در سه سال گذشته تا چه اندازه منطبق با نیاز‌های سلامت در ابعاد مختلف آن است، با تاکید بر اینکه شهرداری در حال پرکردن خلا فعالیت‌های مرتبط با سلامت روان شهروندان است گفت: خوشبختانه رویکرد مدیریت شهری و اداره کل سلامت شهرداری تهران در مسیر جبران خلا‌هایی است که در حوزه نشاط اجتماعی و پاسخ به مطالبات بر زمین مانده در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماعی است. برگزاری رویداد‌هایی که اکنون‌در قالب سلامت شهر شاهد آن هستیم از جمله تلاش‌هایی است که در این مسیر شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به تاکید مقام‌معظم رهبری درباره مردمی کردن امور، موضوع مردمی سازی سلامت و مشارکت مردم در این حوزه را دارای اهمیت دانست و گفت: هر زمان که مردم در موضوعات مختلف وارد صحنه شوند، مقدار اثرگذاری برنامه‌ها در جامعه افزایش می‌یابد. حضور توام با نشاط و شادابی مردم در این نمایشگاه نمونه عینی از مشارکت پذیری مردم در این حوزه است چرا که قادر می‌شوند با ارتقای سطح سواد سلامت خود هم از خویش و هم از دیگران بهتر مراقبت کنند.

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد