Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس جمهور با بيان اينکه آنهايي که در سوريه و عراق عليه تروريست ها جنگيدند حق بزرگي برگردن منطقه و جهان دارند، گفت: همه علاقمندان به صلح، بايد از رزمندگان صف مقاومت ممنون باشند.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحاني رئيس جمهور صبح امروز در افتتاحيه سي و يکمين کنفرانس وحدت اسلامي در تهران گفت: امسال کنفرانس وحدت اسلامي در شرايطي آغاز به کار کرده است که با دو حادثه شيرين و تلخ مواجه هستيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: حادثه شيرين منطقه ما پيروزي هاي ارزشمند ملت هاي منطقه بر تروريسم هست. مردم عراق، مردم سوريه، مردم لبنان و همه آنهايي که در مبارزه با تروريسم از اين کشورها حمايت کرده اند امروز خوشحال و سرافراز هستند که پايه هاي اصلي تروريسم در منطقه فروريخته شده و توطئه هايي که استکبار و صهيونيستم عليه ملت هاي منطقه طراحي کرده بود نقش برآب شده است. البته بايد راه مسلمانها تا ريشه کن شده کامل تروريسم ادامه يابد.
آنان که در برابر داعش جنگيدند، حق بزرگي بر منطقه و جهان دارند
رئيس جمهور تاکيد کرد: آنهايي که در سوريه و عراق عليه تروريست ها و داعش جنگيدند حق بزرگي برگردن منطقه و جهان دارند. اين تروريسم نه تنها تهديدي براي منطقه بلکه تهديدي براي جهان و اروپا و آمريکا بود. لذا کسانيکه علاقمند به صلح هستند بايد از زرمندگان مقاومت ممنون و متشکر باشند اما متاسفانه اين چنين نيست. به جاي اينکه از اين دولتها تشکر کنند در فکر تضعيف و توطئه عليه آنها هستند.
روحاني با اشاره به هفته وحدت سال گذشته و آزادي حلب سوريه خاطرنشان کرد: در سخنراني پارسال عرض کردم که به زودي پيروزي هاي ديگري را بر تروريست ها شاهد خواهيم بود و امسال در شرايطي اينجا هستيم که هم موصل آزاد شده و هم پايگاههاي تروريسم فروريخته و همه شهرهاي سوريه تا شهر مرزي بوکمال آزاد شده است.
وي تصريح کرد: اما بخش تلخي که امروز شاهديم اين است که برخي کشورهاي منطقه و اسلامي نزديکي خود را نسبت به رژيم صهيونيستي با کمال بي پروايي آشکار مي کنند و اگر در سال هاي گذشته پنهاني با دشمنان اسلام در تعامل، همکاري و گفتگو بودند، حداقل در زبان منکر بودند و آنقدر اين ارتباط زشت و قبيح بود که هيچ مقامي از کشورهاي اسلامي توان آن را نداشت که به صراحت به مردم بگويد که اسرائيل دوست ما و مقاومت منطقه دشمن ماست.
رئيس جمهور ادامه داد: آنها امروز متاسفانه تلاش مي کنند تا اين منکر بزرگ را تبديل به معروف کنند؛ البته من ترديد ندارم که ملت هاي منطقه و مسلمانان جهان نخواهند گذاشت اين نقشه شوم، به ثمر برسد. علما نخبگان، جوانان مسلمان و ملت فلسطين نخواهند گذاشت، چراکه آزادي قدس شريف آرزوي هميشگي آنان بوده و خواهد بود.
روحاني در ادامه با اشاره به ابعاد ديگر اين توطئه گفت: در کنار همه توطئه هاي استکبار و صهيونيسم، برخي از آنها کمتر مورد توجه قرار مي گيرد؛ اينکه آمريکا و صهيونيست ها گروههاي تروريستي را ساختند و به جان مردم انداختند، نکته واضحي است، هم ما مي دانيم و هم خودشان.
وي افزود: همه مي دانند که القاعده را چه کساني تشکيل دادند، چه کساني تروريست ها را در افغانستان و پاکستان ايجاد کردند و در منطقه پخش کردند، چه کساني به تروريست ها پول و سلاح دادند و کمک اطلاعاتي کردند، هرچند در نهايت اين ماري که در آستين خودشان براي نيش زدن ديگران پرورش داده بودند، خودشان را گزيد.
رئيس جمهور ادامه داد: همه ما مي دانيم که با تروريسم چه جنايت بزرگي را در منطقه مرتکب شدند، اما برخي از نکات توطئه آنها کمتر مورد توجه قرار گرفته است. اولين اقدام شومي که آنها انجام دادند فرصت سوزي بود، ما مي گوييم مردم را کشتند، آثار تمدني را نابود کردند، ترس را در ميان مردم بوجود آوردند، خون هاي بي گناهان را ريختند اما نمي گوييم عراق و سوريه از فرصت توسعه چند سال عقب رانده شدند.
روحاني گفت: ما اين را مي دانيم که از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي در اين سرزمين و در ايران هر موقع ملت ما توانستند در مرز پيشرفت و تعالي قرار بگيرند، توطئه اي عليه ما درست کردند. آن موقع که ما کشور را آرام کرديم و از مشکلات داخلي عبور کرديم و کشور آماده بازسازي بود، فردي و حزبي را عليه ايران تحريک کردند و جنگ هشت ساله صدام عليه ايران را طراحي کردند و پس از آن هم به محض ديدن رشد و توسعه در کشور ما توطئه ديگري طراحي کردند به نام تهديد هسته اي براي منطقه و جهان و سال ها ما را در جنگ اقتصادي قرار دادند.
وي افزود: امروز هم چون مي بيننند ايران در مسير توسعه و پيشرفت قرار دارد به فکر طراحي ديگري براي ما هستند. سوريه در نهايت از تروريسم نجات پيدا مي کند و نيروهاي خارجي را بيرون خواهد راند و اين دير يا زود رخ مي هد. ملت عراق متحدتر از گذشته باقي خواهد ماند و کرد، شيعه و سني برادرانه در کنار هم خواهند ماند و عراق سربلندي را خواهند ساخت.
رئيس جمهور با بيان اينکه يمن هم از دست متجاوزين نجات خواهد يافت و ملت يمن متحاوزين را پشيمان خواهند کرد، تصريح کرد: اما فرصت هاي از دست رفته چه گونه جبران مي شود؟ ما مي دانيم هشت سال تجاوز به کشور و بازسازي آن چند دهه زمان مي خواهد، ما مي دانيم توطئه تحريم عليه ايران چند سال زمان مي خواهد. اولين توطه قدرت هاي بزرگ عليه ملت ها و دولت هاي منطقه انجام دادند فرصت سوزي بود، نگذاشتند سوريه به آباداني مورد نظر خود برسد، چهل سال است که عراق را گرفتار کرده اند.
وي افزود: حدود 40 سال است که عراق گرفتار است، يا با تجاوز صدام به ايران و يا تجاوز يه کويت يا جنگ ائتلاف عليه عراق و ويراني اين کشور يا حمله آمريکا به عراق و يا موضوع تروريسمي که به جان مردم انداخته‌اند. چرا فرصت‌هاي مردم مسلمان و مردم مظلوم اين منطقه را از بين برديد.
کشتار مسلمانان تمدن نيست
صهيونيست ها، آمريکايي‌ها و استکبار جهاني بايد در برابر ملت‌هاي منطقه پاسخگو باشند. چرا فرزندان مردم را در اين منطقه کشتيد؟ چرا آثار تمدني را ويران کرديد؟ چرا سلاح و بمب داديد و مي‌دهيد تا مردم يمن زير اين بمباران‌ها نابود شوند؟ چرا در شمال عراق توطئه کرديد و چرا به توطئه‌هاي خود ادامه مي‌دهيد؟ آيا با اين توطئه‌ها مي‌خواهيد مسلمان‌ها با شما خوب باشند و به شما احترام بگذارند. شما مي‌خواهيد ادعا کنيد تمدن بشري و انساني به دست شماست؟ آيا کشتار مردم تمدن است؟
رئيس جمهور يادآور شد: اولين فاجعه‌اي که در منطقه ما واقع شده و کمتر به آن توجه مي شود، فرصت سوزي هاست. استکبار و صهيونيست، فرصت شومي در اين منطقه به ارمغان آورد.
روحاني با اشاره به بذر اختلاف و دشمني‌ها در منطقه گفت: بذر اختلاف بين شيعه و سني، بين کرد و عرب، بين علوي و سني، چه کساني اين بذر اختلاف را افشاندند؟ آيا به اين زودي‌ها آثار اين نزاع‌ها و اختلاف‌ها از بين مي‌رود؟
شيعه و سنتي دو مسير براي يک هدفند
رئيس‌جمهور گفت: مردم منطقه برادرانه در کنار يکديگر زندگي مي کردند اما شما بوديد که فاصله انداختيد و بذر اختلاف را از قرن بيستم در اين منطقه افشانديد. شيعه و سني با يکديگر اختلاف ندارند و دو مسير براي يک هدفند. شيعه و سني دو راه به سمت چشمه توليد و نبوت است. شيعه و سني در طول تاريخ برادر بودند؛ در کنار هم در عراق عليه انگليس مبارزه کردند، در شبه جزيره عليه انگليس مبارزه کردند، در آفريقا عليه استکبارگران مقابله کردند اقوام و مذاهب مختلف مشکلي با هم نداشتند. از قرآن ياد گرفته بودند که چگونه با يکديگر با نرمي سخن بگويند و اخوت اسلامي داشته باشند. شما آمديد بين ملت‌ها فاصله انداختيد.
روحاني با بيان اينکه دشمني‌ها و نزاع ها از بين خواهد رفت، گفت: کينه‌اي که بين اقوام و مذاهب با خونريزي، استکبار به وجود آورده است، سال‌ها براي جبران آن، همه ما بايد تلاش کنيم. يکي از وظايف بزرگ سخت ما امروز، تلاش براي التيام است.
وي ادامه داد: همه مذاهب وظيفه بزرگشان التيام زخم هاي سال هاي پيشيني است که استکبار و استثمار بين ما به وجود آورده است و اين رسالت و وظيفه ماست که بايد به آن توجه کنيم.
بايد خيانت استکبار و صهيونيسم را جبران کنيم
رئيس‌جمهور افزود: موضوع ديگر، ضربه و چهره اسلام است، اگر به ايران خيانت کرديد، اگر به عراق خيانت کرديد و به سوريه و لبنان خيانت کرديد، مردم جبران خواهند کرد اما بار سنگيني بر دوش همه ماست تا خيانتي که بر اسلام روا داشتند را جبران کنيم. چهره اسلام را در جهان و ميليون‌ها جوان را در سراسر دنيا که مي توانستند عاشق اسلام باشند، مشوش نشان دادند. ضربه‌اي که بر چهره اسلام زدند، چهره اسلام را واژگونه به نسل دنياي جوان امروز معرفي کردند و بار بسيار سنگيني بر دوش ما گذاشتند.
وي خطاب به حضار و علما و رسانه کشورهاي اسلامي گفت: امروز بار سنگيني بر دوش داريم، آنهايي که در فضاي حقيقي و مجازي، فرصت سخن گفتن دارند، يک مسئوليت بزرگ ما امروز، تبليغ واقعي اسلام و دعوت است و اين رسالت بزرگي بر دوش همه ما مسلمانان است.
روحاني گفت: ما بايد خيانت استکبار و صهيونيسم را به خوبي جبران کنيم.
وي با طرح اين سؤال که ما چه راهي براي توسعه، تمدن، برادري و کنار هم بودن به چه راهي نياز داريم؟ گفت: اعتقادم بر اين است، وحدت و اتحاد جز از طريق اعتدال و ميانه‌روي امکان‌پذير نيست. با خشونت، افراط و ترور، به مقصد تمدن نوين اسلامي نخواهيم رسيد.
هدف از وحدت از ميدان به در کردن يک مذهب نيست
روحاني گفت: وحدت به اين معناست که مذاهب مختلف اسلامي محترم بمانند و در کنار يکديگر همزيستي مسالمت‌آميز داشته باشند. مقصود ما اين نيست که يکي از ميدان به در رود و يک مذهب نابود شود؛ هدف ما از وحدت اين است که همه مذاهب در کنار هم و دور يک ميز بنشينند.
رئيس‌جمهور تأکيد کرد: ما نمي‌خواهيم زبان واحد درست کنيم، ما مي‌خواهيم در کنار نژادها، اقوام‌ و زبان‌هاي مختلف با هم باشيم، تبعيض ناروا و نزاع بين ما نباشد. ما اختلاف‌نظر خواهيم داشت؛ اما در اصول، ارزش‌ها و مباني يکي هستيم و همه اين اشتراکات ما را به وحدت ترغيب مي‌کند.
وي افزود: بت‌پرستان هيچ وقت وحدت نمي‌کردند، چرا که بت‌هايشان مختلف بود، اما توحيد باعث وحدت ميان مسلمان‌ها مي‌شود. پس در کنار توحيد، وحدت، اتحاد و يگانگي هم است.
دينِ ما تعلق به يک نژاد و گروه خاص ندارد
روحاني تصريح کرد: ما به تورات، انجيل و ... احترام مي‌گذاريم، ما يهود نيستيم که دين خودمان را در يک نژاد و مليت ببينيم؛ همه ملت‌ها عضو امت واحده‌ي اسلامي هستند. دينِ ما تعلق به يک نژاد و گروه خاص ندارد.
رئيس‌جمهور افزود: پيامبر بشير نذير براي همه عالميان بود. وحدت به اين معناست که همه ما در مبارزه با استکبار و استثمار در کنار هم باشيم؛ به اين معناست که براي آزادي سرزمين‌هاي اسلامي بايد در کنار هم باشيم و براي اينکه سرزمين‌هاي اسلامي را از دست متجاوزين آزاد کنيم.
وي ادامه داد: مبارزه ملت فلسطين، مبارزه نفي سبيل است، مبارزه براي ايستادگي و مقاومت در برابر تجاوز است. چگونه ما توانستيم بر تروريستي که ساخته استکبار بود، در اين منطقه توفيقات بزرگ به دست بياوريم؟ مرجعيت در کنار دولت قرار گرفت. در عراق اگر فتواي مرجعيت نبود، هنوز داعش وجود داشت. در عراق اگر وحدت شيعه و سني در کنار هم نبود، هنوز موصل آزاد نشده بود. اگر ايستادگي ملت سوريه و کمک حزب‌الله و ايران نبود، امروز حلب هنوز در دست تروريست‌ها بود. ما بايد در کنار هم قرار بگيريم. ما براي اخلاق، ميانه‌روي و اعتدال در کنار هم هستيم.
روحاني با بيان اينکه بايد خشونت فکري در منطقه رخت بربندد، گفت: اعتدال و ميانه‌روي از فکر شروع مي‌شود. ميانه‌روي و اعتدال همان امت وسط است.
وي گفت: شهادت يعني آن چيزي که انسان مي‌داند، با صداي بلند بگويد. شهادت علم توأم با اظهار و بيان است. ما بايد امت وسط بمانيم. نبايد بگذاريم ما را به راست و چپ منحرف کنند و ما را به افراط و تفريط بکشانند. دين ما سراسر اعتدال است. سيره پيامبر (ص) و اسلام، اعتدال است. اسلام دين اعتدال است؛ نه سرماي استخوان‌سوز زمستاني دارد و نه گرماي تابستاني؛ اسلام هميشه بهار است.
روحاني تصريح کرد: اگر بخواهيم به تمدن نوين اسلامي دست پيدا کنيم، تمدن تنها با قدرت و علم ساخته نمي‌شود. تمدن از اخلاق، وحدت و پايان جنگ و نزاع آغاز مي‌شود. ما بايد با وحدت اسلامي، راه را براي پيشرفت اسلامي ادامه دهيم.
رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: ترديد نداريم اگر به وظيفه خود عمل کنيم، خداوند ما را ياري خواهد کرد.
وي در پايان با تشکر از اقوام و مذاهب ايراني گفت: ما در طول سال‌هاي گذشته در ايران در سايه عمل به قرآن و اسلام، شاهد وحدت، يگانگي، اخوت و برادران ميان مسلمان‌ها بوديم. سيستان و بلوچستان، کردستان، غرب و شرق ما، امروز سراسر برادري و وحدت است که اين وحدت اين در سايه عمل به اسلام توسط علماي اهل سنت و اهل شيعه، فرهيختگان، جوانان و خود مردم است. امروز سراسر سيستان و بلوچستان و کردستان امن است و اين در سايه وحدت مسلمانان است. اگر وحدت شد، امنيت، برادري و اخوت خواهد آمد. اگر کشورهاي دوست در منطقه با هم تعامل نمي‌کردند، امروز نه موصلي آزاد بود و نه ابوکمال. اعتدال و تعامل سازنده برادري، وحدت و توسعه است و انشاءالله شاهد تمدن اسلامي نوين خواهيم بود که آرزوي همه ماست.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۹۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی؛ امیر سرتیپ رضا آذریان در یادواره شهید مدافع حرم مرتضی زرهرن و ۱۴۱ شهید ارتشی شهرستان شیروان گفت: اقتدار شهدا در تمامی جهان زبانزد است و این شهدا انقلاب را با دستور امام خمینی (ره) به پیروزی رساندند.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گفت: شهدا با یک تفکر و اندیشه قوی در مقابل استکبار جهانی ایستادند.
وی افزود: نیرو‌های جمهوری اسلامی در تمام ابعاد آماده اند و با نوآوری دفاع از آرمان‌های انقلاب را ادامه می‌دهند.
شهید سرهنگ دوم مرتضی زرهرن بامداد ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۵ در منطقه جنوب حلب سوریه در دفاع از حرم و حریم به شهادت رسید.
شهرستان شیروان ۶۳۸ شهید دارد.

{$sepehr_media_11040946_600_350 }

دیگر خبرها

  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت
  • ممنون به خاطر همه چیز: خداحافظ برای همیشه!