Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از انتشار اخباری در رابطه با واگذاری سوله بحران منطقه 2 شهرداری تهران در سال های گذشته به صدا و سیما و به صورت مشخص برنامه تلویزیونی خندوانه، واکنش های فراوانی در فضای مجازی به این اتفاق صورت گرفت و کار به جایی رسید که مدیران جدید شهرداری تهران این سوله بحران را از صدا و سیما باز پس گرفتند.

به گزارش«تابناک»، به رغم اینکه تصور همگانی بر این بود که واگذاری سوله بحران منطقه 2 به برنامه خندوانه تنها اشکال در این زمینه است و با بازپسگیری آن، مشکلات موجود در این زمینه به سرعت حل خواهد شد، اما اخبار رسیده حکایت از فراوانی سوله های بحران واگذار شده دارد؛ واگذاری سوله‌هایی که ساخته شده اند برای روزهای مبادا اما چون برخی به رسیدن این روزها باور ندارند و گمان می‌کنند قرار نیست هرگز حوادثی مانند زلزله در تهران رخ دهد، آنها را به این و آن بخشیده یا اجاره داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین یکی از اعضای شورای شهر تهران که در این مدت به شدت به واگذاری سوله های مدیریت بحران شهر تهران به مراکز تجاری و اقتصادی اعتراض دارد، مجید فراهانی است که در نشست علنی امروز شورای شهر نیز به این مسئله واکنش نشان داد.

این عضو شورای شهر تهران در تذکر کتبی اخیر خود که در صحن شورای شهر تهران مطرح شد، تعداد سوله های واگذار شده را خیلی بیشتر از موارد منتشر شده در رسانه ها عنوان و تأکید کرد که برخی از این سوله ها ضمن تغییر کاربری از پایگاه پشتیبان مدیریت بحران به اقتصادی و تجاری در اختیار نورچشمی های مدیریت قبلی شهر تهران قرار گرفته است.

فراهانی در همین رابطه و در گفت و گو با خبرنگار «تابناک»، گفت: بنده پیش از زلزله غرب کشور و در تاریخ 14 آبان ماه سال جاری در تذکری کتبی و مستند به شهرداری تهران بحث الزام به در اختیار قرار دادن کلیه پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران به شهرداری را مطرح کردم.

وی ادامه داد: واقعیت موجود در این باره این است که از 102 سوله مدیریت بحران شهر تهران، هم اکنون تنها 22 سوله به عنوان پشتیبان مدیریت بحران در اختیار شهرداری قرار دارد و ما بقی یا برای ورزش در اختیار سازمان ورزش است و یا به عنوان فضای کسب و کار و کاربری های غیر مرتبط مورد استفاده هستند.

این عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از مطالب خود اضافه کرد: پس از اینکه من این بحث را در شورای شهر مطرح کردم، تعداد 4 سوله از نهادهای غیر باز پس گرفته و به کاربری اصلی بازگردانده شد، اما این تعداد اصلاً کافی نیست و باید بقیه سوله ها نیز کاربری کنونی شان تغییر یابد.

فراهانی با اشاره به این نکته که پایگاه مدیریت بحران شهید آبشناسان در منطقه 4 تهران با وجود هزینه 4 میلیارد تومانی، اکنون تبدیل به شهر بازی کودکان است، اضافه کرد: این پایگاه به رغم هزینه های سنگین آماده سازی، در غالب قراردادی رسمی و به مدت 10 سال به یکی از بستگان آقای قالیباف، شهردار سابق تهران آن هم با بهایی اندک واگذار شده است.

این عضو شورای شهر تهران ضمن تأکید بر اینکه به عنوان نماینده مردم و در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراها در باره لزوم تسریع تخلیه و تحویل پایگاه های پشتیبانی و مدیریت بحران به شهرداری دو باره تذکر دادم، افزود: لازم است هر چه سریع تر شهرداری تهران گزارش حسن اجرای این مصوبه را به شورای شهر تهران ارائه داده است.

نکته مهم و غیر قابل گذشتی که بر اساس ادعاهای عضور شورای شهر تهران باید به آن اشاره کرد، چرایی واگذاری سوله های مدیریت بحران شهر تهران به کاربری های غیر است. این موضوع به قدری حساس و مهم است که باید مدیران پیشین با جزئیات و اطلاعات دقیق در این زمینه شفاف سازی کنند.

مسئله نخست که البته ایراد اصلی موضوع است، لزوم به کار گیری سوله های بحران برای آمادگی شبانه روزی برای مقابله با بحران های احتمالی و مسئله دوم فرایند و جزئیات دقیق این واگذاری ها به نهادها و افراد خاص است.

گفتنی است، «تابناک» آمادگی توضیحات مستند مدیران سابق در این خصوص را دریافت و منتشر نماید.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۷۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است

شهردار مبارکه گفت: بخش عمده‌ای از پیشرفت‌های اخیر مدیریت شهری در اجرای پروژه‌ها و خدمت‌رسانی به شهروندان، نتیجه تعامل موثر اعضای شورای شهر و شهرداری است.

محمدمهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان با تبریک به مناسبت فرارسیدن روز شورا به همه منتخبین مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: پیشرفت و جهش سرانه‌های شهری نتیجه تنها بخشی از تلاش و همدلی اعضای شورای شهر با مدیریت شهری در دوره ششم است.

وی دغدغه‌مندی و کوشش مجدانه برای رفع نیازهای عمومی شهروندان را از مشخصه‌های اجتناب‌ناپذیر شورای شهر مبارکه در دوره ششم عنوان کرد و افزود: مدیریت شهری مبارکه در سال‌های اخیر به موفقیت‌های کم نظیری دست پیدا کرده و بطور قطع اگر در زمینه‌های عمرانی و فرهنگی شانه به شانه شهرهای بزرگ می‌زنیم نتیجه درایت و دقت عمل نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر است.

شهردار مبارکه، وفاق، همدلی، برادری و پرهیز از حاشیه‌ها را رمز موفقیت شوراها دانست و خاطرنشان کرد: شوراها نماد بارز مردم سالاری دینی در کشور هستند و اهمیت روز افزون شوراها در عرصه مدیریت شهری بر هیچ کسی پوشیده نیست.

احمدی با اشاره به اینکه اتکا به آرای مردمی به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی نظام اسلامی در شوراها متجلی می‌شود، اضافه کرد: مجموعه شورای اسلامی و شهرداری همواره برادرانه و بر اساس اصول و موازین قانونی به حرکت خود برای رسیدن شهر به شرایط ایده آل حرکت می‌کنند.

وی با تبریک روز شوراها به اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه ابراز امیدواری کرد: در سایه بهره‌مندی از خرد جمعی برای تحقق اهداف توسعه شهر و خدمت بیش از پیش به شهروندان، گام‌های بلندی برداشته شود.

کد خبر 748773

دیگر خبرها

  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست