Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - يک فعال رسانه اي ترکيه برگزاري کنفرانس بين المللي وحدت اسلامي در تهران را مهم و حياتي عنوان و بر وحدت مسلمان جهان تاکيد کرد.

`ابراهيم تونجر` (Ibrahim Tuncer )فعال رسانه اي شبکه 9 تلويزيون ترکيه در حاشيه برگزاري کنفرانس بين المللي وحدت اسلامي در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا تصريح کرد: وحدت مسلمانان مسئله شماره يک جهان اسلام به شمار مي رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مسلمانان متحد و يکي باشند، هيچ کسي نمي تواند در آنها نفوذ کند و مورد ظلم نيز قرار نخواهند گرفت.
اين شرکت کننده کنفرانس بين المللي وحدت اسلامي در ادامه خاطرنشان کرد: در اين موقعيت برگزاري چنين کنفرانسي براي حضور جهان اسلام در يک مرکز رويدادي بسيار بسيار مهم به شمار مي رود.
وي افزود: رجب طيب اردوغان رئيس جمهوري ترکيه اعلام کرده است که مسئله شيعه و سني با وحدت مسلمانان حل مي شود. همه جزو جهان اسلام هستيم و بايد با يکديگر اتحاد داشته باشيم. مسئله اي که بايد براي ما مهم و با اهميت باشد، اين است که همه مسلمان جهان بايد در يک پايگاه و با وحدت در زمان هاي مختلف عمل کنند.
`آلتوگ برکر`(Altug Berker ) يک فعال رسانه اي ديگر از شبکه 9 تلويزيون ترکيه نيز در مورد چالش هاي مسلمانان در منطقه در شرايط فعلي گفت: چالش اصلي مسلمانان در منطقه عدم اتحاد و تفاوت قائل شدن ميان مذاهب است.درجهان اسلام دليلي براي نفاق و دوري از يکديگر وجود ندارد. همه مسلمان بايد در زير پرچم اسلام قرار بگيرند. مسلمانان بايد با محبت و دوستي به يکديگر نگاه کنند.
وي در ادامه تصريح کرد: ما مسلمانان جهان اگر يک درصد با هم اختلاف نظر داشته باشيم، 99 درصد اتفاق نظر داريم.
اين فعال رسانه اي در مورد روابط کشورش با ايران و همچنين نقش تهران و آنکارا در ايجاد صلح درمنطقه عنوان کرد:ترکيه و ايران دو کشوري کليدي در منطقه هستند. ترکيه و ايران در کنار يکديگر الگويي براي جهان اسلام و همچنين براي کشورهاي منطقه به شمار مي روند.
سي و يکمين کنفرانس بين المللي وحدت اسلامي صبح روز سه شنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني رييس جمهوري در سالن اجلاس سران و با حضور 500 ميهمان خارجي آغاز به کار کرد.
در کنفرانس امسال کميسيون هاي تخصصي «موقعيت کنوني جهان اسلام و راهکارهاي فعال کردن مؤلفه‌هاي فرهنگ وتمدن ساز»، «ويژگي‌هاي تمدن نوين اسلامي وتمايز آن از غرب»، «طرح‌هاي احياگران جهان اسلام جهت تمدن سازي نوين اسلامي»،«نقش خودباوري مسلمانان و اتحاديه ‌هاي تقريب نهاد در تشکيل تمدن نوين اسلامي»، «مساعي حميده» و «تمدن نوين اسلامي به مثابه راهبرد وحدت اسلامي» و «انساب نبوي» تشکيل و مباحث کارشناسي به تبادل نظر گذاشته خواهد شد.
همچنين در حاشيه اين کنفرانس نشست «اتحاديه جهاني علماي مقاومت»، «اتحاديه جهاني سادات» و «اتحاديه جهاني زنان مسلمان» برگزار مي شود.
اروپام**9234** خبرنگاران : اطهر اينانلو و محمد يزدان پناه - انتشاردهنده: محمد حسن دوستارگان
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)

به گزارش همشهری آنلاین ، بر اساس قوانین دین اسلام ازدواج غیر مسلمانان با مسلمانان منع شده و بر همین اساس به نظر می رسد ژوزه مورایس سرمربی سپاهان برای ازدواج با شیدا مقصودلو بازیگر جوان ایرانی به دین اسلام گرویده است.

این بازیگر ۲۸ ساله سینما و تلویزیون ایران پیش از این تصاویری از سفرهای خود به کشور پرتغال و حضور در استادیوم های ورزشی این کشور را منتشر کرده بود.

شیدا مقصودلو متولد ششم شهریور ماه سال ۱۳۷۶ در تهران است. او فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی بوده و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است.

شیدا مقصودلو فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۹۵ با بازی در فیلم سینمایی «قهرمان» آغاز کرد. او همچنین در نمایش‌های «چند تکه لغزان»، «لوله»، «آرش»، «تورنج» و «نشانی» نیز نقش‌هایی را ایفا کرده است.

کد خبر 847406 برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه سپاهان

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد