Web Analytics Made Easy - Statcounter

خمین- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تاکنون ۱۲۵هزار سند مرتبط با دفاع مقدس، ۸۰هزار عکس از جبهه، ۱۳۰۰ مصاحبه با رزمندگان و… در استان مرکزی جمع آوری شده است.

به گزارش امتداد نیوز،  مصطفی مشایخی روز سه شنبه در آئین معارفه مسئول جدید دفتر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس شهرستان خمین اظهار کرد: شهدا میراث ماندگار انقلاب اسلامی هستند و حفظ آثار و اسناد دفاع مقدس نمایشی از ماندگاری یاد و خاطره آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، باید خاطرات دفاع مقدس جمع‌آوری شود و سیره شهدا برای نسل امروز به تحریر درآید و به تصویر کشیده شود که راهیان نور نمونه بارز این امر است، تا مبادا در این ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تحریفی صورت گیرد.

مشایخی بیان کرد: حفظ آثار دفاع مقدس مقدمه‌ای بر نشر آنها است چرا که اگر این آثار به خوبی حفظ و نگهداری نشوند نمی‌توان آن را آنطور که باید به نسل آینده منتقل کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی در نیمه دوم سال آینده از اقدامات مهم در همین راستا است که برای برگزاری آن چهار سال زحمت کشیده شده است.

مشایخی گفت: یکی از موارد مهمی که در نظر گرفته شده، نقش امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس است که این برنامه نیز در حال تهیه و تکمیل است.

وی بیان کرد: برای برگزاری کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی، به نقش روحانیت و ۱۰۳ شهید روحانی استان مرکزی، نقش زنان و ۱۰۰ شهیده استان در دوران دفاع مقدس و تهیه کتاب در این موارد، پرداخته شده است.

مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان مرکزی همچنین به یادمان‌های شهدای گمنام اشاره و تصریح کرد: ۴۸ یادمان در استان مرکزی وجود دارد و برخی از آنها در دانشگاه‌ها و مراکز نظامی واقع است که برنامه‌های خاص خود را دارند، برای یادمان‌های داخل شهرستان نیز باید پایگاه‌های فرهنگی به منظور ایجاد فضای معنوی برای مردم و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی، برپا شود.

ادارات شهرستان خمین برای ترویج ارزش های دفاع مقدس برنامه ریزی کنند

در این مراسم همچنین سید مهدی ساداتی، فرماندار شهرستان خمین گفت: برگزاری کنگره و یادواره‌های شهدا نشان از ارادت تمامی مردم و مسئولین به شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دارد.

وی بیان کرد: تمام دستگاه‌های دولتی شهرستان آماده برگزاری چنین برنامه‌هایی در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس باشند، تا بتوان این آرمان‌ها را به خوبی به نسل آینده انتقال داد.

گفتنی است در این مراسم، سعید خسروی به عنوان مسئول جدید دفتر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان خمین معرفی و از زحمات حیدر خسروی مسئول پیشین این دفتر تقدیر شد .

هم چنین در این این مراسم احکام هیات امنای یادمان های شهدای گمنام شهرهای خمین و قورچی باشی به اعضا اهدا شد.

true برچسب ها : بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری شهرکرد عباس عباسی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۸۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گروه‌های تفحص شهدا موفق شدند اردیبهشت ماه امسال پیکرهای مطهر ۵ شهید دوران دفاع مقدس را در منطقه عملیاتی شلمچه مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ تفحص نمایند.

ویدئوی مربوط به این عملیات تفحص را در ادامه تماشا کنید.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان