Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، برند اپسون یکی از مطرح ترین برندهای تولید کنندۀ پرینترهای جوهرافشان است و وبا گسترش کاربرد این پرینترها، تعداد مصرف کنندگان این محصول همواره رو به افزایش است. پرینترهای اپسون در انواع: 4 رنگ ، 6 رنگ و 8 رنگ در بازار موجود است که به همین تناسب هم جوهر پرینترهای اپسون در 8 رنگ به بازار عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از جوهر پرینترهای اپسون و کارتریج قابل شارژ یا مخزن، کاملا مقرون به صرفه بوده و به مصرف کنندگان این محصول توصیه می شود. به دلیل مقرون به صرفه بودن جوهر پرینتر اپسون در مقابل کارتریج اوریجینال، میزان و تنوع این محصول در بازار افزایش یافته است. برای افرادی که به سلامت دستگاه پرینتر خود اهمیت می دهند استفاده از جوهر مناسب و با کیفیت، امری کاملا ضروری محسوب می شود. قطعا استفاده از جوهر مناسب و فابریک، طول عمر دستگاه را افزایش می دهد.       ویژگی های جوهر فابریک پرینتر اپسون     جوهر فابریک پرینترهای اپسون، ماندگاری بسیار بالایی بر روی کاغذ دارد و به هیچ عنوان مشکلی برای هد پرینتر ایجاد نمی کند.     معرفی انواع کارتریج؛ کاربردها و ویژگی ها     بسته به نوع پرینتر، منبع تامین رنگ در پرینترها، تونر یا کارتریج نامیده می‌شود. پرینترهای جوهر افشان به وسیله پاشیدن قطرات ریز جوهر از طریق منافذ ریز موجود در هد، بر روی یک صفحه کاغذ ، تصاویر سیاه و سفید و رنگی را در حد کیفیت مناسبی بوجود می آورند. رنگ‌های اصلی در پرینترهای جوهر افشان، به سه رنگ اصلی تقسیم می‌شود: قرمز، آبی و زرد که البته همراه آن‌ها رنگ سیاه نیز وجود دارد که برای تولید تصویر مشکی به کار می‌رود. البته بعضی از پرینترهای جوهرافشان، با ترکیب کردن سه رنگ اصلی، رنگ مشکیِ مرکبی را ایجاد می کنند که برای نوشتن متن چندان مناسب نیست و به صورت مشکی متمایل به سبز یا آبی دیده می شود. در سری قدیم پرینترهای جوهرافشان، کارتریج‌های سه رنگ اصلی به یکدیگر متصل بودند، وقتی که یکی از رنگ‌ها تمام می شد، مجبور می شدید هر سه رنگ را تعویض کنید. اما امروزه این سه رنگ در پرینترهای جوهرافشان، از یکدیگر جدا شده‌اند. معمولاً اکثر پرینترهای جوهر افشان از چهار رنگ اصلی تشکیل شده‌اند. اما برای انجام یک چاپ حرفه‌ای عکس، پرینتری که شش رنگ مجزا دارد نتیجۀ کار بهتری را ارائه می دهد. پرینتری که علاوه بر سه رنگ اصلی و رنگ مشکی، رنگ قرمز روشن و آبی روشن ‌نیز داشته باشد، در تصویر پرینت شده، رنگ‌ها طبیعی‌تر جلوه می کند.     از بین پرینتر های پر فروش در شرکت اچ پی پرینتر اچ پی HP M12A  یکی از پر فروش ترین پرینتر های اچ پی است .      کارتریج     کارتریج یا مخزن رنگ پرینترهای لیزری، ازدو بخش اصلی تشکیل شده است :    

1. بخش اول، مخزن تونر است، 
2. بخش دوم، مخزن تونر استفاده شده یا بک تونر است.
از اجزای دیگر کارتریج لیزری می توان: مخزنِ تونر تازه و تونر استفاده شده یا ضایعات، درام، مگنت و فوم رول را نام برد. پرینترهای لیزری تک رنگ یک تونر مشکی دارند ولی در پرینترهای رنگی، سه رنگ آبی، قرمز و زرد نیز به تونر مشکی اضافه می شوند. 
تفاوت های بین کارتریج های اصلی و غیر اصلی

امروزه هولوگرام های مشابه نمونه های اصلی آن بر روی جعبه کارتریج های غیر اصلی دیده می شود که البته با کیفیت بسیار بالایی نیز تولید شده اند، اما همچنان با نمونه اصلی تفاوت دارند. بارزترین این تفاوت ها:    

     ۳ بعدی بودن هولوگرام اصلی 
     نحوۀ حرکت لوگو و متن داخل هولوگرام هنگام حرکت دادن جعبۀ کارتریج
     نوع سر پلمپ در کارتریج های لیزری کاملا بانمونه غیر اصلی متفاوت است. به این معنا که این قسمت کاملا به بدنۀ کارتریج چسبیده است و مصرف کننده باید برای کشیدن پلپ کارتریج ابتدا باید سر پلمپ را شکسته و سپس نوار آن را از داخل بیرون بیاورد.
    اطلاعات کارتریج مانند: تاریخ ساخت و سریال کارتریج، به صورت برجسته روی بدنه آن درج شده است که باید با شماره های درج شده بر روی جعبه مطابقت داشته باشد.
    ملاک تشخیص کارتریج اصلی از غیر اصلی در کارتریج های جوهرافشان رنگ طلائی هد و شفافیت نازل ها و بی خط و خش بودن قسمتی که با سوزنهای دستگاه اتصال بر قرار می کند. 
    رنگ فیروزه ای خاصی که در درام کارتریج های لیزری اصلی دیده می شود، به ندرت در نمونه های مشابه و غیراصلی پیدا می شود. این رنگ که عموما نوعی (سبز-آبی) خاص است باید کاملا بدون خط وخش وصاف باشد. 
    در صورت دست دوم بودن کارتریج، اثر کاغذ به صورت حلقوی و به طور مکرر بر روی درام دیده می شود و پنهان کردن آن ممکن نیست. 
    اگر در تشخیص ظاهری و پیدا کردن نشانه های ظاهری آنها تردید دارید، کارکرد استاندارد کارتریج می تواند بهترین ابزار و بارزترین نشانه باشد. 

    کارتریج های اورجینال و استاندارد به تعداد ذکر شده بر روی جعبه می توانند صفحات مشخصی را پرینت کنند و هیچ وقت دچار مشکلات چاپی از جمله پودر ریزی، پخش جوهر و دیگر مشکلات نخواهند شد.     نحوۀ نگهداری کارتریج پرینتر های Inkjet     وقتی کارتریج جوهر تمام می شود یا نزدیک تمام شدن است اگر در نگه داری از آن کاملا دقت نکنید بسرعت خشک می شود و دیگر نمی توان آنرا پر کرد. بدین ترتیب مجبور هستید پول بیشتری برای خرید دو عدد کارتریو بپردازید . بنابراین در صورتی که اولین آثار اتمام جوهر هر کدام از کارتریج های رنگی یا سیاه را مشاهده کردید سریعا آن کارتریج را از پرینتر خارج کرده و به روش زیر بسته بندی کنید تا به دست کسی برسانید که بتواند آنرا برایتان شارژ کند. برای بسته بندی هر کارتریج بصورت جداگانه به وسایل زیر مورد نیاز است: (یک عدد کیسه پلاستیکی زیپ دار، یک نوار باریک 2×30 سانتی متر از پارچه کرکی یا کاغذ کاهی نسبتا ضخیم یا دستمال کاغذ، یک عدد کش حلقه ای)     روش بسته بندی    

۱- کارتریج خالی را از پرینتر خارج کنید .
۲- نوار باریک را چند تا کنید تا به اندازه طول حدود ۳ سانتی متر کوچک شود . آنرا خیس کنید . این خیسی باید حاوی آب باشد اما چکه نکند .
۳- کارتریج و نوار خیس شده را در پلاستیک قرار دهید . توجه کنید که نوار خیس کافی است به بدنه کارتریج بچسبد و نباید هیچگونه تماسی با هد چاپ یا قسمت های جوهری کارتریج داشته باشد . وظیفه این نوار خیس ، مرطوب نگهداشتن داخل پلاستیک است .
۴- کیسه را بسته و زیپ آنرا خوب ببندید .
۵- با کش دور پلاستیک را مهار کنید .
۶- هرچه سریعتر نسبت به شارژ آن اقدام کنید .
اگر نتوانستید کارتریج را به موقع شارژ کنید لازم است تا نوار کاغذی را حداقل هفته ای یکبار مجدا خیس کنید .

از پر مصرف ترین کارتریج های لیزری مشکی اچ پی می توان به کارتریج اچ پی 85A  اشاره کرد که یکی از پر فروش ترین کارتریج های چند سال اخیر بوده است .      نکات مهم    

۱- به محض تمام شدن جوهر کارتریج ، آنرا از پرینتر خارج کرده و در کیسه پلاستیکی قرار دهید . در غیر اینصورت کارتریج سریعا خشک شده و باید بدور انداخته شود .
۲- در کارتریج رنگی ، به محض اتمام اولین رنگ ، کارتریج را بسته بندی کنید . تغییر رنگ طبیعی تصاویر به شما کمک میکند تا متوجه اتمام یک رنگ شوید .

۳- اگر هرچه سریعتر کارتریج را پر کنید ، شانس کار مجدد با آنرا خواهید داشت .     درهنگام خرید کارتریج به چه نکاتی توجه کنیم     هنگام خرید پرینتر قبل از هر جست وجویی به جوهر مصرفی آن توجه کنید. در واقع انتخاب یک جوهر مناسب به مراتب از انتخاب دستگاه پرینتر مهم تر است. به طور کلی جوهر سیاه رنگ کاتریج به صرفه تر از رنگ های مشابه آن است . قبل از هر اقدامی برای خرید موارد مصرفی آن را بررسی کنید . چون ممکن است پرینتر شما سیاه و سفید باشد در این صورت مقدار قابل توجهی از هزینه خرید را صرفه جویی می کنید . اگر از آن دسته افرادی هستید که به حفاظت از محیط زیست اهمیت می دهید کاتریج جوهرهای قابل بازیافت به شما توصیه می شود که هم حافظ محیط زیست بوده و هم تهیه آنها راحت تر است .یکی از نکات مهم در هنگام خرید جوهر این است که از سازگاری آن با پرینتر مطمئن شوید، زیرا کاتریج های جوهرها براساس مدل پرینتر و کارخانه سازنده طراحی می شود و روی جلد آنها قابل رویت است . بنابراین در موقع خرید مدل و مارک کارخانه سازنده پرینتر خود را با مشخصات نوشته شده بر جلد کاتریج مطابقت دهید .بعضی از انواع جوهرها بسیار گران هستند و با بررسی کامل بازار پرینتر درمی یابید که قیمت خرید کاتریج جوهر پرینترتان با خرید یک مدل جدید پرینتر به همراه جوهر اختلاف کمی دارد . در این صورت اقتصادی ترین راه آن است که پرینتر خود را عوض کنید .اکثر جوهرها برای کسب رضایت مشتری دارای ضمانت نامه کارخانه سازنده هستند و تنها راه برای حفظ ضمانت نامه نگه داشتن برگه اصلی خرید، بسته کاتریج و اطلاعات ضمانت نامه است .اگر جوهر با کیفیت دلخواه تان کار نکند اکثر کارخانه ها ملزم به تعویض و یا برگرداندن کل مبلغ به شما هستند .     امروزه بسیاری از شرکت های نا معتبر با شارژ کردن کارتریج شما و ریختن تونر بی کیفیت باعث می شوند پرینتر شما به خوبی عمل کار نکند . شرکت اچ پی گالری با شارژ کارتریج شما با بهترین مواد مصرفی به شما این تضمین را می دهد دیگر هیچ آسیبی به دستگاه شما نمی رسد .    

بنابر موارد ذکر شده و در راستای مشتری مداری، شرکت اچ پی گالری که از پیشگامان ارائۀ محصولات اوریجینال و برتر در زمینۀ انواع لوازم اداری، پرینتر، کارتریج و جوهر پرینتر است، به عنوان یک محصول ویژه به تمام کاربران محصولات اپسون و بویژه جوهر شش کارۀ 100 سی سی اپسون را پیشنهاد می کند. با خرید آنلاین (www.hp-gallery.com) می توانید از انواع خدمات ویژۀ این شرکت استفاده کنید.

 

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۹۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرینتر جدید لنوو با چه قیمتی عرضه شد؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که پرینتر لنوو Xiaoxin Panda Printer Pro با قیمت 138 دلار وارد بازار چین شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت لنوو یک پرینتر لیزری جدید به نام Xiaoxin Panda Printer Pro را در چین عرضه کرده است، این محصول نسبت به پرینتر Xiaoxin Panda که برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شد، ارتقا یافته است، محصول جدید دارای طراحی سبک وزن و زیبا است و برای استفاده در منزل یا محل کار مناسب است، وزن آن تقریباً ۶.۵ کیلوگرم است.

پرینتر لنوو Xiaoxin Panda Printer Pro از شبکه Wi-Fi, دوبانده برای چاپ کارآمد پشتیبانی می‌کند، همچنین از شبکه دو بانده ۲.۴ یا ۵ گیگاهرتزی بهره می‌برد، این پرینتر با چندین روتر برای اتصال طولانی‌تر سازگار است؛ پرینتر یادشده را می‌توان از طریق چند گزینه اتصال از جمله USB، برنامه Zhixiangija و NFC به رایانه یا تلفن همراه متصل کرد؛ این محصول قابلیت‌های چاپ، اسکن و فتوکپی را ارائه می‌دهد، از اسکن رنگی نیز پشتیبانی می‌کند، اما چاپ و فتوکپی فقط به صورت سیاه و سفید است، اسکن رنگی آن دارای حداکثر وضوح 4800dpi و دقت چاپ 1200dpi است.

نحوه استفاده از پرینتر لنوو Xiaoxin Panda Printer Pro بسیار آسان است، به طوری که حتی کودکان و افراد مسن نیز می‌توانند با آن کار کنند؛ قیمت پرینتر یادشده ۱۳۸ دلار ارزیابی شده است.

کد خبر 748601

دیگر خبرها

  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • پرینتر جدید لنوو با چه قیمتی عرضه شد؟