Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:53:24 GMT

وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه را نباید کتمان کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۱۰۵۳۰

وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه را نباید کتمان کرد

زنجان- معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: نباید وجود آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کتمان کرد و برای رفع این آسیب‌ها باید برنامه‌ریزی جامع صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید بیوک موسوی عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه بانوان و خانواده در محل استانداری زنجان، با اشاره به اینکه فرهنگ مشاوره در جامعه وجود ندارد، اظهار کرد: متأسفانه برخی از مشاوران مشکل‌آفرین هستند و با نسخه‌پیچی که دارند ثبات خانواده را متزلزل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان بابیان این‌که بازگو  نکردن آسیب‌های اجتماعی در جامعه باعث افزایش مشکلات بسیاری در جامعه می‌شود، افزود: باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی چاره‌اندیشی شود و نگذاریم زخم‌ها بیشتر شود.

موسوی افزود: رفع زخم‌ها و آسیب‌های اجتماعی مهم‌تر از اجرای پروژه‌های عمرانی است چراکه اگر این زخم‌ها بیشتر شود جامعه با بحران جدی روبه‌رو می‌شود و تبعات بدی را به دنبال دارد. 

وی تصریح کرد: توجه‌نکردن به بی‌اخلاقی‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه تبعات سختی را به دنبال دارد که خیلی سخت می‌شود این مشکل را درمان کرد. 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و مسائل، علما و روان شناسان با جدیت وارد کار شوند و تدابیر لازم را اتخاذ کنند. 

موسوی  ابراز کرد: نباید وجود آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کتمان کرد و برای رفع این آسیب‌ها باید برنامه‌ریزی جامع صورت بگیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان افزود: مطرح کردن آسیب‌های اجتماعی طلاق، اعتیاد، بی اخلاقی‌ها سیاه نمایی نیست و باید جامعه این آسیب‌ها را بشناسد. 

موسوی افزود: زخم‌ها و آسیب های اجتماعی در جامعه به خوبی نشان داده شود و این زخم‌ها را با تدبیر، برنامه و راهکارها باید مداوا کنیم تا دشمن از این زخم‌ها سوءاستفاده نکند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با بیان اینکه بحث علوم اجتماعی  مورد توجه قرار گیرد، گفت: بی‌توجهی به علوم اجتماعی آفت مهمی است. 

موسوی با بیان اینکه در جامعه گفتگو و گوش کردن فرهنگ سازی شود، افزود: گفت‌وگو نباید با جدال همراه باشد و باید گفتگو خروجی داشته باشد.

وی بیان کرد: زنجان در بحث ضرب و جرح در سطح کشور رتبه اول را دارد و این نشان می‌دهد که در جامعه درست گفت‌وگو کردن را بلد نیستیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۰۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل گفت: در صورت ادامه روند کاهشی رشد جمعیت، ایران در آینده‌ای نزدیک یکی از پیرترین کشورهای جهان می‌شود که با پیامدها و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیری در حوزه اقتصاد، امنیت و فرهنگ مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، افسانه جهانی در دوره تربیت راهبر و کنشگر جمعیت اظهار کرد: با توجه به اهمیت ایجاد شبکه نظام‌مند فعالان در راستای تحول راهبردی خانواده و جمعیت، دوره تربیت راهبر و کنشگر جمعیت با حضور اساتید مؤسسه جوانه‌های مدینه فاضله برای ۲۰۰ نفر از دغدغه‌مندان این حوزه در استان اردبیل برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره، توانمندسازی فعالان حوزه جمعیت، هوشیارسازی اجتماعی نسبت به بحران سالمندی، آسیب‌های کم‌فرزندی، تبیین جایگاه مادری و کرامت زنانه و ایجاد انگیزه و دغدغه‌مندی نسبت به مباحث جمعیتی است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل ادامه داد: اقناع‌سازی و گفتمان‌سازی جمعیت و فرزندآوری در بین نخبگان حوزوی و دانشگاهی و توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد و شبکه‌سازی افراد آموزش‌دیده همسو با تحول راهبردی خانواده و جمعیت، از دیگر اهداف برگزاری این دوره است.

جهانی تصریح کرد: در صورت ادامه روند کاهشی رشد جمعیت، ایران در آینده‌ای نزدیک یکی از پیرترین کشورهای جهان می‌شود که پیامدها و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیری در حوزه اقتصاد، امنیت و فرهنگ کشور خواهد داشت.

وی بیان کرد: در طول تاریخ زندگی بشر تفکرات دینی و مذهبی مهم‌ترین عامل در تحولات فردی و اجتماعی بوده و تمام ساحت‌های زندگی بشر اعم از اقتصاد، فرهنگ، سیاست، اخلاق اجتماعی و نظام خانه و خانواده از دین تأثیر پذیرفته است لذا نگاه صرفاً اقتصادی برای حل بحران جمعیتی قطعاً شکست خورده است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل اظهار کرد: در دین مقدس اسلام، ازدواج امری مقدس بوده و داشتن فرزند صالح، نعمت الهی و مایه خیر و برکت دنیا و آخرت معرفی می‌شود و سقط از گناهان بزرگ و قتل نفس است.

جهانی گفت: تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی، تلاش برای اصلاح سبک زندگی، مقابله با مصرف‌گرایی و اصلاح نگرش‌های عمومی و باورهای اجتماعی، وظیفه راهبران و کنشگران حوزه جمعیت و فرزندآوری بوده و برگزاری دوره تکمیلی راهبر و کنشگر جمعیت و اجرای طرح حمایت از حیات جنین، از دیگر برنامه‌های دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل است.

کد خبر 750943

دیگر خبرها

  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • تقدیر معاون استاندار زنجان از گروه‌های جهادی
  • خدمات دندانپزشکی با استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های جهادی ارائه می‌شود
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان