Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – بهداد سليمي و سعيد علي حسيني در پيکارهاي وزنه برداري قهرماني سال 2017 در دسته فوق سنگين در حرکات يک ضرب با جابجا کردن وزنه هاي 211 و 203 کيلوگرم به ترتيب مدال نقره و برنز گرفتند و نماينده گرجستان ضمن شکست رکورد جهان به مدال طلا دست يافت.

به گزارش ايرنا، رقابت هاي گروه A دسته به اضافه 105 کيلوگرم از ساعت 5 بامداد چهارشنبه به وقت ايران با حضور12 وزنه بردار از کشورهاي ايران، چک، استوني، مجارستان، ترکمنستان، الجزاير، ازبکستان، برزيل و گرجستان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهداد سليمي دارنده دو مدال طلا و يک نقره جهان و همچنين طلاي بازي هاي المپيک 2012 لندن حرکات يک ضرب را با بلند کردن وزنه 205 کيلوگرم آغاز کرد و در دومين حرکت 211 کيلوگرم را بالاي سر برد و در آخرين فرصت نيز نتوانست وزنه 216 کيلوگرمي را مهار کند تا به مدال نقره جهان در حرکت يک ضرب دست يابد.
سعيد علي حسيني ديگر وزنه بردار ايران که رکوردار جوانان جهان است بعد از 8 سال دوري از ميادين قهرماني در حرکات اول و دوم خود نتوانست وزنه 203 کيلوگرمي را جابجا کند اما خوشبختانه در حرکت سوم خود اين وزنه را بالاي سر برد تا با کسب مدال برنز بازگشت پرفروغي را داشته باشد.
در اين دسته لاشا تالاخازده دارنده مدال طلاي جهان و المپيک از کشور گرجستان بعد از جابجا کردن وزنه هاي 210 و 215 کيلوگرمي براي شکستن رکورد جهان که با 217 کيلوگرم متعلق به خودش است به وزنه 220 کيلوگرمي حمله کرد و با مهار اين وزنه ضمن کسب مدال طلاي حرکت يک ضرب، سه کيلوگرم رکورد حرکت يک ضرب جهان را ارتقا داد.
بهداد سليمي حرکت دو ضرب را با 240 و سعيد علي حسيني با 245 کيلوگرم آغاز خواهند کرد.
پيش از اين سهراب مرادي در دسته 94 کيلوگرم سه مدال طلا و سيد ايوب موسوي دو برنز و در دسته 105 کيلوگرم نيز علي هاشمي دو طلا و يک مدال برنز براي ايران کسب کرده اند.
رقابت هاي وزنه برداري قهرماني سال 2017 جهان روزهاي 6 تا 14 آذر در شهر آناهيم لس آنجلس در ايالت کاليفرنيا آمريکا برگزار شد.
ورزشي**1067*شبس*1488 *خبرنگار: رضا رمضاني* انتشار دهنده: بهمن بامداد**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۵۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی‌گیر شیروانی مدال برنز قهرمانی کشور را کسب کرد

اویس حسین‌زاده در گفت‌وگو با مهر عنوان کرد: مسابقات شش وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور پنج شبه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.

دبیر هیأت کشتی خراسان شمالی در ادامه گفت: ۳۵ کیلوگرم حسام شمسایی، ۳۸ کیلوگرم امیر محمد امانی، ۴۱ کیلوگرم ماهان نجفی، ۴۴ کیلو امیر عباس امانی، ۴۸ کیلوگرم محمد تقوی، ۵۲ کیلوگرم سبحان صدقی، ۵۷ کیلوگرم پوریا کاظم‌زاده، ۶۲ کیلوگرم عباس دلیرنیا، ۶۸ کیلوگرم مهدی حسین‌زاده، ۷۵ کیلوگرم سید جواد حسینی، ۸۵ کیلوگرم امیر محمد کمالی و ۱۰۰ کیلوگرم عرشیا امانی اعضای تیم استان در این رقابت‌ها هستند.

دبیر هیأت کشتی خراسان شمالی گفت: مهدی حسین‌زاده کشتی‌گیر شایسته شیروانی موفق شد در وزن ۶۸ کیلوگرم مدال برنز این رقابت‌ها را کسب کرد.

کد خبر 6095338

دیگر خبرها

  • پایان کار تیم ایران در بوکس امید‌های آسیا با کسب ۳ نشان برنز
  • سیارکی که بر فراز برلین منفجر شد، رکورد سریع‌ترین چرخش وضعی را هم شکست
  • درخشش تیم شنای هیئت جانبازان و توان یابان قم
  • کسب ۶ مدال ورزشکاران قم در رقابت‌های شنای جانبازان و توان یابان کشور
  • درخشش بوکسور‌های جوان کردستانی در رقابت‌های قهرمانی کشور
  • صعود اسماعیلی به فینال، سلطانی و ملک‌خطابی برنزی شدند
  • اسماعیلی فینالیست شد/ سلطانی و ملک‌خطابی به مدال برنز رسیدند
  • کسب ۵ مدال نقره و برنز بوکسورهای کردستانی در رقابت‌های کشوری
  • یک نقره و یک برنز حاصل تلاش کشتی گیران کرمانشاهی در رقابت‌های  کشوری
  • کشتی‌گیر شیروانی مدال برنز قهرمانی کشور را کسب کرد