Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@10:47:11 GMT

قهرمانی تاریخی پولادمردان ایرانی در خاک آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۱۵۴۶۶

قهرمانی تاریخی پولادمردان ایرانی در خاک آمریکا

مدال نقره و برنز مجموع دسته فوق سنگین وزنه برداری جهان به نمایندگان کشورمان رسید.

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های دسته فوق سنگین مسابقات جهانی وزنه برداری 2017 در آناهیم آمریکا بامداد امروز با حضور 2 نماینده از کشورمان پیگیری شد. سعید علی حسینی در حرکت یکضرب بعد از ۲ تلاش ناموفق با بالا بردن 203 کیلوگرم در حرکت سوم به مدال برنز رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزنه بردار اردبیلی در حرکت دوضرب به ترتیب با بالا بردن وزنه های 236، 243 و 251 کیلوگرم توانست مدال برنز را از آن خود کند. این وزنه بردار کشورمان که بعد از 8 سال دوری از میادین به مسابقات جهانی اعزام شده بود، توانست مدال نقره مجموع را کسب کند.

 


بهداد سلیمی در یکضرب با 211 کیلوگرم به مدال نقره رسید و در بالا بردن وزنه ۲۱۶ کیلوگرمی ناکام بود. با اینکه سلیمی امیدوار بود در حرکت دوضرب هم بتواند مدال نقره را کسب کند، در بار دیگر تجربه تلخ المپیک ریو را تکرار کرد. سلیمی با وجود اینکه 241 کیلوگرم بالای سر برد، از سوی هیات ژوری این وزنه مورد قبول قرار نگرفت. در ادامه 242 کیلوگرم را بهداد سلیمی توانست به درستی بالای سر ببرد و باقی ماندنش در جدول قطعی شد.

 


در حرکت سوم این وزنه بردار مازندرانی توانست 252 کیلوگرم را بالای سر برد و خوشحالی هم کرد. حتی بهداد نگاه کنایه آمیزی به وزنه کرد و سپس آن را پایین آورد. عجیب بود که بعد از این حرکت بار دیگر از سوی هیات ژوری وزنه بهداد رد شد و او با همان 242 کیلوگرم به کار خود پایان داد. بهداد در دوضرب پنجم شد و در مجموع به مدال برنز رسید. این اتفاق در المپیک ریو ۲۰۱۶ هم برای سلیمی رخ داد و این بار نیز ناداوری عجیب باعث عصبانیت او شد.


در دوضرب وزنه بردار استونیایی توانست به مدال نقره دست پیدا کند. لاشا تالاخادزه از گرجستان هم توانست به روند موفقیت آمیز خود ادامه دهد و در دوضرب نیز با 257 کیلوگرم قهرمان شد و در مجموع نیز با 477 کیلوگرم توانست بار دیگر رکورد خود را ارتقا دهد. او در یکضرب نیز با بالا بردن وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی هم مدال طلا را کسب کرده بود و هم رکوردشکنی کرده بود.

 


قهرمانی تاریخی ایران


تیم ملی ایران در این رقابت ها توانست در بخش تیمی به عنوان قهرمانی دست پیدا کند و برای نخستین بار چنین عنوانی را کسب کرد. ۲ مدال نقره و برنز علی حسینی و بهداد سلیمی در دسته فوق سنگین به مدال های قبلی اضافه شد تا ایران بالاتر از کره جنوبی برای اولین بار قهرمان جهان در سال ۲۰۱۷ شود. کیانوش رستمی یک نقره، سهراب مرادی ۳ مدال طلا، ایوب موسوی ۲ برنز، علی هاشمی ۲ طلا و یک برنز کسب کرده بودند. امشب هم علی حسینی یک نقره و ۲ برنز و بهداد سلیمی یک نقره و یک برنز به دست آوردند تا ایران با مجموع ۱۴ مدال عنوان قهرمانی را در مجموع بخش مردان و زنان به دست بیاورد.


ناراحتی بهداد در مراسم اهدای مدال


بهداد سلیمی که به شدت از تصمیمات هیات ژوری به خاطر رد شدن وزنه ۲۵۲ کیلوگرمی ناراحت بود، سعی کرد روی سکو هم این ناراحتی را از خود نشان دهد. قهرمان المپیک ۲۰۱۶ مدال های خود را بلافاصله از گردنش خارج کرد و به تاماش آیان، رییس فدراسیون جهانی هم جملاتی را در این باره گفت.

 

سعید علی حسینی وزنه برداری بهداد سلیمی

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۵۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان طلای تاریخی عیدیان در ۴۰۰متر با مانع دختران

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نازنین فاطمه عیدیان بانوی دونده کشورمان امروز جمعه ۷ اردیبهشت در جریان برگزاری مرحله نهایی ماده ۴۰۰متر با مانع مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا ضمن شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان ایران نخستین بار با ایستادن بر سکوی قهرمانی، نشان طلای مسابقات را بر گردن آویخت.    بر همین اساس، این بانوی جوان و خوش آتیه کشورمان موفق شد با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از خط پایان عبور کند و نشان طلا این رقابت‌ها را به دست آورد.   گفتنی است، عیدیان با ثبت این زمان حدنصاب ملی رده سنی جوانان را که با ۵۹.۴۸ ثانیه در اخیار خودش بود، بهبود ببخشد.   وی همچنین رکورد ملی رده سنی بزرگسالان کشورمان در این ماده را که با حد نصاب۵۹.۱۶ (۱۴۰۲/۶/۱۰-تهران) در اخیار شهلا محمودی بود، ارتقاء داد و رکورد دار جدید ملی کشورمان در این ماده شد.    لازم به ذکر است، نازنین فاطمه عیدیان سال گذشته موفق شده بود مدال نقره را در این رقابت‌ها کسب کند، اما این نخستین بار است که دو و میدانی ایران توانسته در بخش بانوان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا یک مدال طلا آن هم در دو‌های با مانع کسب کند.

دیگر خبرها

  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • مازندران قهرمان دو رده سنی کاراته کشور
  • جام جهانی پاراتیراندازی| ۳ طلا، نقره و برنز برای ایران
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا
  • نشان طلای تاریخی عیدیان در ۴۰۰متر با مانع دختران
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در دوی ۴۰۰متر با مانع
  • کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا
  • ۲ مدال با ارزش نقره و برنز، رهاورد اسکواش‌بازان کشورمان از مسابقات قطر جونیور