Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- همزمان با 17 ربیع الاول، سالروز میلاد 2 اختر تابناک آسمان ولایت، نبی مکرم اسلام (ص) و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق (ع)، زائران و مجاوران بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) به مولودی خوانی پرداخته و غریو شادمانی سر دادند.

به گزارش ایرنا، همزمان با شب میلاد این 2 مخلوق پاک خداوند، گلبانگ نقاره‌ های حرم مطهر رضوی، مولود نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) را بشارت دادند و با طنین نوای نقاره ها، بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) و شهر مشهد غرق در شادی و سرور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هزاران زائر و مجاور همزمان با غروب 16 ربیع الاول خود را به پابوسی آستان حضرت امام رضا (ع) رساندند تا به ساحت مقدس آن حضرت عرض ارادت کرده و دلهای مملو از عشق و شور خود را با پنجره فولادش گره زنند و کبوتر بی قرار دلهایشان را در آسمان شهر خورشید هشتم به پرواز درآوردند.
تمام شهر بالاخص آستان ملائک پاسبان رضوی چراغانی و آذین بندی شده و خادمان این بارگاه با عود و سپند آماده پذیرایی از خیل عاشقان و زائرانی هستند که از سراسر جهان برای عرض تبریک و شادباش به این حرم نورانی مشرف می شوند.
عطر محمدی در سراسر اماکن متبرکه، مشام جان را نوازش می دهد و آستان ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مملو از بوی خوش معنویت است.
آیین ویژه شب میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق (ع) سه شنبه شب در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت به مولودی خوانی و مدیحه سرایی پرداختند.
یکی از سخنرانان در این مراسم به وصف ویژگی های بارز پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) پرداخت و گفت: در قرآن کریم با الفاظ و بیانات بسیار خوش آهنگ و پرمغز، به تمجید و ستایش نبی مکرم اسلام (ص) پرداخته شده است.
حجت الاسلام سعدی افزود: شخصیت پیامبر اسلام (ص) دارای ابعاد وسیع و والایی است و خداوند از اخلاق آن حضرت به عنوان 'عظیم' تعبیر کرده است که همه ذرات و انس و جن و همه ملائک سر تعظیم نسبت به ایشان فرو می آورند.
وی اظهار کرد: امامت حضرت امام جعفر صادق (ع) نیز دوران شکوفایی معارف اهل بیت (ع) بود و شخصیت آن حضرت آنچنان جامع و برجسته بود که علاوه بر شیعیان، عالمان و عارفان اهل سنت نیز توجهی ویژه به آن حضرت داشته و برتری علمی و شخصیتی ایشان را ستوده اند.
همزمان با این مراسم، آیین ویژه شب میلاد در بقاع متبرکه، مساجد، اماکن مذهبی و تکایای مختلف مشهد و سایر شهرستان های استان خراسان رضوی نیز برگزار شد.
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7489 / 6053

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت

حجت الاسلام خسرو‌جردی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت موضوع نشاط اجتماعی، زیست عفیفانه و بسط خدمت کریمانه است.

نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ۳۵۰ برنامه محوری در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: از جمله ویژه‌ترین برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) اشاره کرد.

نماینده آستان قدس رضوی با بیان اینکه درصددیم کیفیت و محتوای فرهنگی جشن‌ها را تقویت کنیم، عنوان کرد: در استان‌های مختلف کشور برنامه‌هایی با محوریت خدمات اجتماعی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز در این جلسه گفت: به مناسبت دهه کرامت بزرگترین اجتماع دختران و جشن تکلیف دختران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عرفاتی با اشاره به اینکه در تهران حدود ۵ هزار نفر خادمیار رضوی خواهیم داشت، افزود: همچنین تجمع خادمیاران رضوی در مصلای امام علی (ع) آستان مقدسه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تاکید کرد: برنامه شاخص ما نیز برنامه ویژه دختران و مادران است که همراه با یکدیگر وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم می‌شوند که ان‌شاءالله بتوانیم پیوند خانواده ناب را اجرا کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم