Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، اختتامیه سومین همایش بین‌المللی مناظرات رضوی امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، قائم مقام بنیاد امام رضا(ع) و مسئولان استانی و میهمانان و پژوهشگرانی از کشورها و استان‌های مختلف به میزبانی استان اردبیل برگزار شد.

380 پژوهشکر از کشورها و استان های مختلف در سومین همایش بین المللی رضوی

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این همایش با اشاره به آثار ارائه شده در سومین همایش بین‌المللی رضوی در اردبیل اظهار داشت: ما در سومین همایش مناظرات رضوی پذیرای 380 پژوهشگر از کشورها و استان‌های مختلف بودیم که این تعداد از پژوهشگران تعداد 215 مقاله به دبیرخانه همایش ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدناصر اسحاقی گفت: نسبت به سال‌های گذشته شاهد ژرف و توسعه افقی و عمقی در مقالات ارائه شده هستیم.

 وی با اشاره به پیشینه دینی و تاریخی استان اردبیل این استان را بنا به تاکید و فرمایش مقام معظم رهبری، مهد وحدت دانست و افزود: ما قبل از حکومت صفویه ایرانی به معنای واقعی نداشتیم تا اینکه بعد از حاکمیت صفویه اردبیل به عنوان منادی وحدت معرفی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: این همایش سومین همایش برگزار شده به میزبانی استان اردبیل است که به درایت و صلاحدید نماینده ولی فقیه در استان محور و موضوع آن مناظره و گفت‌وگو انتخاب شده که امسال این همایش را به صورت بین‌المللی در منطقه برگزار کردیم.

اسحاقی با بیان اینکه دین اسلام دین گفت‌وگو و قرآن نیز کتاب گفت‌وگوست، گفت:  گفت‌وگو و مناظره در اسلام اولویت هر محور و مولفه‌ای است و تا مناظره در دین اسلام باشد هیچگاه شاهد مناقشه نخواهیم بود.

روشنگری و علم امام رضا (ع) به حدی بود که حتی اهل علم و مناظره به آن اقرار داشتند

 

دعا شکر عباس النجار محقق مطالعات قرآن و حدیث دانشگاه کوفه در سومین همایش بین المللی گفتگو و مناظرات رضوی در اردبیل تصریح کرد: از جمله ویژگی های شاخص رفتاری امام هشتم شیعیان توجه به مناظره و گفتگوی دینی است.

وی افزود: هر چند تفاوت و تعارض افکار امری عادی است اما در دوران امام رضا (ع) مناظرات متعددی به خواست وی و با حضور نمایندگان و علمای مذاهب برگزار می شد.

محقق مطالعات قرآن و حدیث دانشگاه کوفه افزود: اندیشه روشنگرانه امام در آن مقطع تاریخی موجب شده بود تا طرفداران بسیاری گرد وی آیند.

عباس النجار تاکید کرد: امام رضا (ع) در مناظرات شبهات اعتقادی را با برهان و استدلال پاسخ می گفت و هیچ اندیشه ای حتی انتقادی مورد تمسخر نبود.

وی تاکید کرد: حتی یک مورد از مناظرات به گوش نرسیده که امام به فرد منتقد یا با شبهه دینی توهین کرده باشد و این روحیه مورد ستایش است.

این محقق ادامه داد: روشنگری و علم امام به حدی بود که حتی اهل علم و مناظره به آن اقرار داشتند.

وی ضرورت امروز جامعه اسلامی را توجه به مناظره و گفتگو دانست و تاکید کرد: برای زندگی مسالمت آمیز در سایه قرآن نیازمند بهره گیری از الگوهای فکری و عقیدتی اهل بیت (ع) هستیم.

در این مراسم 215 مقاله در حوزه گفتگو، مناظرات و کرامت که 12 نفر تجلیل شدند و همچنین از 2 کتاب در این حوزه رونمایی شد.

همچنین دفتر خبرگزاری رضوی در اردبیل با حضور مسئولین و نماینده ولی فقیه که شبعه اردبیل پنجمین دفتر خبرگزاری رضوی در کشور می باشد از امروز آغاز به کار نمود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین شاکری روز شنبه در نشست خبری همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای که سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نسبت به شخصیت رهبر انقلاب غفلت جدی داشته‌ایم، مطرح کرد: رهبری در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی دارند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش امام را گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۴۶ مقاله پذیرش شده است، خاطرنشان کرد: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان یک جلد از آن‌ها منتشر خواهد شد.

آقای شاکری با بیان اینکه همایش چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مهمانان ویژه این همایش نیز آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و حجت الاسلام والمسلمین محمدیان از اعضای بیت رهبری خواهند بود.

وی اضافه کرد: این همایش در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی هم اظهار کرد: این کنگره از سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرده ولی از سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را به صورت جدی‌تری دنبال کرده است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی این کنگره ترویج قرآن و آشناسازی جامعه است، مطرح کرد: نسل جوان با جنبه سیاسی رهبر آشنا است اما جنبه‌های قرآنی ناشناخته مانده است که این کنگره تلاش می‌کند این بعد را نیز روشن کند.

دبیر همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی این همایش تحکیم نظام اسلامی است، عنوان کرد: این کنگره با بیش از ۱۴۷ مرکز همکار بزرگ‌ترین کنگره تاریخ ایران است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک ۱۸۰ نفر در ارزیایی شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین در طول این زمان ۷۲ کارگاه مقاله نویسی، ۱۸ کرسی علمی ترویجی و نقد، ۱۶ کمیته علمی از شخصیت‌های مختلف و … برگزار شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره یک روزه و تنها در یک شهر نیست، تصریح کرد: اجلاس‌های متعددی برای این کنگره در نظر گرفته شده است.

وی از برگزاری ۱۱۶ پیش نشست، ۶۵ کارگاه آموزشی و ۱۲ کرسی مرتبط با محورهای همایش یادکرد و گفت: ۱۳ جلد از مجموعه مقالات در اجلاس‌ها و نرم افزارهای هر اجلاس به صورت جداگانه منتشر می‌شود.

دبیر همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای اضافه کرد: پیش از برگزاری این کنگره حدود ۷۰ مقاله در ارتباط با اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب وجود داشت که امروز این مقاله‌ها از مرز ۲۰۰ مقاله گذشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد