Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@00:31:56 GMT

عامل اصلی برگشت چک در ایران چیست؟ + جدول

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۱۶۵۸۸

عامل اصلی برگشت چک در ایران چیست؟ + جدول

بانک مرکزی عامل اصلی برگشت ۱۳ هزار میلیارد تومان چک در مهرماه را اعلام کرد.

ایران آنلاین /  در مهرماه 1396 در کل کشور بالغ بر 1.5 میلیون فقره چک به مبلغی حدود 126 هزار میلیارد ریال به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در کل کشور از نظر تعداد 97.2 درصد و از نظر مبلغ 96.4 درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه مورد گزارش، در استان تهران حدود 517 هزار فقره چک به مبلغی بالغ بر 67 هزار میلیارد ریال به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در استان تهران از نظر تعداد 96.5 درصد و از نظر مبلغ 96.0 درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور، بیشترین نسبت مبالغ چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی به کل مبالغ چک‌های برگشتی در استان به ترتیب به استان‌های بوشهر (98.5 درصد)، هرمزگان (98.4 درصد) وایلام و یزد هر یک (97.9 درصد) اختصاص یافته است و استان های خراسان جنوبی (83.8 درصد)، مرکزی (93.6 درصد) و سیستان و بلوچستان (94.5 درصد) کمترین نسبت مبالغ چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی به کل مبالغ چک‌های برگشتی در استان را به خود اختصاص داده است

/تسنیم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۶۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد

محمد پذیرا رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ هزار و ۱۲۸ دستگاه خودرو توسط گشت‌های تشخیص خودرو‌های آلاینده بررسی و ۷۳ درصد آنها آلاینده هوا تشخیص داده شدند.

او افزود: از تعداد کل خودرو‌های آلاینده هوا، بیشترین تعداد خودرو‌ها بر اساس نوع خودرو مربوط به پراید با ۵۰ درصد آلایندگی بود و خودرو‌های و پیکان و پیکان وانت در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین از تعداد کل خودرو‌های آلاینده ۲۴.۵ درصد در سن فرسودگی بر اساس آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو قرار دارند.

پذیرا بیان کرد: ۵۱ درصد خودرو‌های آلاینده نیز فاقد معاینه فنی بودند که نشان می‌دهد انجام معاینات فنی سهم بسزایی در کاهش آلودگی هوا توسط خودرو‌ها دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • به لیگ برتر خوش برگشتی آقای جیمی واردی!
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • کاپیتان مس: آرامش نویدکیا عامل نتایج ماست
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی متفاوت ایران در 10 سال آینده
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد