Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – شبکه تلويزيوني سي ان ان به دنبال قصد دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا براي به رسميت شناختن بيت المقدس بعنوان پايتخت رژيم صهيونيستي، در تحليلي گفت: تصميم رئيس جمهوري آمريکا براي به رسميت شناختن يکجانبه بيت المقدس به عنوان پايتخت اسرائيل، بدون تدبير سياسي و تنها به دليل عمل کردن به وعده انتخاباتي خود، اقدامي تحميلي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، سي ان ان با اشاره به واکنش هاي منطقه اي و بين المللي به قصد رئيس جمهوري آمريکا درمورد انتقال سفارتخانه اين کشور از تل آويو به بيت المقدس، افزود: بسياري از سران کشورهاي منطقه نسبت به بروز خشونت در پي اين تصميم هشدار داده اند.
`داليا داسا کاي` (Dalia Dassa Kaye) مدير `مرکز سياست عمومي خاورميانه` به سي ان ان گفت: اين اقدام دونالد ترامپ نه تنها بي حرمتي به تمامي جهان اسلام است، بلکه پيامدهاي درازمدتي براي آمريکا به دنبال خواهد داشت.
مدير مرکز سياست عمومي خاورميانه افزود: اين موضوع همچنين روند مذاکرات صلح (سازش) را که هم اکنون در وضعيت دشواري قرار دارد، به مخاطره مي افکند و حتي توجه به بخش شرقي بيت المقدس که فلسطيني ها بر آن ادعا دارند نيز توسط رئيس جمهوري آمريکا، ناديده گرفته مي شود.
کاي گفت: بايد نگران منافع آمريکا و همچنين بروز ناآرامي و خشونت هايي در منطقه بود.
سي ان ان دربخشي ديگري از اين تحليل درباره قصد ترامپ به انتقال سفارت آمريکا از تل آويو به بيت المقدس گفت: قطعا اين اقدام بدون تدبير سياسي و تنها براي عمل کردن به وعده انتخاباتي سال گذشته (2016) ترامپ صورت مي گيرد.
سي ان ان افزود: چراکه روساي جمهوري گذشته آمريکا مانند بيل کلينتون و جرج دبليو بوش نيز پيش از برسر کار آمدن، چنين تصميمي داشتند، اما بعدا متوجه شدند که اين کار تحريکات بسياري به دنبال دارد و از اجراي آن صرف نظر کردند.
اين رسانه تصويري آمريکايي همچنين افزود: دولت اوباما از اجراي اين کار خودداري ورزيده و گفته بود اين مساله را بايد به فلسيطيني ها و اسرائيل در روند مذاکرات صلح ، واگذاشت؛ اکنون قصد رئيس جمهوري ترامپ، اقدامي تحميلي و يکجانبه از سوي آمريکا به شمار مي رود.
`وندي گروئل` (Wendy Greuel) تحليلگر سياسي و عضو سابق شوراي لس آنجلس دراين باره به سي ان ان گفت: موضوع اين است که رئيس جمهوري آمريکا چگونه مي خواهد آنرا اجرا کند.
گروئل افزود: قطعا اين اقدام هزينه سياسي داخلي براي شخص رئيس جمهوري آمريکا به دنبال خواهد داشت.
به گزارش ايرنا، «سارا سندرز» سخنگوي کاخ سفيد در کنفرانس خبري روز گذشته ( سه شنبه) خود گفت که «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريکا قرار است روز چهارشنبه تصميم خود را در خصوص سفارتخانه آمريکا در سرزمين‌هاي اشغالي اعلام کند.
انتقال سفارت آمريکا از تل‌آويو، از وعده‌هاي انتخاباتي رئيس جمهوري آمريکا بوده است.
با وجود اينکه دولت آمريکا مطابق با قانون مصوب 1995 کنگره اين کشور، موظف به انتقال سفارتخانه خود به بيت‌المقدس (اورشليم) است، با اين حال تمامي رئيسان جمهوري پيشين اين کشور اجراي اين قانون را هر 6 ماه يکبار معلق کرده‌ بودند. ترامپ نيز در ماه ژوئن با تعليق مجدد روند اجراي قانون مربوطه، تصميم‌گيري در اين رابطه را به ابتداي ماه دسامبر (10 آذر) موکول کرده بود؛ با اين حال اين مهلت زماني بدون اعلام تصميم نهايي پايان يافت.
رئيس جمهوري آمريکا در نهايت روز سه شنبه در تماس تلفني با سران برخي کشورهاي منطقه از جمله مصر و اردن و همچنين «محمود عباس» رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين، تصميم خود را براي انتقال سفارت آمريکا به قدس، علني کرد. اين در شرايطي است که هم زمان برخي دولت‌هاي منطقه نسبت به اين اقدام واکنش تندي نشان و نسبت به پيامدهاي آن هشدار دادند.
از جمله اين افراد، «رجب طيب اردوغان» رئيس جمهوري ترکيه بود که قدس را «خط قرمز» آنکارا دانست و گفت که چنانچه اين شهر به عنوان پايتخت اسرائيل معرفي شود، روابط خود را با رژيم صهيونيستي قطع مي‌کند.
عبدالله دوم پادشاه اردن نيز در واکنش به اين تصميم رئيس جمهوري آمريکا يادآور شد: اين گونه تصميم ها مي تواند پيامدهاي وخيمي براي امنيت و ثبات خاورميانه داشته باشد.
درهمين حال سيد عمار الحکيم رهبر جريان حکمت ملي عراق گفت: انتقال سفارت آمريکا به بيت المقدس به منزله از بين بردن فلسطين و اهانت و هتک حرمت به همه اعراب و مسلمانان است.
اروپام **1302**1486**مترجم شنيداري: بهروز وفاداري**انتشار دهنده: محسن شريفي**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۷۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز سه‌شنبه ظلم نیروی پلیس آمریکا به دانشجویان جوانی را که در مخالفت با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تظاهرات می‌کنند، محکوم کرد.

براساس گزارش المیادین، مادورو از جوانان در سراسر جهان خواست تا برای محکوم کردن نسل کشی علیه مردم فلسطین به خیابان‌ها بیایند. رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد برای جوانان آمریکا احترام مطلق قائل است، زیرا آنها در مبارزه خود برای صلح مستحق احترام هستند. او همچنین توصیف نتانیاهو از آنها به عنوان نازی‌ها را محکوم کرد.

سرعت اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در رد تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار‌های نسل‌کشی علیه غیرنظامیان فلسطینی در این نوار افزایش یافته است.  این در شرایطی است که مدیریت دانشگاه‌ها با فراخوان به پراکندگی تحصن‌ها و اعمال زور در برخی از آن‌ها در تلاش برای سرکوب جنبش‌های دانشجویی هستند.

چند روز پیش، ائتلاف بولیواری برای مردم آمریکای لاتین موسوم به اتحاد آلبا (ALBA) خواستار پاسخگویی رژیم جنایتکار و حامیان آن برای جنایات نسل کشی در فلسطین اشغالی شد. اعضای این اتحادیه حمایت خود را از عضویت فوری فلسطین در سازمان ملل متحد، به عنوان اقدامی عادلانه و ضروری که به حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین کمک می‌کند، ابراز کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار پاسخگویی و دستگیری اعضای رژیم صهیونیستی و حامیان آن شدند، زیرا آنها مسئول جنایات ارتکابی علیه فلسطینی‌ها مطابق با قوانین بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم