Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - عضو هیات مدیره راه آهن کشور درخصوص پروژه اتصال خطوط ریلی سربندر به خرمشهر گفت: این پروژه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا با اتصال شلمچه به خرمشهر و سپس تکمیل این محور شامل خط ترانزیتی به کشور عراق خواهیم بود.

به گزارش ایرنا سعید رسولی چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اهواز افزود: این طرح در قالب سرمایه گذاری و با تشکیل شرکت پروژه، متشکل از منطقه آزاد اروند و فولاد شادگان انجام می شود و راه آهن کشور نیز با اعتبار هزار و 500 میلیارد ریال به روند تکمیل آن کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه طبق برآوردها این پروژه پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد خاطر نشان کرد: مقدمات پروژه انجام و منتظر مصوبه هیات وزیران هستیم و پس از آن، شرکت راه آهن اقدام به تزریق اعتبار به پروژه می کند.
رییس شورای اطلاع رسانی راه آهن با بیان اینکه از مزایای دیگر بهره برداری از این پروژه اتصال شرکت فولاد شادگان به خطوط راه آهن است گفت: شهر شادگان نیز یکی از مقاصد گردشگری خوزستان به شمار می رود و باید به خط راه آهن متصل شود.
وی ادامه داد:مسئولان شادگان قول حل مشکل تملک زمین را داده اند تا با کمک شرکت پروژه، راه آهن جمهوری اسلامی و استانداری خوزستان منابع این طرح فراهم شود.
وی با ذکر اینکه برای انجام هر پروژه ای اخذ مجوز از دستگاه های متعدد مانند سازمان میراث فرهنگی و محیط زیست لازم است گفت: در بخشی از پروژه خط دوم اهواز به اندیمشک مدت هاست با مشکل مجوز سازمان میراث فرهنگی روبه رو هستیم؛ همچنین در پروژه سربندر به خرمشهر حدود یکسال است که منتظر مجوز سازمان محیط زیست هستیم. این 2 پروژه در حریم راه و شهرسازی است از همین رو انتظار همکاری از سازمان های متولی صدور مجوز داریم.
با احداث 35 کیلومتر خط آهن شلمچه به بصره شبکه سراسری راه آهن ایران به راه آهن کشور همسایه عراق متصل می شود.
با احداث خط آهن بندر امام (ره ) - شادگان - آبادان - خرمشهر به طول 110 کیلومتر امکان اتصال مستقیم 2 بندر مهم خوزستان به راه آهن میسر خواهد شد و زمان دسترسی در حمل بار و جابجایی مسافر با استفاده از قطارهای حومه ای کاهش می یابد.
در چهار سال گذشته 9 میلیون و 998 هزار و 262 تن کالا در این مسیر بارگیری و به خارج از خوزستان ارسال و 15 میلیون و 617 هزار 905 تن بار نیز به خوزستان وارد شده و از طریق این خطوط ریالی در خوزستان تخلیه شده است.
6037
خبرنگار: ندا رضاپور ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۸۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور بندر امام ـ آبادان بازگشایی شد

ایسنا/خوزستان فرماندار شادگان با اشاره به یکطرفه شدن محور بندر امام ـ آبادان در شب گذشته، از بازگشایی این محور خبر داد.

جمال صالح زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بسته شدن محور بندر امام ـ آبادان به دلیل بارندگی شدید و طوفان اظهار کرد: محور بندر امام (ره) ـ آبادان که شب گذشته مسدود شده بود بازگشایی شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تردد در این محور برقرار و شرایط کاملا عادی است.

فرماندار شادگان با اشاره به دلیل مسدود شدن این محور، عنوان کرد: با توجه به طوفان شب گذشته که منجر به سقوط دکل های برق شده بود، پلیس راه محور را یکطرفه کرده بود که پس از جابه جایی دکل ها، شرایط تردد به حالت عادی بازگشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محور بندر امام ـ آبادان بازگشایی شد
  • شبکه برق خوزستان پایدار است / خسارت‌هایی به شبکه آبادان و شادگان وارد شد
  • باز بودن محور بندر امام خمینی به آبادان
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • مسدود شدن محور سربندر - آبادان
  • مسدود شدن محور سربندر به آبادان
  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • ایجاد لاین اختصاصی برای تانکر‌های ترانزیتی سوخت در مرز پرویزخان
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت